6 Reacties

één maand geleden

Ik heb eerder begrepen dat de ‘draagmoeder’ altijd wettelijk te moeder is dus ook als ze de eicel van iemand anders draagt. Dus ik zou verwachten dat jij inderdaad toestemming moet geven aan je partner zodat zij het kind kan erkennen. Wij gaan binnenkort ook erkennen maar lezen online dat de verklaring niet noodzakelijk is. Ik kan ‘m pas aanvragen na 24 weken want dan stuurt de kliniek de gegevens door. Wij gaan echter al eerder erkennen en daarvoor is alleen mijn toestemming nodig (ik draag eigen eicel) zover ik weet.

één maand geleden

Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/hoe-krijg-ik-als-duomoeder-het-ouderschap-over-het-kind-van-mijn-partner Als jullie getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben hoef je sowieso niks te doen 🙂

één maand geleden

Bij de fertiliteitskliniek waar wij zitten werd aangegeven dat in Nederland erkennen voldoende is, maar dat dit in het buitenland niet altijd het geval is. Ze gaven Italië als voorbeeld. Stel dat je daar op vakantie bent en de biologische moeder ligt in het ziekenhuis voor langere tijd, dan krijgt de andere moeder de kinderen niet mee naar Nederland. Mijn partner gaat daarom toch ook adopteren.

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en- ...
Let op geregistreerd partner wordt niet in ieder land erkend als er iets mocht gebeuren, dus misschien wel even uitzoeken hoe het dan zit met jullie kindje.

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik heb eerder begrepen dat de ‘draagmoeder’ altijd wettelijk te moeder is d ...
Wij hebben ook al laten erkennen bij de gemeente. (Erkenning van ongeboren vrucht) Beide handtekeningen zijn nodig. Die van mij en van mijn partner. Bij ons gaven ze aan liefst voor de 24 weken te laten erkennen idd. En hier is het ook al zo aangepast dat na de geboorte niet nog een keer toestemming hoef te geven voor de rechten etc. Dat zit er nu al bij in bij ons.

één maand geleden

Hoi! 24baby heeft ook een LHBTI+ community, daarin zijn meer van deze topics te vinden! Misschien handig om het daar eens na te vragen, veel vrouwen die hetzelfde hebben. Misschien staat het er zelfs al in. Als je een bekende donor hebt dient de meemoeder te erkennen of te adopteren. Wie er als biologische moeder wordt gezien volgens de wet durf ik niet te zeggen.