28 Reacties

17 dagen geleden

Ik hebb het ook nog steeds! Ik had gehoopt na 1e trimester voorbij, maar helaas. Ik blijf mijn hele zwangerschap (nu ruim 24wk) al steken op zo 100/60. Heel af en toe is de bovendruk hoger, maar de onderdruk zit altijd rond 60. Echt flauwvallen doe ik gelukkig niet (mega fobie voor) maar voel me wel heel vaak slap en leeg, een beetje alsof ik te weinig heb gegeten, hoewel ik dan wel zeker weet dat ik genoeg suiker op heb.. vind het echt een mega vervelend gevoel en geeft me ook wat onrust voor de bevalling (want dan hoe zit het dan met die bloeddruk na behoorlijk bloedverlies?) 馃檲

17 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Ik hebb het ook nog steeds! Ik had gehoopt na 1e trimester voorbij, maar he ...
Hier ook! Was 1 keer hoger, maar intussen weer terug naar die lage waarde. Hier is de duizeligheid gelukkig wel weg. Eet je genoeg zout? Dit kreeg ik als tip toen ik last had van de lage bloeddruk. Mocht zelf regelmatig drop eten (wordt vaak afgedraden net omdat het je bloeddruk doet stijgen)

17 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Jeetje da's ook vervelend zeg.. Aan de andere kant fijn dat je zo'n duideli ...
Hier is het ook teken van flauwvallen. Eerst voel ik me slap worden, dan oorsuizen, sterretjes, zwart zien en dan ben ik weg 馃槄

17 dagen geleden

Reactie op annb30

Zijn er mama鈥檚 die nu (nog steeds) een lage bloeddruk hebben? Ik heb nu sin ...
Ik heb altijd een lage bloeddruk, hoort er hier ook bij helaas. Dropjes inderdaad en zout! Ook niet te lang stilstaan en je benen in beweging houden. Heb hier ook een heel eind steunkousen tot halverwege mijn bovenbenen moeten dragen. Die heb ik gelukkig niet meer nodig nu.

17 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hier ook! Was 1 keer hoger, maar intussen weer terug naar die lage waarde. ...
Ik eet wel zout, maar niet overmatig. Tuurlijk helpt het met de bloeddruk, maar werkt weer averechts voor de nieren. Dus met koken een snufje extra bijvoorbeeld, maar veel bouillon drinken of drop eten doe ik niet echt. Als ik echt tegen een flauwte aan zit pas. Vinden jullie het niet trouwens ook telkens een heel eng gevoel? 鈽癸笍

17 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Ik eet wel zout, maar niet overmatig. Tuurlijk helpt het met de bloeddruk, ...
Mij werd aangeraden bouilon te drinken en zoute crackers te eten als snack. Zelf kies ik nu net gezouten noten in plaats van de ongezouten. Overmatig moet natuurlijk niet, maar als je bijvoorbeeld op je zoutinname let kom je al vaak aan tekort in plaats van een overschot. Ik ben het wel gewoon om me zwakker en duizelig te voelen, maar het flauwvallen/ tegen flauwvallen aan zitten went nooit echt denk ik.

16 dagen geleden

Zoethout verhoogd de bloeddruk ook snel. Ik neem 1 of 2 dropjes. Of een kopje thee waar zoethout in zit. Mijn bloeddruk was ook enorm laag waardoor ik dagelijks flauw val of vertigo ervaar. De gyneocoloog zei dat deze weken het laagste punt van de bloeddruk zal zijn en het daarna weer omhooggevallen gaat. Ik mag niet te lang stil staan, en zodra ik het maar een beetje voel aankomen, gelijk zitten en voeten omhoog. Zout is een optie maar denk om je nieren, die hebben het al wat zwaarder i.v.m. zwangerschap.

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Mij werd aangeraden bouilon te drinken en zoute crackers te eten als snack. ...
Toevalllig vanavond dan maar eens geprobeerd. Normaliter ga ik gewoon bewegen en wat doen en stijgt mijn bloeddruk uiteindelijk vanzelf weer, maar vanavond ging ik bijna onderuit (90/50 meette ik 馃槙) en toen een kop noodles en een stuk of 3 dropjes gegeten. Een half uurtje later zat ik op 136/91 馃槄 dddduusss hahah