10 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb ook lichen sclerosus!!! Alleen ik gebruik bewust geen hormoonzalf omdat ik die synthetische hormonen ook niet in/op mijn lichaam wil hebben. Ik kan je dus ook niet verder helpen, wel dat mijn gevoel uit gaat op dat het je lichaam in trekt en daardoor een invloed kan hebben op de zwangerschap. Maar in hoeverre en wat, geen idee... Ik gebruik sinds kort biologisch wolvet en ik merk dat ik daar enorm veel baat bij heb. Mijn jeuk is een stuk verminderd en de huid gaat ook minder gauw kapot. Misschien een (tijdelijk) alternatief voor jou? Een gynaecoloog of ziekenhuis zal gauw zeggen dat iets geen gevolgen of effect heeft... Ik ga dus persoonlijk meer op mijn eigen gevoel af. Hopelijk heb je er wat aan. Ik zag je berichtje en voelde gelijk te willen reageren!!

4 maanden geleden

Ik heb Dermovate voor mijn eczeem die is soms heb.. en mij is gezegd er voor de zekerheid toch maar mee te stoppen als de eczeem wel komt opzetten ivm de sterke hormonen die erin zitten. Ik ga dan in overleg wat ik het beste kan gebruiken .. maar sinds ik zwanger ben tot nu toe geen eczeem oid gehad 馃檹馃徎馃馃徎

4 maanden geleden

De wolvet smeer ik zo'n 2x per dag, en tussendoor gebruik ik ook kokosolie, of als ik minder last heb, heb ik aan kokosolie ook genoeg

4 maanden geleden

Reactie op Havik2025

De wolvet smeer ik zo'n 2x per dag, en tussendoor gebruik ik ook kokosolie, ...
Dank je wel voor je reactie! Ik lees nu dat wolvet ook ontstekingsremmend is, ik ga me er eens in verdiepen 馃槃 buiten mijn zwangerschap om heb ik (ik gebruik het nog maar kort) wel baat bij de Dermovate zalf. De jeuk is zo goed als weg, heel soms een opvlamming. Ik vind het ook belangrijk om te proberen ervoor te zorgen dat er geen (extra) nare ziekte zich ontwikkelt daar. Ik ben benieuwd of wolvet en kokosolie daar ook aan bijdragen want anders zou het een goed alternatief voor tijdens de zwangerschap en voor daarna zijn 鈽猴笍

4 maanden geleden

Reactie op Cristel1991

Ik heb Dermovate voor mijn eczeem die is soms heb.. en mij is gezegd er voo ...
Even nieuwsgierig dan, is dat verteld door een gynaecoloog of dermatoloog?

4 maanden geleden

Reactie op Havik2025

De wolvet smeer ik zo'n 2x per dag, en tussendoor gebruik ik ook kokosolie, ...
Toevallig ook 1 van deze middelen geprobeerd? Bij lichen sclerosus zijn er enkele natuurlijke middelen waarvan sommige mensen rapporteren dat ze verlichting bieden, maar het wetenschappelijk bewijs voor hun effectiviteit is beperkt. Hier zijn enkele natuurlijke benaderingen die soms worden overwogen: 1. **Zinkzalf**: Zinkoxide wordt soms gebruikt vanwege zijn kalmerende en beschermende eigenschappen voor de huid. Het kan helpen bij het verminderen van ontstekingen en het herstellen van de huidbarri猫re. 2. **Tea tree olie**: Van tea tree olie wordt gedacht dat het antimicrobi毛le eigenschappen heeft die kunnen helpen bij het beheersen van infecties en ontstekingen. Het moet echter verdund worden en voorzichtig worden aangebracht vanwege mogelijke huidirritatie. 3. **Vitamine D-suppletie**: Sommige onderzoeken suggereren dat vitamine D-defici毛ntie kan bijdragen aan lichen sclerosus. Het aanvullen van vitamine D kan mogelijk helpen bij het verminderen van ontstekingen en het verbeteren van de symptomen. 4. **Alo毛 vera gel**: Alo毛 vera staat bekend om zijn verzachtende en helende eigenschappen voor de huid. Het kan verlichting bieden bij jeuk en irritatie, hoewel meer onderzoek nodig is naar de specifieke effecten ervan bij lichen sclerosus. 5. **Probiotica**: Er is wat onderzoek dat suggereert dat probiotica kunnen helpen bij het beheersen van ontstekingen en het herstellen van de microbi毛le balans van de huid bij bepaalde huidaandoeningen, maar meer studies zijn nodig om de effectiviteit ervan bij lichen sclerosus te bevestigen. Het is belangrijk om te onthouden dat natuurlijke middelen verschillend kunnen werken voor verschillende mensen, en wat voor de een werkt, werkt mogelijk niet voor de ander. Het is altijd verstandig om advies in te winnen bij een arts, bij voorkeur een dermatoloog, voordat je natuurlijke middelen probeert, vooral als onderdeel van de behandeling voor een chronische aandoening zoals lichen sclerosus.

4 maanden geleden

Ik heb vrij veel eczeem, dus gebruik meerdere zalven. Eerder dermovate gebruikt en het was wel het idee om die van te bouwen voor een evt zwangerschap. Maar ik weet niet meer precies hoe het nu zat, ik heb nu een lichtere klasse zalf en die mag ik gewoon blijven gebruiken. Bel vooral je gynaecoloog nog een keer voor de zekerheid! Of kan je niet digitaal een berichtje sturen?

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Even nieuwsgierig dan, is dat verteld door een gynaecoloog of dermatoloog?
Allebei hebben dit geadviseerd 馃

4 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Ik heb vrij veel eczeem, dus gebruik meerdere zalven. Eerder dermovate gebr ...
Welke zalf is dat van de lichtere klasse? Heb je een naam voor mij :-) ik heb inderdaad een online berichtje gestuurd. Dank je wel!

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Welke zalf is dat van de lichtere klasse? Heb je een naam voor mij :-) ik h ...
Fijn! Ik hoop dat je snel reactie hebt! Ik gebruik nu mometason. Ik zit bij het UMC bij de dermatoloog en daar heeft net een hoogleraar onderzoek gedaan naar hormoonzalven tijdens de zwangerschap. Ik mag nu veel meer gebruiken dan voorgaande zwangerschappen en daar ben ik erg blij mee 馃