Ik ben zwanger van de tweede en krijg thuis regelmatig te horen dat ik hormonaal reageer dus ik dacht: ik houd dit eens tegen anderen aan..ben erg benieuwd hoe dit in andere gezinnen gaat ook.
Mijn man heeft een groot social leven en ik wat kleiner. Hij ging voordat we kinderen hadden 4 a 5 dagen/avonden per week wat doen met vrienden, dat is al verminderd gelukkig. We hebben een dreumes en we hebben elk èèn vaste dag doordeweeks met haar, de rest doordeweeks is verdeeld met opas omas en opvang. Het weekend wil ik idealiter dat we er samen voor haar zijn maar in de praktijk ben ik altijd èèn en soms beide dagen grotendeels alleen met haar. Nu is er gelukkig zomerstop van voetbal maar normaal gesproken is hij zaterdags van 10-17 weg om te voetballen en nu dat niet kan is hij elk weekend wielrennen met vrienden (en dan ook nog 1 a 2 avonden doordeweeks ) Eerst ging hij fietsen van 9-13 uur. Maar het is de laatste weken van 10 tot 16 en daarna wordt er nog bier gedronken dus wordt het nog later. Ik ben dus zwanger van de tweede en vind dat dit soort uitjes elk weekend juist ingekort moeten worden. Doordat hij een hobby heeft zijn mijn zaterdagen helaas al ingevuld, namelijk vrijwel de hele dag alleen met onze dreumes en hond zijn. Ik vermaak me prima, maar vind het wel vervelend dat het allemaal op mij aankot. Ik vind ook dat hij dit niet van me kan vragen en al helemaal niet als ik straks hoogzwanger ben. Hij vind dat ik blij moet zijn dat hij een andere weekenddag vaak wel er is en dat hij al zoveel aanpassingen heeft gedaan .
Ben ik onredelijk en moet ik mn man zn sport uitje gunnen of snappen jullie dat ik het teveel vind ?