32 Reacties
2 dagen geleden
Ik wist niet dat dit een ding was 馃槄
Ik heb geen lijstje en was eigenlijk ook niet van plan er een te maken. Ik zie wel 贸f mensen een cadeau meenemen en zo ja, wat. Als ze echt inspiratie nodig hebben, hoor ik het wel en kan ik dan altijd nog kijken wat ik nog nodig heb.
Speelgoed vraag ik zo min mogelijk. We hebben nu al een hele lading knuffels en de baby is nog niet eens geboren. Dus ik hoop vooral dat ik geen knuffels meer krijg 馃槀
茅茅n dag geleden
Ik snap zeker dat je een lijstje maakt hoor! Bij de eerste ook gedaan en toen alleen gestuurd als mensen erom vroegen, maar resultaat was dat er weinig mensen naar vroegen en we heel veel knuffels kregen 馃槄 ondanks dat het natuurlijk super lief is, is het toch een beetje zonde als mensen dingen kopen waar je niks mee doet. Wij hadden inderdaad dingen erop staan als boekjes, stapeltoren, activiteitenkubus, blokken, nachtlampje voor de babykamer, magneespeelgoed is ook heel leuk voor als ze wat ouder zijn. Pyjamas in bepaalde maten, puzzels, houten trein, rugtasje... Dat soort dingen zijn leuk vind ik 馃槉
茅茅n dag geleden
Ik snap wel dat je een lijstje maakt! Hebben wij ook. Ik stuur 'm alleen naar mensen die hierom vragen. Zelf heb ik dan ook een lijstje voor als mensen vragen of ik wensen heb. Zelf vraag ik ook niet altijd om een lijstje als ik een eigen idee heb geef ik dat! Maar soms wel verdomd handig dat een ouder zelf een idee毛n lijstje geeft boor cadeau. Ik vind t leuker om uit een lijstje te zoeken dan 1 specifiek iets toegeworpen krijgt wat soms niet eens in je budget zit. Voelt toch alsof ik me moet verantwoorden dat wij er ook een hebben gemaakt..
Dit is ons lijstje.
Wasbare zwemluier heb ik er nog niet op, maar is wel echt ideaal!
茅茅n dag geleden
Reactie op Zjanies
Kleding? Boeken? Ik was zelf ook heel blij met visite die een maaltijd had ...
Mijn moeder kookt al heel veel voor ons, dus ze zal dan ook zeker weten maaltijden brengen. Ze kookt namelijk altijd voor een heel leger 馃檲
茅茅n dag geleden
Reactie op Fier
Ik wist niet dat dit een ding was 馃槄
Ik heb geen lijstje en was eigenlijk ...
Haha nou vindt het wel makkelijk eigenlijk, zo kunnen mensen spullen halen waar je iets aan hebt en wat mijn smaak is. Zou het zonde vinden als ze met iets aankomen dat ik nooit zou aandoen of gebruiken. Klinkt misschien stom
茅茅n dag geleden
Reactie op jopieee
Geen lijstje alles prima wat iemand bedenkt haha. Krijg zelf ook kriebels a ...
Ook een optie, haha iedereen zo zijn ding
茅茅n dag geleden
Reactie op karissaaa93
Haha nou vindt het wel makkelijk eigenlijk, zo kunnen mensen spullen halen ...
Ik snap het ergens ook wel hoor, maar dan zou ik zelf alleen een lijstje delen als mensen er om vragen. Anders voelt het voor mij toch alsof ik de verwachting neerleg dat de iets moeten meenemen.
Maar heel typisch vroegen vandaag wel mensen wat ik wilde hebben, dus toch een soort van lijstje voor mezelf gemaakt wat ik al gevraagd heb en wat mensen hebben aangegeven dat ze cadeau willen doen, zodat ik niet 10x hetzelfde krijg haha
茅茅n dag geleden
Reactie op Lillaila
Ik snap zeker dat je een lijstje maakt hoor! Bij de eerste ook gedaan en t ...
Precies! Dat is dus ook mijn insteek. Thanks voor je reactie haha
茅茅n dag geleden
Reactie op Fier
Ik snap het ergens ook wel hoor, maar dan zou ik zelf alleen een lijstje de ...
