36 Reacties

één maand geleden

Ik snap je. Ik zou alleen zeggen, ga maar maar neem de kids mee 😆. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar die van mij is 2 en vraagt veel aandacht. Hij wilt ook nog gedragen worden en rent alle kanten op. Ik vind het nu al zwaar met 24 weken. Ik heb ook bekkenpijn, dus voor mij zou het sowieso niet haalbaar zijn als hij weg zou gaan.

één maand geleden

Reactie op Mysecret

Ik snap je. Ik zou alleen zeggen, ga maar maar neem de kids mee 😆. Ik weet ...
Helaas gaat dat absoluur niet. Het word een wintersport en de kinderen zijn pas 5 en 1.. buiten dat ik het te vroeg vind voor wintersport kan ik ook echt niet zolang zonder ze 🙈

één maand geleden

Oeiii dat zou ik ook heftig vinden. Zou het alleen willen als ze minimaal 3/4 dagen naar de opvang zouden gaan anders zou het mij echt teveel zijn ( ook zwanger vd 3e, ze zijn 0 & 2 dus ook nog echt zorgen ..)

één maand geleden

Ik denk dat het aan meerdere factoren ligt. Hoeveel aandacht jouw andere kinderen nog nodig hebben, hoe zwaar je zwangerschap, of er tekenen zijn voor vroeggeboorte/complicaties, hoe ver weg hij is. Als het 5 dagen op een hutje in de veluwe is, makkelijke kids/zwangerschap, lekker doen zou ik zeggen. Maar als het 5 dagen naar amerika is met jonge kinderen en zware zwangerschap, hellll nooooo.

één maand geleden

Pff, als je al twee Kids hebt rondlopen mag je man de back-up mensen regelen waar je kunt aanschuiven met eten bijvoorbeeld, of je helpt met de kinderen naar bed brengen

één maand geleden

Reactie op jaywesome

Ik denk dat het aan meerdere factoren ligt. Hoeveel aandacht jouw andere ki ...
Eerlijk, als ik nu al een hele dag alleen met ze ben kan je mij opvegen. Ben nu pas 20 weken 🥲 Eerste kwam met 39+6 en de tweede met 38+2. De laatste kwam met keizersnede, dus het word zoiezo een ziekenhuisbevalling.. Ik heb nul hulp en verwacht ook niet dat mensen hulp gaan aanbieden. Beide kinderen zijn stuiterballetjes en op zn tijd ook best pittig 🫣 Ik heb al wel wat last van mn bekken, voor de rest gaat het nog best goed. Maar mijn vorige zwangerschappen heb ik echt niet fijn ervaren(als in echt gehandicapt voelen) 😭

één maand geleden

Reactie op Veli

Eerlijk, als ik nu al een hele dag alleen met ze ben kan je mij opvegen. Be ...
Ja meid dan moet je het niet doen en het eerlijk tegen je partner zeggen. En als je denkt dat er gedoe van komt, dan zou je het met de verloskundige kunnen aankaarten en dat zij dit met jullie samen bespreekt. Je bent een lieve partner dat je hem zijn trip gunt, maar het klinkt niet echt haalbaar.

één maand geleden

Het klinkt aan je berichtje alsof je voor jezelf al hebt besloten dat het beter is als hij niet gaat. Daar heb je goede argumenten voor. Ik zou het gewoon aangeven bij hem. Voor jou als hoogzwangere vrouw zou het ook geen optie zijn om nog even op wintersport te gaan, maar dat laat je met liefde schieten voor een jaartje ivm de komst van de kleine. Dat zou je man dan ook mogen doen toch?

één maand geleden

Kun je misschien hulp krijgen uit je omgeving die dagen? Mijn man had een bruiloft in het buitenland toen onze eerste twee weken oud was. Maar hij had aan alle kanten hulp geregeld voor mij. Ik heb niet hoeven koken en kon bij de buurtjes eten en een vriendin is een nachtje blijven slapen. Wat Johanna ook al zegt, je opent dit topic niet als je het zelf niet ziet zitten. Maar misschien zie je het met hulp wel zitten? Heb het er in ieder geval samen erover zodat je man je twijfels weet.

één maand geleden

Mijn man wilde ook graag voor een congres naar Oostenrijk, voor 5 dagen bij 36 weken. Nog wel iets dichter op de uitgerekende datum, maar ik vond dit ook moeilijk. Met name dat hij niet zomaar thuis is als er hier iets op gang komt (zowel met de auto als het vliegtuig niet), maar ook dat ik echt tot rust wil kunnen komen tijdens mijn verlof. Hier loopt ook een drukke dreumes rond van 2. Hij begreep het bij mij heel goed, vindt het super jammer, maar we hebben afgesproken dat hij een halfjaar later wel mag gaan.

