6 Reacties

2 maanden geleden

Het is allemaal super goed doorbloed daar beneden. Daardoor kan er snel een vaatje knappen. Dit kan al door hoesten / niezen, maar indd ook als naar de wc gaan moeilijker is of na de seks. Zo lang het weer gestopt is denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken! Vorige zwangerschap heb ik zo'n 3x bloedverlies gehad na de seks, soms zelfs ook helderrood en dat het er echt uitstroomde. Maar was echt alleen een vaatje. Gister had ik ook weer licht bloedverlies na de seks. Het is en blijft spannend natuurlijk, dat vond ik ook zeker. Als het echt licht was en dus binnen een paar uur gestopt is, durf ik vrij zeker te zeggen dat het een bloedvaatje is geweest en je je geen zorgen hoeft te maken.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde. Ik had in mijn vorige twee zwangerschappen ook dagelijks bloedverlies in de eerste weken. Ook heb ik in november een miskraam gehad die startte met bloedverlies, maar dat was wel meer constant en werd na een paar dagen veel heftiger met zware buikkrampen. Ik lijk nu ook een verband te zien met ontlasting. Zet ik teveel druk, dan krijg ik helderrood bloedverlies en vervolgens de rest van de dag bruinverlies. Ik zet nu een krukje onder mijn voeten, neem heel erg de tijd en probeer zo min mogelijk druk te zetten. Daardoor iets minder heftig bloedverlies. Het blijft - ook bij mij - toch spannend tot de eerste echo (ik hem 'm 10 juli). Succes!

2 maanden geleden

Reactie op Fier

Het is allemaal super goed doorbloed daar beneden. Daardoor kan er snel een ...
Dank je wel voor je reactie, dit geeft wel iets van hoop. 17 juli pas de eerste echo, ben bang dat het tot die tijd toch extra spannend blijft.

2 maanden geleden

Reactie op Lummeltje2025

Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde. Ik had in mijn vorige twee zwangerschap ...
Bedankt voor je bericht. Nogmaals het geeft een beetje hoop. Spannend allemaal he? Wij hebben 17 juli dan de eerste echo

2 maanden geleden

Ohh geen zorgen maken! Kan gebeuren bij persen van harde ontlasting

2 maanden geleden

Bloed verlies is nog niet gestopt, het blijft bij beetje en dan ook zo een dag niet en alleen bij afvegen. Ik wordt hier echt zo onzeker van. Heb ook buikkrampen, maar ook een blaasontsteking (al een maand). Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken en begin toch ook ergens de hoop op te geven dat dit goed blijft gaan.