7 Reacties

één maand geleden

Ja is helaas heel normaal 🥲. Fysio of sporten (zwanger fit oid) helpt bij mij wel

één maand geleden

Ik heb hier nu 2 weken last van, voornamelijk op dagen dat ik mij fysiek inspan (zeg 20.000 stappen per dag loop). Loop hiervoor bij een manueel therapeut en gister nog bij een chiropractor geweest. Helpt gelukkig goed. Ze beschrijven het als het trekken vd banden via de rug. Ik heb ook nog niet echt een buik maar ben dus ook nog flink fysiek actief.

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! 😁

één maand geleden

Reactie op Thomas1989

Ik heb hier nu 2 weken last van, voornamelijk op dagen dat ik mij fysiek in ...
Deze week bij zowel chiropractor als fysio geweest en dat had ik niet moeten doen geloof ik, vandaag huilend en misselijk ervan op het werk gestaan. Wij gaan komende week naar Zwitserland en ik vraag mij echt af hoe dit zich gaat vormen, ben pas 18+3 dus ik moet nog ff....

één maand geleden

Door de hormonen relaxine worden je bekken spieren/banden weker waardoor je sneller last krijgt van rugpijn/bekken klachten. Dat hoeft eigenlijk niet te betekenen dat je een grote buik hebt en daardoor rugpijn krijgt. Ik heb er ook last van, ben zelf ook zoekende naar wat kan helpen. Ik wil weer gaan sporten, maar weet niet goed welke oefeningen goed zijn

één maand geleden

Misschien alvast preventief een consult met de de bekkenfysio overwegen. Bij mij bleek bij mijn vorige zwangerschap dat ik door de verandering in mijn lichaam teveel in mijn rug ging 'hangen' waardoor die zeer ging doen, en de bekkenfysio heeft me goed geholpen met mijn houding en het aanspannen van de juiste spieren.

één maand geleden

Ik ben yoga instructrice en wat ik als prettig ervaar is een (yoga)kussen tegen de muur, bekken er op en voeten omhoog tegen de muur(5min). De lachende baby houding kan ook de druk van de onderrug verlichten. Koe kat houdeng houd je rug soepel. Tijdens het wandelen (en lang staan) geef ik je als tip jezelf 'lang' te maken. Dus je kruin naar de wolken. Dit voorkomt dat je met een holle rug loopt en er veel druk op de onderste wervels komt.(dit kost wat oefening je houd het in het begin niet lang vol. Telkens als je er aan denkt 'oh ja lang'.)