8 Reacties

vor einem Monat

Hoii, Ik heb er zelf geen last van maar ik weet wel dat door het groeien van je buik, het soms voorkomt dat vrouwen een navelbreukje oplopen. Vooral als je wat slanker bent gebouwd! Mocht het echt pijn blijven doen zou ik er voor de zekerheid wel even na laten kijken!

vor einem Monat

Ik heb het ook. Kan niet echt plaatsen wat het nou veroorzaakt 🥲

vor einem Monat

Ik had dit vorige week ook! Wel snel weggetrokken

vor einem Monat

Mijn navel is ook extreem gevoelig/pijnlijk als ik eraan kom. Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap. In de ochtend is het bij mij minder heftig dan in de middag en avond.

vor einem Monat

Bij vreemde zwellingen laten controleren dat er geen sprake is van een umbilical hernia , maarja… er staat ook veel druk op, zolang er geen complicaties zijn is het vast normaal :/

vor einem Monat

Ik heb dit ook (au!). VK zegt dag er aan je navel ook banden zitten, dus het is een vorm van bandenpijn, die nu onze buikspieren steeds meer wijken vaker kan voorkomen. Staat veel druk op! Kan vervelend gevoel maar hoort er wel bij, dus dat stelde mij gerust

vor einem Monat

Ik heb het toch ook even bij de VK nagevraagd. Kreeg het volgende: is wel een kwaal die ik wat vaker hoor. Waarschijnlijk staat er wat rek en druk op het bindweefsel in de omgeving van je navel, waardoor dit wat pijn veroorzaakt. Vaak zien we dit in een periode waarin je buik een groeisprintje maakt. Het kan verder geen kwaad, let er alleen wel op dat er inderdaad geen grote bobbel bij je navel ontstaat, dat zou kunnen wijzen op een navelbreukje. Verstevigend ondergoed zou evt wat steun kunnen bieden, maar verder heb ik geen harde oplossing.