28 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb dit bij mijn beide vorige zwangerschappen gehad.
(Woon in Duitsland) en hier wordt geen zout aangeraden maar een “benen douche” dit houdt in je benen onder de douch koud maken, daarna warm, koud, warm en dit deed ik dan zo’n 2/3x op een dag.
Ik heb het niet helemaal begrepen door taalgebrek maar als het goed is zette dit de venen open en dicht
Bij mij heeft het tenminste wel geholpen
3 maanden geleden
Bij mij word cup a soup of bouillon aangereden en evt een paar dropjes als je dat lust. Maar t weer werkt ook echt niet mee in die hitte
3 maanden geleden
Reactie op cynthiaaaa
(Woon in Duitslan ...
Ga ik eens proberen
3 maanden geleden
Ik heb dus ook een lage bloeddruk terwijl ik best veel zout eet. Ik ben nog niet flauw gevallen alhamdoelillah maar ik heb wel al twee keer gehad dat ik ineens heel duizelig werd en zwarte vlekken zag, hartkloppingen en zelfs dat ik niks meer hoorde op dat moment. Dat is wel echt eng. Volgensmij het enige wat je hier tegen kan doen is zout eten op dat moment. 😕
3 maanden geleden
Reactie op cynthiaaaa
(Woon in Duitslan ...
Ik heb het net geprobeerd en idd! Het helpt wel
3 maanden geleden
Ja ik , ik heb een maag ballon en ben veel afgevallen voor ik zwanger werd dus echt bijzonder veel geminderd met suiker waardoor ik dus veel kwijt was geraakt en nu omdat ik weinig suiker tot mij neem en de kleine natuurlijk ook mee vreet 😜 ook op sommige momenten heel duizelig.
Mij is geadviseerd om bij zulke momenten een detro snoepje te nemen dan voel ik mij meteen weer goed ( niet te vaak natuurlijk )
17 dagen geleden
Zijn er mama’s die nu (nog steeds) een lage bloeddruk hebben? Ik heb nu sinds twee weken last maar sinds een paar dagen ook echt heel kortademig en snel buiten adem. Ziekenhuis gaf alleen als tip dat ik rustig aan moet doen en bij erge flauwte dropjes mag eten. Vind het best wel zwaar rond dit termijn en we hebben hier ook nog een dreumes lopen.
17 dagen geleden
Reactie op annb30
Zijn er mama’s die nu (nog steeds) een lage bloeddruk hebben? Ik heb nu sin ...
Ik heb ook een lage bloeddruk, alleen nog niet zo heftig dat ik ervan flauw ben gevallen. Wel heb ik regelmatig het gevoel dat ik flauw ga vallen als ik nu niet héél snel ga liggen. Ik zit veel thuis, dus ik kan ook vrijwel altijd meteen gaan liggen. Zo heb ik mss flauwvallen voorkomen tot nu toe.
Ik eet ook extra zout (komt goed uit met mijn pizza-en patatverslaving 🤪), en ik pas op met thee en badderen. Na thee of een warm bad voel ik me altijd extra lamlendig. De laatste keer was mijn bloeddruk na een warm bad <100.
Ook de kortademigheid en heel snel buiten adem zijn, zijn herkenbaar. Dit neem ik maar gewoon voor lief, ik kan er wel mee leven. (Wel vervelend dat ik claustrofobisch ben en dus niet in de lift durfde toen ik vanochtend besloot weer eens naar de zaak te gaan 😂. Moest boven een kwartier ff zitten...).
Ik heb hier ook een peuter rondlopen.. Gelukkig doet partner veel, maar ik voel me naar haar ook altijd wel schuldig dat ik niet meer zo lekker wild met haar kan doen...
17 dagen geleden
Reactie op annb30
Zijn er mama’s die nu (nog steeds) een lage bloeddruk hebben? Ik heb nu sin ...
Ja, ik heb blijkbaar ook een lage bloeddruk (laatste controle 85/55 🫠) Merk zelf dat ik inderdaad heel snel moe en buiten adem ben. Was uit de machine halen maakt me al duizelig bij wijze van.
Probeer genoeg te drinken en heb druivensuiker in m’n tas als ik naar buiten ga.
Verder weet ik ondertussen dat zolang ik geen oorsuizingen krijg, ik niet flauwval en nog op tijd ben om op de grond of stoel te gaan zitten en m’n haar vast te zetten om voor mn gevoel af te koelen 😂
17 dagen geleden
Reactie op Emely92
Ja, ik heb blijkbaar ook een lage bloeddruk (laatste controle 85/55 🫠) Mer ...
Vraagje: wat hebben oorsuizen met lage bloeddruk te maken?
Ik heb namelijk sinds vanochtend een ENORM HARDE piep in mijn linkeroor, en ben ik bijna helemaal doof aan die kant. De piep is echt extreem op het moment. Ik heb die weleens vaker trouwens, als ik ziek ben bijvoorbeeld en alle holtes zitten lekker verstopt (is begonnen nadat ik ooit mijn oren uit liet spuiten..vette afrader 👍).
Maar is dit ook te linken aan bloeddruk? Nooit over nagedacht..
17 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Vraagje: wat hebben oorsuizen met lage bloeddruk te maken?
Ik heb namelijk ...
Het is bij mij een voorteken dat ik ga flauwvallen. Is een heel typisch geluid/gevoel, een beetje als hele zware regen in de verte of van dat speelgoed als je dat omdraait dat je van die regengeluiden krijgt zeg maar.
Het is, denk ik, niet dat m’n oren gelinkt zijn aan de lage bloeddruk maar meer een soort voorbode/neveneffect net als sterretjes zien.
17 dagen geleden
Reactie op Emely92
Het is bij mij een voorteken dat ik ga flauwvallen. Is een heel typisch gel ...
Jeetje da's ook vervelend zeg.. Aan de andere kant fijn dat je zo'n duidelijk teken hebt 😅. Ik zal zo ook eens ff bloeddruk meten, en even googlen.. Ik heb de link nooit gelegd maar misschien is het wel een dingetje.