60 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op ❤️❤️❤️garnaaltje❤️❤️❤️

Wat fijn!ik hoop dat je een fijn gesprek krijgt met iets meer duidelijkheid ...
Blijkbaar is het toch een goede stijging van het hcg, ze denken ik minder ver ben omdat ik al eerder in mijn zwangerschap minder ver bleek te zien. Woensdag nogmaals bloedonderzoek en echo. Ze was hoopvol.

Reactie op Mamamoos1992

Blijkbaar is het toch een goede stijging van het hcg, ze denken ik minder v ...
Dus toch goed nieuws🍀 Zo zie je maar dat het HCG bij iedereen weer anders werkt zolang het maar verdubbeld.

3 maanden geleden

Reactie op ❤️❤️❤️garnaaltje❤️❤️❤️

Dus toch goed nieuws🍀 Zo zie je maar dat het HCG bij iedereen weer anders ...
Jaa heel fijn! Nu weer genieten van het mooie weer met mijn spelende kinderen.

2 maanden geleden

Reactie op Mabel90

Voor jou zegt het misschien niet zoveel, voor mij persoonlijk was het wél h ...
Ik snap dat je dit zegt als je heel erg vertrouwt op je eigen gevoel en je keer op keer gelijk blijkt te hebben. Maar ik ken genoeg mensen die weinig symptomen ervaren en bij wie alles gewoon goed is gebleken en ook die veel symptomen hadden en bij wie het niet goed was. Ik zie het dus anders en vertrouw uiteindelijk meer op feiten (echo, bloedwaardes, etc) en wat minder op hoe ik of iemand anders zich voelt.

2 maanden geleden

Ik ben dit een beetje aan het volgen en vraag me af wanneer en waar een HCG scan/meting?? Ik weet niet wat het is wordt gedaan. Afgelopen week eerste echo gehad, verloskundige dacht dat wij op 8 weken zwangerschap zaten, wij zelf denken 5 weken. Het vruchtzakje was mooi en goed te zien met een heel klein witte bobbel erin. Zij zelf denkt dat het niet heel positief is maar om dat uit te sluiten aankomende donderdag weer een echo om te kijken of het toch wel 5 weken en dus nu 6 weken zwanger kan zijn. Hoe zou je anders een weten dat het een miskraam is en wanneer sloot je lichaam dit af? Heb zo veel vragen ….

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Ik ben dit een beetje aan het volgen en vraag me af wanneer en waar een HCG ...
Bij mijn vroege miskramen rond dat termijn liepen mn testen niet op en uiteindelijk negatief en toen werd t afgestoten, waarom komt de vk op 8 weken uit en jullie 5? Bij 5 weken is er indd bijna niets te zien en bij 8’weken hoor je een bewegend kindje te zien. Succes donderdag!

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Ik ben dit een beetje aan het volgen en vraag me af wanneer en waar een HCG ...
In België wordt het standaard gedaan als je zwanger bent. Ze prikken bloed en checken je HCG om te kijken of binnen het verwachte ligt. Is dit niet zo dan prikken ze na 2 dagen nogmaals om naar de stijging te kijken. Ligt die wel binnen het verwachte dan blijft het bij 1 keer. Maar als ik het goed begrijp wordt het in Nederland absoluut niet standaard gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op deniesvw

Bij mijn vroege miskramen rond dat termijn liepen mn testen niet op en uite ...
Wij denken zelf dat we zwanger zijn geraakt op vakantie dat is rond 12 mei geweest. De verloskundige gaat uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op dat moment ben ik toch nog niet bevrucht? Als we rekenen vanaf het moment dat we gemeenschap hebben gehad 12 mei dan was het vorige week 5 weken. Zij rekenen vanaf 24 april de dag van mijn menstruatie. 🤷🏽‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op _1992_

In België wordt het standaard gedaan als je zwanger bent. Ze prikken bloed ...
Nee in Nederland wordt dit nooit getest. Heb er zelf ook nooit van gehoord, zie het in het forum steeds vaker voorbij komen. Jammer dat ze dit hier niet doen.

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Wij denken zelf dat we zwanger zijn geraakt op vakantie dat is rond 12 mei ...
Zo wordt er altijd gerekend, je krijgt er altijd 2 weken "gratis" bij 😁 Ik heb op 5 juni IUI gehad waardoor ik nu zwanger ben geworden en toch ben ik nu 4 weken + 5 dagen zwanger. Zo werkt het gewoon.. Je kan er vast een hoop over lezen op internet ☺️

2 maanden geleden

Reactie op kimmerd1992

Zo wordt er altijd gerekend, je krijgt er altijd 2 weken "gratis" bij 😁 I ...
Volgens de VK ben je 4+5 dagen zwanger? Als ze zomaar 2 weken erbij rekenen is de kans op onterecht slecht nieuws toch heel aannemelijk? Ik ben bang dat er dus geen vruchtje groeit door de echo van afgelopen week. Mijn man daarin tegen gelooft er nog steeds heel stellig in. Ben totaal niet spiritueel maar hij krijgt op verschillende manieren door dat we nog steeds zwanger zijn 😂🤣🙏🙏.

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Volgens de VK ben je 4+5 dagen zwanger? Als ze zomaar 2 weken erbij reken ...
Nee hoor, want als dat de norm is, is dat dus normaal. https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zwanger/zwangerschapsduur-mysterie/ En ja volgens de fertiliteitskliniek ben ik 4+5 dagen zwanger 😅 ze hebben er hard hun best voor gedaan.

2 maanden geleden

Hey, Hier helaas precies hetzelfde vandaag. Ik zou 6 weken moeten zijn, maar teruggezet naar 5; en ook nog geen vruchtje zichtbaar.. Wanneer moet jij weer?

2 maanden geleden

Ik had dit ook. Ik ging met 5.4 en had een leeg vruchtzakje! Gisteren opnieuw geweest met 6.6 en een mooi kloppend hartje kunnen zien! 🥰

2 maanden geleden

Ik heb dit vorige week meegemaakt. Lege vruchtzak Vandaag een mooi kloppend hartje 😍

2 maanden geleden

Reactie op chelsey12

Ik heb dit vorige week meegemaakt. Lege vruchtzak Vandaag een mooi kloppen ...
Wat fijn voor je! Hoe ver was je toen en nu?

2 maanden geleden

Reactie op Kuskus

Ik had dit ook. Ik ging met 5.4 en had een leeg vruchtzakje! Gisteren opnie ...
Wat fijn! Klopte bij jou de weken wel met hoever je zou moeten zijn?

2 maanden geleden

Wat een positieve verhalen hier zeg!! Hopelijk bij mij ook zo!! Ik mag as maandag weer en ben dan 6.5 🙏🏻🍀

2 maanden geleden

Reactie op 2021mama

Wat fijn! Klopte bij jou de weken wel met hoever je zou moeten zijn?
Ik was altijd onregelmatig ongesteld, dus ze vertelde gelijk dat de eisprong wat later kon zijn. Had hem zelf (met de eerste echo) op 6 geschat, dus 5.4 valt dan echt mee.

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Wat fijn voor je! Hoe ver was je toen en nu?
Vorige week dacht ze tussen de 5 en 6 weken en vandaag 6 dagen later 6+2 en mooi kloppend hartje