16 Reacties

茅茅n maand geleden

Met de eerste had ik ook teddystof in begin. Wij hadden eerst laken en deken en gaan dat weer doen, ook omdat je dan makkelijker op een veilige manier de thermosfles erbij kan leggen voor warmte.

茅茅n maand geleden

Bij de eerste de eerste maanden een laken en deken gebruikt. Toen hij beweeglijker werd overgestapt op een slaapzak. Laken en deken is inderdaad lekkerder instoppen in het begin met een kruik.

茅茅n maand geleden

Ik had een wollen deken + laken maar deed er nog wel extra dekens overheen als het echt koud was en verwarmde het bedje voor met een kruik. Haalde de kruik eruit als het kleintje erin lag. Voor een slaapzak zijn ze nog te klein de eerste paar weken. Ik vond dat persoonlijk pas fijn na 3 maanden als ze wat steviger zijn maar ik had ook een vrij kleine baby. Vooral die winterslaapzakken zijn echt heel dik en lag hij in als een soort zeester 馃槀 dat voelde niet fijnen hij ging lekker op inbakeren daar slapen ze zo lekker van in een warm coconnetje.

茅茅n maand geleden

Eerst een laken en deken, tot de kleine meer gaat bewegen. Dan stap je over op een slaapzakje (in elk geval hebben wij zo gedaan).

茅茅n maand geleden

Ik had ze de eerste week onder een laken + deken vanwege de kruiken. Maar dat hoef je dan alleen te halen in co-sleeper formaat h猫! Een ledikant deken voor mijn oudste wel gebruikt, over een slaapzak (mag officieel niet), want die was snel onderkoeld 馃槵 Maar er bestaan echt goede slaapzakken in kleine maten, bijvoorbeeld van Logder. En dan kan je ze lekker warm in de slaapzak houden tijdens het voeden. Als ze heel klein zijn verschoon je ze nog 鈥榮 nachts en dan heeft Lodger extra ritsen aan de onderkant zodat je niet de hele slaapzak uit hoeft te trekken 馃憣馃徎

茅茅n maand geleden

Reactie op Lauwiene

Ik had ze de eerste week onder een laken + deken vanwege de kruiken. Maar d ...
Wij hebben juist wel ook de ledikant gebruikt. We wilde de kleine al aan de eigen slaapkamer laten wennen dus vanaf 2 weken zoiets heeft hij ook in de ledikant geslapen en daar hebben we voor overdag de deken en laken nog lang kunnen gebruiken. Overdag bleef hij namelijk stil liggen met slapen en was slaapzak veel later pas nodig. Maar dat weet je natuurlijk niet vanaf het begin.

茅茅n maand geleden

In het begin een dekentje, daarop 2 kruiken, daarop een lakentje en daarop weer een dekentje. (In eigen kleertjes romper plus broekje en shirtje en mutsje) dit is echt de eerste 2 weken. Daarna als de baby warm kan blijven kunnen kruiken weg en mutsje af dekentjes op dezelfde manier. Zo leerden we het van ons kraamhulp in 2023 dus zal het nu weer zo doen! Toen maart nu februari dus net zo koud haha

茅茅n maand geleden

Waar stop je de kruiken? En haal je die weg als het kindje naar bed gaat?

茅茅n maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Waar stop je de kruiken? En haal je die weg als het kindje naar bed gaat?
Wij zorgden er altijd voor dat de kruikjes het bedje al lekker hadden opgewarmd voor we ons mannetje naar bed brachten. Eventueel kan je een kruikje aan de onderkant van het bedje laten liggen als de kleine naar bed gaat. De kruik lag dan boven het dekentje.

茅茅n maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Waar stop je de kruiken? En haal je die weg als het kindje naar bed gaat?
In een L-vorm tussen lakentje en dekentje in. 1 aan de zijkant en 1 aan het voeteneind. In het begin legde we ze in het midden on het bedje op te warmen en als ze lag verplaatste we ze. Maar je kraamhulp zal tzt helemaal uitleggen hoe je dit het veiligst kunt doen!馃槉

茅茅n maand geleden

En een deken van teddystof kan zeker hoor!

茅茅n maand geleden

Dankjewel allemaal 鉂わ笍鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Waar stop je de kruiken? En haal je die weg als het kindje naar bed gaat?
Als het goed is leert je kraamzorg je dit ook allemaal! Daar hebben wij dit soort dingen toen van geleerd馃

茅茅n maand geleden

Reactie op Bosdieren

Wij hebben juist wel ook de ledikant gebruikt. We wilde de kleine al aan de ...
Ohja, ik begon dus gelijk als de kruiken niet nodig waren met een slaapzak 馃き Dus die lag ook vanaf dat moment overdag in het ledikant, maar dan gewoon in een slaapzak. Grappig hoe iedereen zijn eigen maniertjes heeft!

茅茅n maand geleden

Reactie op Lauwiene

Ohja, ik begon dus gelijk als de kruiken niet nodig waren met een slaapzak ...
Ja inderdaad! Ik vond een deken makkelijker omdat hij wel eens bij mij in slaap viel en ik hem dan (soms) kon wegleggen en makkelijk toedekken met een deken. Maar het is misschien wel handiger om de deken voor een ledikant later pas aan te schaffen als je weet wat je handig vind. Het is echt zo gekocht!