16 Reacties
5 dagen geleden
Reactie op Noel91
Lees even mee 馃槉 al zit ik nog meer met het praktische. Heb 1 diepvrieslade ...
Je kan evt pasta saus/ groene curry /tandoori saus oid maken. Dit kan ook in zakjes. Dan hoef je alleen dat nog warm te maken en pasta/rijst te koken. Misschien dat een idee voor je als je weinig ruimte hebt?
5 dagen geleden
Ik ben van plan sauzen te maken, maar ook bijv al overgerechten in aluminium bakjes klaar maken en invriezen, dat dit alleen nog in de oven hoeft. Daarnaast ga ik denk ik ook smoothiepacks maken zodat ik ook vrij snel een gezond tussendoortje kan hebben. En je hebt ook wel hele diepvries maaltijden, die je alleen nog moet op bakken. Niet super lekker, maar voor extra snel relatief gezond eten vond ik dit bij de 1e echt handig.
5 dagen geleden
Zuurkoolschotel (laagjss van gehakt mengsel, puree en zuurkool), lasagne, witlof met ham en kaas, curry, koolschotel (laag gehaktmengsel met rijst met bovenop witte kool. Wij noemen het koolpudding), Mexicaans mengsel om in wraps of met nacho's te eten, Chili con Carne. We hebben ook altijd bloemkool, aardappelwedges oid en vlees (speklapjes ofzo) in de vriezer. Wij hebben geluk met 2 vriezers en heel veel IKEA bakjes die ons voorzien van een goede voorraad avondeten. Doen dit al een hele tijd om niet na werk ook nog te moeten koken haha
5 dagen geleden
Reactie op Juud1997
Zuurkoolschotel (laagjss van gehakt mengsel, puree en zuurkool), lasagne, w ...
Welke IKEA bakjes hebben jullie?
5 dagen geleden
Reactie op Dandelion89
Welke IKEA bakjes hebben jullie?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraadpot-met-deksel-rechthoekig-glas-kunststof-s89269071/ Deze gebruiken wij!
De plastic variant voor de lunch met allemaal dezelfde deksel. Ideaal met opbergruimte, gezien alles van zelfde formaat is 馃槃
4 dagen geleden
Ik vind dat best veel lekker blijft na invriezen eigenlijk. Dingen die wij sowieso al vaker invriezen zijn rijstgerechten, zoals curry madras, kip tandoori. Maar ook bijv lasagna. Pastasaus kan je ook van te voren maken en hoef je alleen nog pasta bij te koken (dat vind ik vaak niet lekker uit de vriezer). Maar ook bijv zelfgemaakte soep. En zelfs risotto is best goed eetbaar uit de vriezer, zo lang je wat water toevoegt voordat je het opwarmt, anders wordt het wel erg droog :)
4 dagen geleden
Reactie op Juud1997
https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraadpot-met-deksel-rechthoekig-gl ...
Ik houuuu van deze bakjes (de glazen versie), blijven superlang mooi, enige nadeel van de glazen is dat ze relatief zwaar zijn en wij hebben van die glazen planken in de vriezer, dus wil ook niet al teveel gewicht erop hebben. Ik gebruik ze voornamelijk voor gewoon normale restjes in de koelkast. Maar goed, dat ligt dus aan wat voor vriezer je hebt haha. Voor kleine vriezer zijn ziploc zakjes en alleen de saus maken echt ideaal!
4 dagen geleden
Reactie op jaywesome
Ik houuuu van deze bakjes (de glazen versie), blijven superlang mooi, enige ...
Ja echt top dingen he! Haha zie nu dat ik ook niet schreef dat wij voor het eten de glazen variant gebruiken. Glas kan dan perfect in de oven of airfryer gezet worden. Ook top dat je zo bij de IKEA een nieuwe hebt gehaald als je te weinig hebt of iets kapot gaat, assortiment veranderd geloof ik niet echt. Zit je later niet met 20 verschillende soorten.
4 dagen geleden
Pasta pesto met zalm of kip eet ik wekelijks uit de vriezer als ik 's avonds moet werken. Ik vind het erg goed smaken.
4 dagen geleden
Stoofvlees, hachee en dan een doos diepvries rode kool erbij, bouf d bouvion (ofzo) en dan alleen tagliatelle erbij koken of rijst, pasta saus zoals al veel genoemd maar dat kun je ook gebruiken als lasagne saus, lasagne wat al in de oven is geweest, rijst gerechten met saus want dat is toch al nat zoals kip hawaii, curry madras, etc. Veel verspakketten van de appie etc maak ik voor 4 pers en de helft ervan gaat dan in de vriezer. Gehaktballen met jus!
Stamppotten vind ik lastig, vind ik waterig worden ondanks dat we nog front vriezer hebben.
Maar op t algemeen, wat ik niet lekker vind uit de vriezer;
Stamppotten
Sperzibonen
Gekookte pasta