9 Reacties
gisteren
Er moet een huisarts bereikbaar zijn, als het niet je eigen is moet die een achtervang hebben. Maar persoonlijk zou ik ook contact opnemen met een lactatiekundige een arts kan je vaak geen uitleg geven over hoe het beste te voeden met zoon wond.
gisteren
Goeie vraag die ik niet kan beantwoorden maar;
Ik heb wel toen mijn baby 3 maand was bv gegeven terwijl hoogstwaarschijnlijk mijn tepels een infectie hadden en ook viezigheid afgaven. Bij hem is er verder niks gebeurd
Dit kwam van mijn tepels af.

gisteren
Oh jeetje wat balen zeg. Lijkt me niet verstandig voor de wondgenezing om deze tepel aan te blijven bieden. Misschien de andere borst? En deze afkolven? Melk weggooien. In ieder geval de wond goed spoelen met water, geen zeezout dat beschadigd de huid. Dat de pus eruit komt lijkt me wel gunstig want dan was / is het geïnfecteerd en loopt het er nu uit. Ik zal zeker een achtervang huisarts benaderen misschien moet je een specifiek zalfje gebruiken.
19 uur geleden
Dankjewel voor de snelle tips! Uiteindelijk heb ik de spoedlijn van de huisarts gebeld, want ik vond het zelf wel een spoedgeval. Inmiddels heb ik een antibioticazalf gekregen en mag ik nog steeds aan de borst voeden. Wel balen voor mij, want het doet verschrikkelijk veel pijn. Ze heeft ook precies in de borst gebeten die het meeste melk produceert; de andere borst produceert echt een stuk minder.
19 uur geleden
Reactie op B1998
Dankjewel voor de snelle tips! Uiteindelijk heb ik de spoedlijn van de huis ...
Ik hoop dat het gauw geneest een tepelhoedje kan dan wel helpend zijn bij pijnklachten. Het is dan minder gevoelig.
18 uur geleden
Je kunt wel nu heel vaak aanleggen aan de gezonde borst zodat daar door hormoonreceptoren de productie wordt verhoogd. (Dat kan wel twee dagen duren voordat de productie daadwerkelijk is aangepast) Dan blijf je wel voeden met de borst met de wond, maar wel minimaal om deze te ontlasten. Als het goed is verlaagt daar dan automatisch de productie ook weer door die hormoonreceptoren.
5 uur geleden
Reactie op GoedhartigeBerg049102
Ik hoop dat het gauw geneest een tepelhoedje kan dan wel helpend zijn bij p ...
Ik heb volgens mij nog wel ergens een tepelhoedje liggen, ga dat eens proberen straks! Het liefst trek ik mn dochter van mn borst af met deze pijn maarja..
Dank voor de tips!