9 Reacties

één maand geleden

Voor lunch vind ik een salade altijd lekker, sla met gebakken kip, pastasalade, tomaat met komkommer en feta, caesar salade, superveel keuze en makkelijk mee te nemen 🤷‍♀️ Avondeten is hier eigenlijk altijd heel afwisselend, van kati rol of burritos, allerlei soorten pastas, curry, en soms gewoon aardappel vlees en groente 🤷‍♀️

één maand geleden

- Afbakbroodjes met brie, uit de oven 🤤. - Afbakbroodjes met alles 🤤. Gebakken ei, ham/kaas, salami/kaas, kaas/kaas, pindakaas. Alles met het woord 'kaas' erin. Soms met tomaatje of komkommertje erbij. - Magere kwark met een shitload aan fruit. Liefst verschillende fruit door elkaar, bijv. blauwe bessen en aardbeien, en soms nog noten. - Kwark met bruine of blauwe MnM's, ook lekker 😂. - Brinta (saai maar heel goed voor je). - Zelfgemaakte pizza. Ik gebruik dan die kant en klare Jan bodems+tomatensaus, en doe er dan gezonde belegjes op (kip, rucola, ananas (sawry), beetje mozzarella). Geen zin om ook nog zelf die bodem te maken haha. - Spaghetti, nasi, noodles met kipfilet of varkenshaas. We eten hier ongeveer 3* iets met pasta, 2* prakkie (groente-aardappels-vleew), 1* bestellen, en 1* iets makkelijks zoals soep met lekkere dingetjes erbij of luxe belegde broodjes. En sinds ik zwanger ben, soms 2* bestellen hihi.. En hier uberfavoriet bij groenten/vlees: sriracha kip strips. Kipfilet in reepjes of blokjes gesneden, door de sriracha rollen, en vervolgens door de paneelmeel. Bakken in relatief veel olijfolie. Ik zweer het, lekkerder dan KFC maar veel gezonder. Ik doe boodschappen online bij Plus en vroeger bij Picnic: mocht je ook zoiets doen, in die apps hebben ze grote recepten pagina's voor inspiratie. En je kunt dan zo alle benodigdheden in je mandje flikkeren, superhandig.

één maand geleden

Reactie op Kiimi

- Afbakbroodjes met brie, uit de oven 🤤. - Afbakbroodjes met alles 🤤. Ge ...
Salami mag je niet eten toch? Haha

één maand geleden

Reactie op 23r

Salami mag je niet eten toch? Haha
Wel als je het goed verhit en zoala Kiimi zegt mee bakt! Maar wat eet je allemaal wat je niet mag als je gewoon eet zoals normaal? Vergeet ook niet dat de richtlijnen in Nederland mega streng zijn. Zoals rauwe eieren, een besmet ei komt in Nederland haast niet voor. In het buitenland hebben ze deze richtlijnen helemaal niet zoveel als wij. Dus doe niet al te ingewikkeld en blijf goed nadenken. Wij eten graag chorizo in de pasta, eerst even lekker bakken en dan is dat ook verhit en dus gewoon veilig. Misschien kun je op deze manier ook wat kleine aanpassingen doen :)

één maand geleden

Reactie op 23r

Salami mag je niet eten toch? Haha
Idd wel als je het warm maakt 😊.

één maand geleden

Eigenlijk alle gerechten met beef (goed doorgebakken weliswaar) en kip mag altijd. En vega(n) gerechten mogen allemaal. Alleen vis vind ik nu lastig

één maand geleden

Savonds mag gelukkig nog best veel (al zijn er ook veel dingen waar ik zin in heb die niet mogen haha) Waar ik gek op ben nu zijn woknoodles met kip en verschillende soorten groenten, surinaamse bami, nasi, ovenschotels, pasta’s, zelfgemaakte pizza, burrito’s, salades of iets van zoete aardappel met groente uit de oven :)

één maand geleden

Ik eet veel afbakbroodjes met brie van gepasteuriseerde melk uiteraard met walnoten en honing of beetje pesto erbij Verder afbakbroodje met mozzarella pesto en tomaat Of crackers met oude kaas Op een of andere manier onwijs veel behoefte aan kazen op het moment

één maand geleden

Wij eten vegetarisch dus nagenoeg alles mag, vanavond mexicaanse taco’s en morgen couscous met doperwten kikkererwten en feta. Als we echt geen inspiratie meer hebben dan proberen we wel eens een paar weken een maaltijdbox van ekomenu en dan kunnen we qua inspiratie weer even vooruit.