16 Reacties
7 maanden geleden
Mijn zoontje is van 19-2 en is ook nog niet aan het rollen. Maak me ook zorgen over de kracht van zijn nek, tijdens tummy time houdt hij zijn nekje niet altijd en niet lang omhoog. Maar als hij rechtop zit of over de schouder gaat dat wel redelijk. Geen idee of dit normaal is. Ik merk dat ik erg onzeker word van filmpjes die online rond gaan van babys van 3 maanden die hun nek minutenlang omhoog kunnen houden met tummy time en inderdaad ook kunnen rollen…
7 maanden geleden
Iedere baby ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Rollen doet onze baby ook nog niet. Dat leren de meeste baby's ook pas bij 6 maanden.
7 maanden geleden
Zit een enorme variatie in… maakt hij wel “uh” geluidjes ? Of “eh”?
En verder hoort hij gewoon goed , reageert hij op geluidjes ? Lachen etc ? Als dat allemaal goed zit , zou ik het afwachten en komt het wel ergens deze weken…
Omrollen hoeft je baby echt nog niet te kunnen, is vroeg met 3 maanden!
7 maanden geleden
Snap je zorgen in combinatie met je andere zoon. Dan begrijp ik dat je veel alerter bent op dit soort signalen.
Herken je iets van je andere zoon qua ontwikkeling?
Mijn zoontje van 1602 maakt wel heel veel geluidjes. Omrollen echter niet en pogingen toe ook niet. Als wij hem vasthebben is zijn nek sterk. Maar bij tummytime denkt hij..ik ga liggen en sabbelen op mijn handjes. Is ook een buikslaper.
Kom je bij het consultatiebureau zodat je misschien je zorgen daar kunt delen?
7 maanden geleden
Met 3 maanden rollen zou ook wel heel erg vroeg zijn. Ik maakte me zorgen omdat mijn baby niet naar vreemden lacht terwijl ik overal las van anderen dat hun baby naar iedereen lacht... een week later begon mijn baby naar iedereen te lachen 😅
Niet teveel bezig zijn met tijden, dan ga je stressen zonder dat er wat aan de hand is. Ik denk door je eerste kindje dat iedereen wel wat alerter is en het snel genoeg aangekaart zou worden tijdens een controle? Probeer zelf vooral te genieten!
7 maanden geleden
Reactie op GeweldigeDuin918991
Mijn zoontje is van 19-2 en is ook nog niet aan het rollen. Maak me ook zor ...
Precies wat jij zegt is hier ook het geval, ons mannetje is van 23-2 en ondanks dat ik ergens wel weet dat het allemaal vanzelf komt maak ik me soms toch wat (onnodig) druk erover. Maar fijn om te lezen dat andere baby’tjes dit ook hebben☺️
7 maanden geleden
Reactie op Ruby3.1
Zit een enorme variatie in… maakt hij wel “uh” geluidjes ? Of “eh”?
En ve ...
Hij maakt heel soms wel kleine geluidjes; maar lacht vooral als reactie op mijn geklets (zonder geluidjes). Ik denk ook dat hij wel goed hoort. Gehoorscreening was ook goed.
7 maanden geleden
Ik wil niemand onzeker maken dus zeg er nadrukkelijk bij dat deze vele malen sneller is met veel dingen als zijn grote broer (die was laat met bijna alles). Daarnaast zal het 1e kindje sneller dingen vastpakken en de andere sneller rollen bijvoorbeeld
Onze kleine vent is van 2-2 met 37+6 geboren. Sinds gisteren rolt hij echt zelf van buik naar rug en soms lukt het hem van rug naar buik. Brabbelen doet hij echt veel van de 1e op de andere dag. Ondanks geen officiële tummy time is hij echt sterk in zijn nekje (hoeven ook niet meer te ondersteunen eigenlijk maar doen het vaak nog wel) hij huilt daarentegen nog steeds niet met tranen (ook geen prut oogjes dat het verstopt zit ofzo). Nou valt het me wel op dat hij op de p15 lijn geboren is kwa gewicht en ook daar zo een beetje verder groeit dus een tenger ventje en hij slaapt overdag ook het liefst op zijn buik. Zijn broer daarentegen was gehaald dmv een geplande ks met 39+1 en zat op de p70 ofzo en is zelfs in de lijn naar boven gegaan.
Persoonlijk heb ik het idee dat de wat tengere kindjes makkelijker kunnen rollen, nekje omhoog kunnen houden ed als de wat vollere kindjes omdat ze minder gewicht mee hoeven te slepen
Maar daarentegen wil onze kleine vent helemaal geen speeltjes pakken ofzo (al je er mee aan komt kijkt hij je echt aan van wat moet ik er mee) maar wil hij juist wel zichzelf optrekken tot zitten en staan op je benen en als hij op z'n buik ligt probeert hij zelfs al te kruipen wat natuurlijk totaal niet lukt en hij gefrustreerd raakt.
Elk kindje pakt bepaalde vaardigheden eerst en als je er 10 hebt in een sprong om het maar zo te zeggen zullen ze ergens moeten beginnen de 1e begint bij 1 de ander bij 10.
Je zorgen maken is in jouw situatie helemaal logisch maar kijk gewoon eens naar wat je kindje al wel kan en wat past bij de leeftijd en misschien kom je er achter dat hij zelfs al dingen doet wat pas later aan de orde is.