Weet iemand misschien of de ligging van de baarmoedermond verandert tijdens de zwangerschap? Vanwege een genetische afwijking moet ik helaas een vlokkentest ondergaan. De vorige keer was deze niet gelukt omdat mijn baarmoedermond te ver weg (te hoog) lag. Dat was bij precies 12 weken. Ik weet dat de baarmoeder rond die termijn wat hoger komt te liggen en achter de blaas vandaan komt. Maar beweegt de baarmoedermond dan mee of blijft die altijd hetzelfde liggen? Ik hoop dat mijn placenta deze keer aan de voorkant ligt waardoor dit niet uitmaakt, maar dat weet ik voorlopig niet. Ik hoop dat ik nu bij 10/11 weken gelijk kan komenvoor de vlokkentest omdat ik dus hoop dat het verschil kan maken voor de ligging van de baarmoedermond maar geen idee of dat echt zo werkt. Vorige keer heb ik tot 15 weken moeten wachten voor een vruchtwaterpunctie en toen hadden we bij 17+1 pas de uitslag. Ik ben toch een beetje bang dat we weer zo lang in onzekerheid zitten 😢
Ik ga dit natuurlijk ook bij de artsen aangeven maar ben even benieuwd of iemand dit weet.