10 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ik ben vrijdag 14 weken zwanger. Ik gebruik ook lithium voor mijn bipolaire stoornis. Ik kan het door slikken maar ze houden me wel goed in de gaten.

één maand geleden

Reactie op Babette2210

Hoi! Ik ben vrijdag 14 weken zwanger. Ik gebruik ook lithium voor mijn bip ...
Ja, goed dat ze je goed controleren! Dus jij moet ook geregeld bloedprikken en op controle? Fijn te horen dat alles goed met je gaat 😊

één maand geleden

Hi! Je verhaal is herkenbaar. Ook ik slik lithium ivm psychische kwetsbaarheid. Ben onder controle bij het amc en pop poli van hen. Ik heb al een dochter gekregen en waarna deze stoornis tot uiting is gekomen. Dus de bevalling zal heel anders verlopen..Zou fijn zijn om contact te hebben! En ervaringen te delen😁

één maand geleden

Reactie op MeralZ

Hi! Je verhaal is herkenbaar. Ook ik slik lithium ivm psychische kwetsbaarh ...
Hee! Wat leuk dat je een berichtje stuurt en wil graag contact! Ben heel benieuwd hoe je alles ervaren hebt en hoe je dat nu ervaart. spannende tijd zo hè!

één maand geleden

Hai Ik ben niet bekend met het slikken van Lithium. Maar wel bekend met een psychische kwetsbaarheid. En ook afgekeurd etc. Doe wel vrijwilligerswerk in de GGZ. Al voor m'n partner en ik gingen proberen een afspraak bij de POP gehad over welke medicatie ik wel of niet mocht. Inmiddels afgebouwd en gestopt met de Temazepam. En tijdens mijn eerdere zwangerschappen (2006&2010) mocht ik geen borstvoeding geven met de quetiapine maar blijkbaar mag dit nu wel. Sta onder controle van mijn eigen FACT en de POP Je mag me altijd een berichtje sturen. 🪷

één maand geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Hai Ik ben niet bekend met het slikken van Lithium. Maar wel bekend met een ...
Hee, bedankt voor je bericht. Knap dat je bent gestopt met Temazepam. Zelf slik ik ook Quetiapine naast mijn Lithium en heb gehoord dat dit ook goed samengaat met zwangerschap. Borstvoeding kan sowieso niet met Lithium. Wil jij nu borstvoeding gaan geven? Wat fijn dat je goed onder controle staat. Ik sta ook onder controle onder mijn eigen FACT en Pop. Zelf merk ik dat die lijntjes onderling heel kort zijn, dat is fijn. Heb jij die ervaring ook?

één maand geleden

Reactie op kleinesibbe

Ja, goed dat ze je goed controleren! Dus jij moet ook geregeld bloedprikken ...
Ja dat dus wel maar er is ook wel onduidelijkheid of ik het nou mag blijven slikken of niet. We hebben binnenkort een afspraak met het EMC hierover. Ook in Gouda waar we vandaan komen is er iets maar die zien we ook pas later. Dus bij jou kon je ook gewoon doorgaan met de Medicatie? Wij hadden ook een sterke kinderwens en hadden een iets langere weg dan jullie maar zijn ook heel benieuwd naar ons wondertje. Slikt iemand ook olanzipine erbij? Ik namelijk wel maar hoor dat dat dus ook kan. Ik ben blij dat ik niet de enige ben want ik had weleens het idee dat ik daar als enige mee liep. Ik ben al 5 jaar psychose vrij. Ik schrijf er ook over. Dat h Helpt om te relativeren. Ik hoop op meer uitwisseling. Tot een volgende keer.

één maand geleden

Reactie op Babette2210

Ja dat dus wel maar er is ook wel onduidelijkheid of ik het nou mag blijven ...
Hee, wat leuk dat je zo open bent. Ik heb ook vaak het gevoel de enige te zijn die lithium slikt en zwanger is. Er wordt weinig gesproken over de niet gangbare medicijnen en fijn om daar wat meer over te praten, vooral in zo’n spannende periode. Soms voelt het ook niet goed, Alsof ik iets fout doe, maar weet dat dit beter is voor mij en mijn kindje. Begrijp deze worsteling. Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd 🙃

één maand geleden

Hoi kleine sibbe, waar heb je dat vriendschapsverzoek naar toe gestuurd? Ik kan je niet vinden. Graag tot snel. Groetjes Babette

één maand geleden

Reactie op Babette2210

Hoi kleine sibbe, waar heb je dat vriendschapsverzoek naar toe gestuurd? Ik ...
Ik heb het verzoek naar je profiel gestuurd 😁. Als ik hier op je naam druk, kom ik op je pagina en kan ik je een verzoek sturen.