Ik heb eigenlijk altijd overal een lijstje voor haha voor mijn dochtertje haar verjaardag zet ik gewoon erbij cadeautip en dan haar lijstje erbij. En eigenlijk is het lijstje voor nu ook bedoeld voor mijn babyshower straks hadden we toen bij mijn dochtertje ook gedaan. En wij geven straks een kraamborrel en dan wil ik het lijstje ook weer gebruiken.
茅茅n dag geleden
Reactie op Fier
Ik snap het ergens ook wel hoor, maar dan zou ik zelf alleen een lijstje de ...
Ligt denk ik ook wel aan je omgeving. Ik durf echt met 100% zekerheid te zeggen dat niemand van wie wij uitnodigen zonder cadeau op kraamvisite aan zou komen. Ik ken eerlijk gezegd 眉berhaupt niemand die dat zou doen 馃槄 ik vind dat altijd zo raar als mensen zeggen dat ze blij zijn 眉berhaupt iets te krijgen bij kraambezoek of een bruiloft, dat zijn toch dingen waar je niet met lege handen aan kunt komen?
Wij geven een kraamfeest voor onze families en op dat kaartje gaat ook een link naar een lijstje. Aan beide kanten is dat ook al vaker gebeurd dus voor ons niet raar maar eerder gebruikelijk. Ik vind het zo zonde als mensen (veel) geld uitgeven aan een cadeau wat eigenlijk niet gewenst is. Ik vind het ook een duurzamer idee dat we dingen vragen die we anders sowieso zelf gaan kopen ipv dat je allemaal troep krijgt die in de kast beland.
Onze vrienden sturen we de link als ze er om vragen maar dat gaat niet om zoveel mensen dus boeit me dat ook niet zo.
茅茅n dag geleden
Ik ben ook van de lijstjes en vind het ook fijn om ze bij andere te krijgen! Zo weet je zeker dat je iets geeft wat iemands smaak is en waar iemand wat aan heeft. Vind het zo enorm zonde als iemand iets geeft wat ik niet leuk vind en niet ga gebruiken, of gebruik omdat 'het moet/zonde is'.
Ik zet lijstjes, net als mensen om ons heen, ook op uitnodigingen.
Ik heb sowieso Little Dutch Swaddle doeken van 120x120 cm erop staan. Ik droog de eerste hier altijd nog mee af, vind ze zo fijn en zoveel beter dan die hydrofiel doeken. Dus dat is iets waar ik echt heel blij van wordt en functioneel is haha.
Verder cadeaubon moedermelk siraad. Ik heb er al 茅茅n van de eerste en wil voor de tweede ook een hanger laten maken.
Een tweede fietshelm heb ik er ook op staan. Fietszitje achterop staat bij mijzelf erop voor sinterklaas/kerst/verjaardag.
Een slab met bloemetjes patroon (heb nu een zoon en de tweede is een meisje)
Verder ben ik ook nog niet gekomen. Speelgoed hebben we genoeg dus dat hoeft niet. Knuffels hebben we ook al meer dan genoeg. Mijn zoon heeft zo zijn favorieten en de rest ligt maar.
Kleding moet ik nog over nadenken, wil ook nog zelf wat kopen. Heb wel al alle kleding uitgezocht van mijn zoon, alles wat unisex is ligt apart en de rest staat op Vinted. Moet even kijken wat ik nog nodig heb. Dan kan er ook wat op het lijstje.
茅茅n dag geleden
Ik heb ook lijstjes hoor! Ook voor mn dochter voor de feestdagen, verjaardag etc. Kreeg zoveel spullen dubbel of dingen die ik niet wil hebben voor m'n kind (zoals viltstiften 馃槢)of kleding die niet m'n smaak is. Mensen zijn altijd vrij zelf wat te bedenken, maar als ze het vragen heb ik een lijstje paraat!
Vind het nu voor nr 2 wel lastig omdat we voor mn gevoel alles al hebben. Gepersonaliseerde cadeaus vind ik wel altijd erg leuk om te geven en te krijgen.