32 Reacties

10 maanden geleden

Bij mij lekt ze door met pampers en kruidvat, gebruik nu 3 weken AH eigen merk en ga nooit meer anders 🤩 madam had laatst 4 dagen flink diarree dus dat was de perfecte test voor t doorlekker van die luiers, echt wist ik dat maar eerder
Wij gebruiken pampers, nog geen 1x doorlekker gehad!

10 maanden geleden

Lekken plas en poep luiers door? Wij gebruiken Pampers premium protection en hebben alleen ongelukjes gehad met poep luiers. Onze dochter is ook twee weken en 4,4 kilo en zijn vandaag overgestapt naar maat 2, en gebruiken nu een grotere maat romper. Ook probeer ik net iets vaker de luier te verschonen!

10 maanden geleden

Er zijn mega veel mensen Kruitvat fan maar ik heb ze echt nooit fijn gevonden. Ze gaan snel stinken en de pasvorm was voor mijn eerste ook niet fijn. Ik gebruik de AH of Etos (zijn hetzelfde namelijk) luiers. Etos is vaak wat goedkoper en eigenlijk altijd in de aanbieding. Toen de eerste klein was gebruikte ik voor de nacht Pampers Harmonie.

10 maanden geleden

Ik ben echt fan van Rascal & friends. Bij onze 2 andere kids ook gebruikt en nog nooit doorgelekt!! Online alleen te bestellen...moeite waard om een pakje te proberen!

10 maanden geleden

Wij hebben kruidvat maat 2 en pampers premium protection voor de nacht. Kruidvat lekt helaas wel vaak door (maar maak t pak wel even op). Voor mn dochter is kruidvat altijd prima geweest, maar blijkbaar heeft die toch ook andere pasvorm. Pampers lekt hier niet door, maar vind ze wel erg duur 🙈

10 maanden geleden

Wij gebruiken de eco lijn van etos (etos puur en zacht) en de luiers van rascals and friends voor beide jongens. Daarmee begonnen omdat onze onze oudste allergisch is voor heel veel luiers, en we zijn over deze heel tevreden!

10 maanden geleden

Wij hebben kruidvat en dat werkt prima. Ik hoor wel van vriendinnen met zoontjes dat deze vaak doorlekken.

10 maanden geleden

Reactie op Peony94

Wij hebben kruidvat maat 2 en pampers premium protection voor de nacht. Kru ...
Wij wisselen ze daarom af. Overdag Kruidvat en ‘s avonds de pampers. Omdat het doorlekken hier vooral ‘s nachts is en overdag niet. Scheelt ook weer kosten 😊

10 maanden geleden

Hier een zoon van 13 dagen en 3300 gram...hij lekt soms door aan de achterzijde met plas. Dan zit romper, kleding en bedje weer onder... Heb kruidvat pure&soft maat 1 luier.. Zat ook te denken om naar maar 2 te gaan of naar pampers harmonie die meer opnemen? Of rascal.. Vindt het alleen zo lastig welke maat je dan moet hebben. Ieder merk schijnt weer anders te vallen maarja om nu overal maar wat van te kopen 😅

10 maanden geleden

3 weken oud en 4620 gram. Kruidvat lekt hij doorheen. Met de luiers van pamper, etos en AH heb ik dit niet. Hij zit nu ook in maat 2.

10 maanden geleden

Reactie op Noel91

Hier een zoon van 13 dagen en 3300 gram...hij lekt soms door aan de achterz ...
Het hangt ook allemaal heel erg af van de bouw van je kindje. Etos (zowel de woezel en pip als de puur en zacht) vallen vrij breed, ideaal voor onze zoons maar de kinderen van mijn zus lekken daar gewoon langs want die zijn veel smaller gebouwd. Rascal is heel fijn omdat die elastiek aan de achterkant hebben en heel hoog op de rug doorlopen, maar die vallen wel vrij groot, en ze zijn vrij dik waardoor het bij die kleintjes een heel pakket is. Kruidvat staat erom bekend dat ze vrij klein/smal vallen. Pampers weet ik zelf niet zo goed want onze zoon is daar allergisch voor, dus wij hebben die nooit als optie gehad. Albert heijn valt hetzelfde als etos, jumbo valt ook vrij breed. Als je op de pasvorm na tevreden bent over pure and soft van kruidvat, is de puur en zacht van etos wel een hele fijne luier, ook een eco lijn luier maar dan dus wat breder!

10 maanden geleden

Gebruikte hier tot gister maar 0 van Kruidvat. Ging prima, maar wel elke 3 uur verschonen. Sinds vandaag op maat 1 overgestapt.

10 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Het hangt ook allemaal heel erg af van de bouw van je kindje. Etos (zowel ...
In mijn ervaring valt Pampers Harmonie ook wat breder en hoger net als AH en Etos. Pampers Baby Dry valt wat smaller en lager.

10 maanden geleden

Mijn zoontje is ook 2 weken oud. Waarschijnlijk richting de 4 kilo. Hij lekte eigenlijk al vanaf het begin erg door kruidvat maat 1 luiers. We zijn sinds een paar dagen overgestapt naar maat 2 en ik merk dat dit veel beter gaat.

10 maanden geleden

Reactie op charlieb89

Wij wisselen ze daarom af. Overdag Kruidvat en ‘s avonds de pampers. Omdat ...
Ja dat doen wij nu ook idd. Overdag lekt hij ook weleens door, maar vind t dan iets minder erg om een keer om te kleden. Midden in de nacht alles uit is drama 😂

10 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Er zijn mega veel mensen Kruitvat fan maar ik heb ze echt nooit fijn gevond ...
Ik heb dit dus hij pampers, ik ruik echt direct wanneer babies pampers dragen🙈 Op de kdv gebruiken ze deze ook, ruik het direct als mijn zoon thuis is haha

10 maanden geleden

Wij gebruiken kruidvat en hier geen doorlekken! Bij mijn zoontje heb ik nóóit gekeken naar het gewicht op de verpakking, dat was gewoon 3 dagen of een paar luiers doorlekken = door naar een grotere maat en dat heeft altijd gewerkt

10 maanden geleden

Ik vind tot nu toe pampers het fijnst.

10 maanden geleden

Wij gebruiken pure en soft maat 1 van de kruidvat, maar ze is nogal eens nat aan de zijkant, alsof haar plas omhoog gaat. Heb van de DM maat 2 liggen, maar die zien er nog zo groot uit als ik dat aan probeer. Pampers was de eerste dochter allergisch voor, dus die willen we liever niet. Etos was ze ook allergisch voor, heb ik wel een pak maat 2 liggen, maar als ik t zo lees is die dus breder, dat is niet perse nodig denk ik, ons meisje is nu net 3,5 kilo en niet echt breed gebouwd. Baal ervan dat de pure en soft nu niet goed zit, die zat namelijk wel altijd goed bij onze oudste dochter! Welke zouden jullie zeggen om te proberen? Hoe vallen die rascal luiers, weet iemand dat?