69 Reacties
7 maanden geleden
Ik zag dit topic en bedacht me dat je het misschien leuk zou vinden om dit topic te volgen: https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/loedermoeders-verzamelen-deel-10-z01KDOk 😄
7 maanden geleden
Ha wat goed dit!
Baby heeft niet altijd 1 laag meer aan dan wij
Hij slaapt steeds vaker de hele nacht in ons bed
De hond heeft hem al een paar keer in zijn gezicht gelikt
We hebben hem niet 5x per dag op zijn buik gelegd voor Tummy time
Ondertussen een super gezond, vrolijk en makkelijk kind. (O en mét een sterke nek 😉).
7 maanden geleden
Baby slaapt hier vanaf zijn geboorte in ons bed. Eerst wel in een babynestje, inmiddels ook zonder. Soms slaapt hij ook in zijn reiswieg. Maar nog nooit lag hij in zijn wieg. Die ruim ik binnenkort op. Verder te weinig tummy time, hij vindt het niet leuk. Ik probeer hem overdag trouwens überhaupt niet meer liggend te laten slapen. Hij slaapt in zijn draagdoek.
7 maanden geleden
Ik ga stuk 😂 is dit na aanleiding van de oefenhapjes topic? 🙈
- Geef voeding op zijn en soms op mijn verzoek
- Ik laat hem ook soms zeuren
- Dutjes doet hij in eigen bed
- Soms als we haast hebben en hij spuugt, kijk ik of het zijn romper heeft geraakt zoniet geen nieuwe kleren tot we op locatie aankomen
- Mijn mentale staat boven het schoonmaken van het huis
7 maanden geleden
Altijd die Vitamine D vergeten🙈 En als ik het wel geef, de hele dag windjes, toeval?
7 maanden geleden
-bij mij in bed
-thuis aangekomen nog 3 uur laten doorslapen in de maxi cosi
-ook nog haren conditioning doen terwijl hij al sinds de shampoo ronde huilt
-laten doorslapen ‘s nachts ondanks advies cb m wakker te maken voor voeding omdat ie niet zo hard groeit
-bv restjes opgewarmd en opnieuw gegeven
-bv ingevroren in ijsklontje zakjes, superhandig maar niet bpa vrij
-kleertjes zijn pas vies bij poep of veel plas. Spuug en melk tellen niet voor meteen nieuwe outfit.
7 maanden geleden
Halleluja voor dit topic!
De maxi Cosi in de boodschappen kar zetten en alle boodschappen om (en soms ook op) je baby leggen.
7 maanden geleden
Loedermoeder of niet. Sommige dingen kunnen ook gewoon onverantwoord zijn?
Maargoed mijn lijstje;
Iets langer laten huilen, zodat je je brood kan smeren en thee kunt zetten. Ook voor mezelf zorgen! Of toch even snel de spulletjes opruimen.
Doorgelekt maar beetje nat en komt tegen de luier aan, wacht nog wel een ronde haha.
7 maanden geleden
Ik doe alles op gevoel! En dat komt niet altijd overeen met de richtlijnen.
Wij hebben een hele makkelijke relaxte baby die al weken hele nachten doorslaapt (toeval? Geen idee, maar wij gaan er relaxt mee om iig)
Zijn op dit moment lekker op vakantie in België en ik type deze reactie terwijl ik aan een wijntje zit in een hotelbar, baby slaapt in mijn man zijn armen. Hier vinden mensen wat van.
7 maanden geleden
- Bij ons in bed
- in maxicosi laten slapen
- in wipstoel laten slapen
- met baby op de bank tukken
- zemelenbadje en bergzalf gebruikt terwijl dit pas na 6 maand mag
- altijd vitamine d vergeten
- overal mee naar toe nemen, uiteten, terras etc. Van hand naar hand gaan en dan oververmoeid naar huis.
- in direct zonlicht laten (niet laten verbranden hoor)
7 maanden geleden
😅😅 ik hoor hier zeker niet thuis! Ik ben alles behalve van de moedermaffia maar van sommige dingen schrik ik wel enorm. Maar goed.. ik ben vooral voorzichtig en als ze peutertjes worden laat ik meer los.
7 maanden geleden
Tijdens het geven van borstvoeding in de nacht zelf in slaap vallen en paar uur later pas wakker worden.
7 maanden geleden
Reactie op Es2025
Ik ga stuk 😂 is dit na aanleiding van de oefenhapjes topic? 🙈
- Geef voe ...
Ja haha werd kriebelig ervan haha
7 maanden geleden
Reactie op ZelfstandigeZwaluw702711
Halleluja voor dit topic!
De maxi Cosi in de boodschappen kar zetten en a ...
Haha ja mijn telefoon druk ik er aast en de portemonnee en autosleutels liggen er standaard op
7 maanden geleden
Reactie op februari2022mama
😅😅 ik hoor hier zeker niet thuis! Ik ben alles behalve van de moedermaffi ...
Geloof mij, ik heb ook een peuter en als je nu voorzichtig bent krijg je nog vaak een hartverzakking straks haha 😁😂
7 maanden geleden
Sommige dingen denk ik bij me zelf die zijn onverantwoord maar ieder zijn eigen mening. Vroeger werd er ook 24/7 bij een baby gerookt en niemand die er zich wat vanaan trok en leven ook nog, maar dat is ook zoiets wat achterhaald is.
Buiten dat om heb ook wel mijn eigen lijstje:
Als de voordeur bel gaat roept onze oudste (al vanaf 1,5 nu bijna 3) heel enthousiast ETEN.
Vitamine k en d ben ik vrij snel mee gestopt ivm krampen
Kleine slaapt al vanaf dag 1 bij ons in bed of op ons (oudste tot ruim 2 gedaan)
Katten mogen bij ons (in bed) naast de kleine gaan liggen
Bij melk terug geven doe ik bijna nooit schone kleertjes aan (tenzij helemaal nat)
Kind krijgt eens in de 2 a 3 dagen schone kleren aan bij douchen/bad tenzij de kleertjes nat geplast of gepoept zijn.
7 maanden geleden
Ik word er een beetje verdrietig van dat je dit topic opent, nadat je kritiek krijgt over het met 3 maanden hapjes starten.
Iets doen wat je baby kan schaden (verstikkingsgevaar, allergieën, maagdarmproblemen) is iets heel anders dan geen perfecte moeder zijn. 🤷🏼♀️