36 Reacties

één maand geleden

Waarom ga je niet mee? Wij gaan ook op wintersport als ik 34 weken zwanger ben. Peuter gaat ook mee en man kan dan dus ook mee voor de peuter zorgen. De termijn zou ik me niet zo’n zorgen over maken, je andere kinderen zijn niet prematuur geboren dus die kans is heel klein. Hoe zwaar het is voor jou wel. Dus ik zou zeggen, lekker meegaan 😊

één maand geleden

Ik vind het een naar voorstel van je man.. jij bent zwanger, maakt een grote opoffering zodat er straks een kindje is van jullie beiden. Die laatste weken van je zwangerschap zijn mega zwaar en er er is een reële kans dat JULLIE kind geboren wordt. Ik zou het persoonlijk erg tekenend voor het karakter van mijn man vinden wanneer die alleen al voor zou stellen om weg te gaan. Hij hoort in die periode voor jou en de andere kinderen te zorgen. Jij bent zwanger maar je doet het samen. Ik mis hier de zorg voor jou.

één maand geleden

Ik denk dat dit heel erg persoonlijk is? Mijn man is voor werk veel weg en ook vaak in het buitenland, dus ik ben redelijk gewend het alleen te moeten doen met onze kleine man van bijna 1 jaar, hond en drie katten. Maar wij hebben aan zijn leidinggevende verzocht hem vanaf 34 weken niet op meer dan 2 uur reistijd te sturen (dus wel kans dat hij nog in een hotel zit). Ik heb dan wel het geluk dat als het me te zwaar is, ik hulp kan inschakelen en de hond vaak bij mn moeder kan logeren. Denk dat een vangnet hebben en weten dat je het aankan wel belangrijk is, en dan zorg je gewoon dat je die week makkelijke maaltijden in huis hebt, laat het huishouden lekker verslonsen, en vraag hulp.

één maand geleden

Ik denk dat je het antwoord zelf al wel weet, maar dat je het lastig vindt om je man zijn vakantie te ontnemen. Maar jouw gezondheid staat hier voorop, en de stress die je hebt van zijn vakantie (vooraf en tijdens) is niet goed voor jou, je ongeboren kindje en je 2 kindjes. Dus helaaspindakaas voor je man, maar zijn vakantie is echt nu het minst belangrijk.

één maand geleden

Tijdens je zwangerschap lekker schaamteloos egoïstisch zijn wat betreft dit soort dingen. de “wat als” scenario’s zijn niet tof maar ook niet onrealistisch.

één maand geleden

Maak het bespreekbaar, ook met je omgeving. Wellicht krijg je uit andere hoeken hulp. Mijn man gaat ook nog weg als ik 32 weken zwanger ben. Dit was overigens mijn eigen voorstel, hij wilde volgend jaar in die periode gaan (laatste wedstrijd van de F1 in Abu Dhabi) waarop mijn antwoord was, ga dit jaar maar! Voor hem nog even lekker eruit voordat hier de drukte met een baby begint en volgend jaar heb ik er 2 rondlopen dus dat zal ongetwijfeld ook pittig zijn. Maar ik kan dus wel uit mijn omgeving hulp krijgen mocht dit nodig zijn.

één maand geleden

Mijn man gaat komende dinsdag voor 6 weken weg voor zijn werk ik ben nu 22 weken en vind het wel spannend ben zwanger van ons vierde kindje maar voor nu prima , als ik straks 33 weken ben gaat hij ook nog 2 weken weg maar ik red mij prima en mocht er wat zijn kan hij altijd terug komen dus maak mij niet druk.

één maand geleden

Ik zou daar absoluut niet blij mee zijn. Mijn oudste is met 34+3 geboren (de andere twee met 36+6 en 37+2), dus ik wil manlief in de buurt houden, gewoon voor het geval dat. Daarbij heb ik hem ook gewoon nodig om me te helpen met de kinderen, ik kan niet alles meer

één maand geleden

Ik denk dat dit heel persoonlijk is, wat je gewend bent en wat je aan kan. Mijn man werkt ook veel in het buitenland en bijna 3 maanden weg en pas vanaf 36 weken weer thuis op tussendoor twee weken na. Hebben al twee kids en een hond. Het is best pittig maar wel te doen tot nu toe dan.. Als hij de laatste maand maar thuis is en de eerste maand na de bevalling. M’n eerste kwam vier weken te vroeg dus rond die periode wil ik hem iig hier hebben. Gewoon op tijd naar bed gaan en ernaast niet teveel willen doen.

één maand geleden

M’n man is piloot en dus vaak 4 dagen op een rij weg, dat een paar x per Maand 😄 heb een kleine van 2,5 en na 4 dagen heb ik dan wel even me-time nodig (ik ben full time mom en ze gaat niet naar de opvang) heb ook geen familie in het land waar we wonen en mensen/vrienden zijn hier Minder behulpzaam dan in Nederland. Maar ik vind het geen probleem. Als ik moe ben dan doe ik een dutje en in een noodgeval bel ik een taxi om naar het ziekenhuis te gaan

één maand geleden

Mijn vriend gaat ook 5 dagen weg als ik ruim 34 weken zwanger ben, op wintersport met zijn neven. We hebben nog 2 meiden van dan ruim 4,5 en 1,5. Even aanpoten die dagen en hulp vragen waar het kan. De angst dat ik dan zou gaan bevallen heb ik niet, vorige 2 ook pas na 41 weken en strippen geboren. Ik zou het vooral bespreken als je er nu al zo tegenop ziet - maar probeer ook niet extra veel problemen te zien, niet teveel doemdenken.

één maand geleden

Helemaal prima… hier ook nog wintersport tussendoor, iets wat elk jaar terugkomt. Ik stop dit keer 6 weken van tevoren zodat ik kerstvakantie met oudste twee kids er al ben (wel zo gezellig). Maar denk dat dit voor iedereen echt verschillend is hoe je hier tegenaan kijkt.

één maand geleden

Mijn partner gaat ook nog op wintersport. Nu op de planning om dat te doen met 36 weken. Ik ben er niet echt fan van, toch de vraag wat er gebeurd als de bevalling dit keer wel veel eerder start. Aan de ene kant denk ik ‘jouw probleem’ aan de andere kant heb ik geen zin om iemand anders bij me te hebben tijdens de bevalling 😅 Ik ga dat gewoon aangeven en dan zie ik het wel.

één maand geleden

Werk zou ik wel goedkeuren, mits het echt niet anders kan. Maar een vakantie na 30/35 weken zeker niet. Het zou mij niet alleen om de bevalling gaan, op het eind moest ik ook vaker plotseling naar controles, ik wil de vader dan echt dichtbij hebben. Maar avondjes weg naar vrienden, stad, voetbal, vind ik helemaal geen probleem tot de laatste dag. Ik vind alleen grote afstanden niet prettig bij zo belangrijke periode in het leven. Ik zou dit ook hebben met gezondheid, overlijden in de familie.

één maand geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Werk zou ik wel goedkeuren, mits het echt niet anders kan. Maar een vakanti ...
Je kiest toch niet voor niets voor een levenspartner, dan ga je met belangrijke levens gebeurtenissen op vakantie 😂😂 Ik ben zelf alleenstaande mama, maar de vaders blijven wel altijd in de buurt bij belangrijkere gebeurtenissen is ook fijn voor de kindjes. Andersom zou ik dat ook voor hun doen ❤️