één maand geleden

Ehm ik vind dat echt raar. Ten eerste gaan wij altijd samen op vakantie en ten tweede zal mijn man überhaupt nooit bedenken om me hoogzwanger met twee kinderen een week achterlaten. Veel kinderen in mijn familie zijn met of zelfs voor 34 weken geboren. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk heel egoïstisch om je dan alleen te laten.

één maand geleden

Mijn man gaat ook 5 dagen weg, als ik 28 weken ben en een peuter van 2 jaar + een heleboel huisdieren heb om te verzorgen. Ik kijk er ook enorm tegen op... heb voor iedere dag iemand geregeld die een tijdje langskomt, vriendinnen en familie, zodat ik per dag een paar uurtjes kan uitpuffen. Maar aangeven aan je man dat je het echt niet ziet zitten vind ik ook een reële optie!

één maand geleden

Reactie op dbsj

Mijn man gaat ook 5 dagen weg, als ik 28 weken ben en een peuter van 2 jaar ...
Zit je dan op dit moment thuis? Want op werkdagen hoeft er niemand te helpen toch, behalve misschien tijdens de avondspits?

één maand geleden

Mijn man deed het bij mijn eerste zwangerschap ook en zou het liefst ook weer doen. Het zorgt er wel voor dat die even z’n momentje heeft gehad voordat je bevalt. Heb afgesproken dat hij sowieso niet mag het eerste jaar van de baby.

één maand geleden

Ligt aan de rij afstand en of ouders kunnen bij springen. Zouden je ouders/schoonouders eventueel kunnen bij springen voor 2/3 dagen? Dit is namelijk wat mijn vriend dan zou regelen. Hij heeft tot aan de bevaldatum een aantal keer opleiding 3 dagen achter elkaar, en heeft nu al gevraagd aan zijn ouders of zij ervoor openstaan dan af en toe op ons zoontje te passen als het te zwaar word voor mij!

één maand geleden

Reactie op Veli

Oh ik zie nu pas deze reactie, dan zou ik zeggen tegen je vriend, leuk dat je weg wilt maar nee, dit ga ik niet trekken. Heel jammer voor hem, maar tenzij hij een oplossing weet om jou te ontzien moet hij de wintersport maar een keer missen is wat ik zou denken

één maand geleden

Ik heb dan wel iets een andere situatie, maar voelt ook wel beetje hetzelfde. Mijn man moet voor eind maart voor zijn werk voor 3 dagen een cursus doen in Oostenrijk (reis is via vliegtuig)om uberhaupt daarna weer te mogen/ kunnen werken. Nu word deze soms ook wel een 1/2 maanden eerder ingepland. Wij zitten dus met het dilemma: Kiezen we ervoor om die 3 dagen nog bij zwanger week 34/35 in te plannen of is hij na 14 dagen vadersschapsverlof na de geboorte, 3 dagen weg voor zijn werk(afhankelijk van wanneer ze het inplannen)? Tussen week 36 en week 41 heeft hij vakantie gepland om mij te ontlasten (diabeteskat) en uit voorzorg vroege bevalling (werkt in luchtvaart, dus is niet zomaar thuis). Dit wordt onze 1e en geen backup hier in combinatie met taalbarrière, dus wel zo prettig. Mijn man zou zelf niet aan een vakantie moeten denken zo vlak voor de bevalling (ik ook niet), maar hij heeft collega's die hier heel anders in staan 🤭. Denk dat je het het beste bespreekbaar kan maken, plan opstellen en dan beslissing moet maken.

één maand geleden

Ik zou het persoonlijk wel ok vinden, maar ik zou dan wel zeggen dat hij hulp moet regelen, dus bijv. dat er ouders/ooms en tantes zijn die je kunnen helpen met de verzorging van de kids.

één maand geleden

Reactie op Veli

Zeker als ik dit lees denk ik oei... Hoe staat je man er zelf in? Realiseert hij zich dat 34 weken én best wel pittig is (al helemaal met nog 2 kleintjes) en mogelijk ook best dicht op de bevalling?

één maand geleden

Mijn man gaat ook skiën als ik 34 weken zwanger ben. Het is bij ons wel maar het tweede kind en wij wonen op twee plaatsen omwille van plus zoon dus op zich ben ik het wel gewoon om regelmatig eens een paar dagen alleen te zijn met mijn dochter. Ik vind het dus geen probleem zoals het er nu naar uitziet. Maar hangt er natuurlijk van af hoe zwangerschap verloopt en twee kinderen is lastiger.