10 Reacties

één maand geleden

Hij ging dus standaard elk weekend voetballen van 10 tot 17? Nu gaat hij in de plaats wielrennen? Je vindt dit pas een probleem nu je zwanger bent? Begrijp ik het goed? Ik begrijp jullie beide hierin. Jammer dat dit niet besproken werd voor je zwangerschap. Hebben jullie er nu al eens een goed gesprek over gehad? Wat van beide de verwachtingen zijn nu er een 2e kindje aankomt?

één maand geleden

Oh dit lijkt me zo lastig, ik zie het bij vriendinnen ook en lijkt me gewoon zo ongezellig. Helemaal voor om allebei je eigen ding te moeten en kunnen doen maar zou het wel ook fijn vinden om veel tijd met elkaar door te kunnen brengen maar vooral ook dat het eerlijk verdeeld is. Ik zou standaard de hele zaterdag weg zijn echt wel veel vinden. Dat voetballen moet gewoon kunnen maar dat bier drinken maakt het zo laat denk ik toch? Kan je niet kijken of dat beperkt kan worden tot 1 of 2x per maand? Dat scheelt ook alweer

één maand geleden

Oef ik vind dit echt niet oke. Hij vindt dat hij al zoveel aanpassingen heeft gedaan? Sorry hoor, maar je krijgt samen kinderen en dus zorg je daar ook samen voor. Prima dat hij z'n hobbies en social life heeft, heel goed zelfs. Maar om dan elk weekend een hele dag weg te zijn (niemand voetbalt 7 uur lang..), biertjes te drinken etc. nah dit zou er bij mij echt niet in gaan.. Mijn man heeft ook een 'groter' sociaal leven dan ik, maar past zich volledig aan sinds onze dochter is en overlegt wanneer hij weg wil/kan etc. en nu ik weer zwanger ben al helemaal. Je kiest hier samen voor. Niet fair dat 1 iemand (jij in dit geval) dan in je eentje voor 90% op mag draaien.. Anyway, ja ik snap helemaal dat jr het te veel vind. Sportuitjes, prima. Maar beperk de tijd en ga 1x per maand biertjes drinken ipv elk weekend.

één maand geleden

Ja ik snap je wel heel goed! Ik zou dit ook niet leuk vinden maar ik zou dit sowieso al voor dat ik kinderen zou hebben niet leuk gevonden hebben en gezegd hebben. Je bent samen ouder en niet alleen jij! Ik zou echt het gevoel hebben dat hij liever bij zijn vrienden zou zijn dan bij ons. Voetballen prima maar dat hoeft niet heel de zaterdag. En savonds naar vriednen elke keer zou ik ook niet oke vinden. Keertje prima maar hoeft niet elke week🤷🏻‍♀️ Ik ben zelf ook veel alleen helaas.. hij is kok en werkt dus de weekenden en als hij maandag en dinsdag vrij is dan ben ik werken van 9 tot 4. Hij is om de week 1 zondag vrij en ik vind dit echt niet leuk maar dit is voor zijn werk en is dus niet anders helaas. Dus ik snap je helemaal!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hij ging dus standaard elk weekend voetballen van 10 tot 17? Nu gaat hij i ...
Ik vind het pas een probleem nu het sinds een aantal weken én elke zaterdag is én echt de hele dag, voorheen was het een paar uurtjes . Maar nu ik zwanger ben til ik er wel zwaarder aan ja. Hij heeft deze hobby ook pas ontdekt toen onze dochter er al was anders hadden we het voor we aan kinderen begonnen wel besproken, maar dit is er zo recent ingeslopen dat het zo veel is

één maand geleden

Reactie op KIM19983

Ja ik snap je wel heel goed! Ik zou dit ook niet leuk vinden maar ik zou di ...
Ooh dit lijkt me ook heel lastig , maar dan is het in elk geval nog werk en dus nodig ... Nog steeds lastig maar dat mijn man het naast werk plant vind ik het zo lastig maken, dat hoéft allemaal niet per se

één maand geleden

Reactie op tessi28

Ooh dit lijkt me ook heel lastig , maar dan is het in elk geval nog werk en ...
Nee snap je helemaal en je zeurt echt niet! Denk dat bijna geen 1 vrouw dit leuk zou vinden. En het word ook heel zwaar op het einde dus kun je het beter nu al aankaarten. Misschie kun je dit berichtje laten lezen en kan hij zien hoe andere vrouwen er over denken. Dan ziet hij dat je niet de enige bent! 🥰

één maand geleden

Ik snap jou heel goed en vind eerlijk gezegd ook dat je niet teveel vraagt van je man. Misschien kijken of er een middenweg is hierin? Ik zou niet persee al deze reactie laten lezen mijn man zou dat als vervelend ervaren van alle vrouwen 😜 Wellicht dat hij de tijd dat hij van huis is korter kunnen maken en dan vooral waarneer het juist extra zwaar is. Dikke knuffel

één maand geleden

Ik vind het persoonlijk wel meevallen, mijn man steekt ook enorm veel tijd in zijn hobbies als hij al niet het land uit is voor werk. Wij hebben als regel dat ik alle zorg voor de oudste doe en de huisdieren en het huishouden doe. Als ik wat rust wil of het lukt me een keer niet dan springt hij bij. Maar dit is hoe het bij ons gaat, wij communiceren hier heel open over samen en geven elkaar ruimte voor de emoties en problemen, dan zoeken we samen naar praktische oplossingen. wat de een veel tijd vind voor hobbies, vind de ander te weinig, belangrijk is dat je er samen uit komt. (En wat dan nog als je hormonaal bent, zijn nog steeds belangrijke issues en belangrijke emoties om te erkennen, de emoties zijn er nu misschien wat eerder/groter dan normaal maar dat maakt ze niks minder waard)

één maand geleden

Ik snap je opzich wel, zelf ben ik zoals jouw man in mijn relatie. Ik ben gemiddeld 3 of 4 avonden/middagen weg voor mijn sport, en soms bijna 2 weken voor internationale competities. En mijn vriend is zelf ook vaak weg voor zijn sport en hobby. Wij hechten veel waarde aan het kunnen beoefenen van onze sporten, en hebben daar goede afspraken over gemaakt samen. Maar ik snap zeker dat het nu lastiger wordt, ik zou kijken of die uren in het weekend misschien toch ingekort kunnen worden, en vooral richting het 3e trimester, dan wordt het lichamelijk natuurlijk zwaarder. Zelf zou ik het niet oke vinden om dingen daarvoor volledig te moeten laten. Maar misschien staan wij daar heel anders in. Sowieso zou ik eerst goed communiceren hoe of wat jullie zelf verwachten van elkaar qua invulling van de dagen/week, en of dat een beetje op 1 lijn ligt of op 1 lijn kan komen😉