15 Reacties

2 maanden geleden

Nergens zorgen om maken zolang de echo's goed zijn😁 ik had dit met de eerste zwangerschap ook en je hoort het veel meer. Dat je geen symptomen hebt betekend zeker niet dat er iets mis is.

2 maanden geleden

Symptomen nemen gelukkig vaak af naarmate het 1e semester op een eind loopt. Ik heb al vaker gelezen rond de 9 weken soms al. Echo zegt inderdaad meer dan kwaaltjes.

2 maanden geleden

Je hebt symptomen gehad en een goeie echo. Zou je niet te veel druk maken. Eerder zorgen maken als je helemaal geen symptomen hebt gehad🙈

2 maanden geleden

Ik begrijp dat je wel kwaaltjes hebt gehad.. ik denk dat ik me nog erger zorgen moet gaan maken , omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb. Ik heb ze ook niet gehad. Eerste echo is 10 juli

2 maanden geleden

Reactie op NKunt

Ik begrijp dat je wel kwaaltjes hebt gehad.. ik denk dat ik me nog erger zo ...
Ik ken wel dichte die helemaal niks van kwaaltjes hebben gehad en toch gezonde kindjes hebben. Maar ook die indd geen kloppend hartje hadden. Hoeft dus niks te zeggen

2 maanden geleden

Ik had vorige week geen symptomen en voelde me ook niet per se zwanger, maar sinds deze week ben ik weer elke dag beetje misselijk. Gaat soms om en neer, betekent dus niks. Vanochtend had ik ook een goede echo weer, dus vgm is het maar net hoe je lichaam de hormonen aankan ofzo.

2 maanden geleden

Ik heb exact hetzelfde en toevallig stond de echo gepland. Sinds dit weekend ineens 0 symptomen maar wel gehad en echo gaf aan dat alles goed is. Blijkbaar komt het vaker voor

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Je hebt symptomen gehad en een goeie echo. Zou je niet te veel druk maken. ...
Niet iedereen krijgt symptomen tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf 9.2 weken zwanger en heb 0 symptomen gehad, toch een super gezond vruchtje in mijn buik met een mooi kloppend hartje en zelf al bewegingen. Volgens mijn verloskundige heeft zelfs 1/4 van de zwangeren vrouwen geen symptomen. Al mijn vriendinnen zijn mama's geworden van gezonde kindjes zonder symptomen. Het is dus totaal niet waar dat je je zorgen moet maken wanneer je geen symptomen hebt... door opmerkingen zoals dit krijgen vrouwen die hier geen last van hebben echt onnodig stress😅

2 maanden geleden

Reactie op NKunt

Ik begrijp dat je wel kwaaltjes hebt gehad.. ik denk dat ik me nog erger zo ...
Kwaaltjes zeggen niks over je zwangerschap lieverd, ik ben 9.2 weken zwanger en heb tot nu toe nergens last van. Mijn kindje doet het super goed in mijn buik! Maak je vooral niet druk en geniet ervan niet elke dag boven het toilet te hoeven hangen😘

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Ik ken wel dichte die helemaal niks van kwaaltjes hebben gehad en toch gezo ...
Mijn zus heeft 2 kindjes uit zwangerschappen zonder kwaaltjes. Zegt echt helemal niets! Mijn 1e zwangerschap werd een miskraam en de kwaaltjes namen pas een week nadat ik het vruchtje was verloren weer af.

2 maanden geleden

Reactie op LolavK0402

Niet iedereen krijgt symptomen tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf 9.2 wek ...
Ik heb met 2 vriendinnen anders meegemaakt. Dus excuse mee als ik mijn ervaring deel. Daar is deze site voor toch? In een andere opmerking zie je ook dat ik zeg dat het niks hoeft te zeggen als je geen kwaaltjes hebt.

2 maanden geleden

Bijna 7 weken hier, en pas volgende week vrijdag m’n eerste echo 😬. Sinds de eerste dag na m’n ovulatie last gehad van gevoelige borsten, maar sinds vanochtend bijna niet meer.. en in week 4/5 een paar dagen met misselijkheid en geen eetlust gehad, maar daarna ook niet meer. Ik zie (gelukkig) meer berichten voorbij komen van vrouwen met bijna tot geen symptomen. 🍀

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Ik heb met 2 vriendinnen anders meegemaakt. Dus excuse mee als ik mijn erva ...
Je plaatst een reactie waarin staat dat de topic plaatser zich eerder zorgen moet maken wanneer zij geen symptomen ervaart, als ik de topic plaatser zou zijn en me al zorgen zou maken over mijn zwangerschap zou dit voor mij geen fijn bericht zijn om te lezen. Ik kan me ook voorstellen dat andere mama's to be naar dit topic komen omdat zij ervaringen willen lezen omdat ze zich over hetzelfde onderwerp zorgen maken. Voor deze vrouwen is het dus ook alleen maar extra stressvol om er vanuit te gaan dat ze zich zorgen moeten maken wanneer ze geen symptomen ervaren, terwijl symptomen niks zeggen over hoe het met je kindje gaat. Wanneer je bloedverlies ervaart, hevige krampen hebt en hierbij ineens geen symptomen meer voelt die je voorheen wel had is er reden om je zorgen te maken. Maar zorgen maken omdat je geen symptomen ervaart is totaal niet relevant en ook geen kloppende informatie. Symptomen krijg je als reactie van je lichaam op een stofje dat je aanmaakt wanneer je zwanger bent. De een reageert daar anders op als een ander. Maar dat betekend niet dat je je daar zorgen om moet maken, dat wilde ik even gezegd hebben. Wanneer jij daar andere ervaringen in hebt dan is dat natuurlijk helemaal oke en begrijpelijk maar medisch gezien zeggen symptomen niks...

2 maanden geleden

Hi, Ik Ben nu 8+4. Eerste echo gehad met 7+0. Mooi kloppend hartje en zelf nauwelijks tot geen symptomen. Natuurlijk omdat je hard gaat zoeken naar kwaaltjes kan je wel af en toe wat merken maar ik voel me ook echt niet heel erg zwanger nog hoor. Geen stress 💗

2 maanden geleden

Hier exact hetzelfde… In februari een missed abortion gehad, toen na 6 weken geen klachten meer en bleek dus een MA bij 8 weken. Hier vorige week vrijdag met 6+5 een kloppend hartje gezien, maar sinds afgelopen dinsdag geen klachten meer. Terwijl ik wel misselijk was en zere borsten had. Wij hebben woensdagavond weer een echo dus duimen dat alles goed gaat, maar ik maak me erg zorgen