28 Reacties

vorige week
Praten met hem, aangeven wat je fijn zou vinden wat hij doet en als hij dan eens iets doet niet als een havik er bovenop en hem laten en vertrouwen geven. (Of commanderen) dat laatste doe ik, gelukkig 2e dus krijg het keihard terug maar bij de eerste kroop hij in zijn schulp of deed hij helemaal niks meer.

vorige week
Zelf man: waarom doen mannen dit? Je kiest toch als man ook om aan kinderen te beginnen. En je weet 9 maanden dat je kind eraan komt.

vorige week
Hier deels hetzelfde, alleen is het niet dat hij niet wil zegt hij maar zodra ons dochter bij hem is begint ze te huilen.
Ik doe met m’n dochter op de arm eten koken, stofzuigen de was spelen met andere dochter etc. Douchen in turbo stand anders wordt hij ‘gek’ van het gehuil.
Voel me soms net een alleenstaande moeder wat dat betreft.
Dit was met de 1ste precies zo. Toen ze eenmaal begon met omrollen kruipen etc ging hij steeds meer met haar doen en kon ik ook weer eens rustig een paar uurtjes iets voor mezelf doen.

vorige week
Mijn man doet dit ook wel een beetje omdat ik de Grote Voedingsbron ben.. Zodra de baby huilt gaat hij uit van honger en is ie dus voor mij. Ik moet hem echt vragen of ie hem over wil nemen of even een stuk met hem wil lopen, want uit zichzelf doet ie dit niet. Het is niet onze eerste en ik weet nu gelukkig dat ie over een paar weken, als de baby meer reactie geeft, de boel veel meer zelf oppakt. Veel mannen hebben gewoon niet zoveel met die hele kleine baby's. Communiceer je gevoel en bespreek of het een idee is dat je hem gewoon opdrachtjes hier en daar geeft. Grote kans dat ie best wat wil doen maar het gewoon niet echt ziet of zo. En druk dan lekker die baby in zn armen en spring onder de douche, succes ermee liefje!😉 Gaat vast goedkomen met wat geduld, communicatie en het groter worden van de baby:)

vorige week
Reactie op mich199015
Zelf man: waarom doen mannen dit? Je kiest toch als man ook om aan kinderen ...
Exact dit. Ik ben ook man en verbaas mij over al deze topics waarin mannen geen hol doen. Maar goed, advies: praten. Geef het aan dat je momenten voor jezelf nodig hebt. Dat je alleen met de hond naar buiten wil en wil douchen. Maak het niet vragend, want dan geef je hem de kans om nee te zeggen. Als je meer de taken wil verdelen daar serieus voor gaan zitten en vanuit je gevoel praten en niet verwijtend. Youve got this

6 dagen geleden
Wat een gekke mannen hebben jullie allemaal. Haha 🤭 hier doen we evenveel zonder überhaupt overleg.. ook onze andere zoon heeft vermaak nodig en krijgt evenveel aandacht als zijn zusje en door ons allebei evenveel.. en mischien nu nog wel meer juist door mijn man ivm herstel. Zou het gewoon aangeven met ' doe even oets'

6 dagen geleden
Hier hetzeldfde gehad, ook het gevoel van alleenstaande moeder tot dat de bom barstte. Zelf spoed keizersnede gehad en moeilijk kunnen herstellen hierdoor. Hij vond het in begin allemaal spannend/eng zo klein etc en met zijn adhd vond hij het huilen helemaal lastig. Dit krijgt steeds meer zijn plek. Blijven aangeven dat dit zo niet kan en duidelijke afspraken maken/verdelen. Wanneer het weekend is bvb geeft hij snachts de eerste fles vaak rond 4.00 en ik de ochtend fles rond 7 00 wanneer de kleine dan weer komt neemt hij hem mee naar beneden en slaap ik verder gehele ochtend/douchen etc. Door de weeks wanneer hij werkt doet ik het en doet hij savonds huishouden waar ik niet aan toe kom of neemt hij de kleine mee voor een wandeling naar de winkel etc. Schroom niet om hulp te vragen aan anderen miss familie? Mijn ouders/schoonfamilie wonen dichtbij en vinden het maar al te leuk om op te passen zodat ik naar bvb de kapper of met vriendinnen weg kan of samen met mijn partner naar de voetbal/ uiteten. En wanneer hij de zorg doet ook complimenten geven ervoor voor hem ook een boost. Op een gegeven moment niet meer vragen maar gewoon aanpakken en zeggen wat hij moet gaan doen. Je bent samen een gezin en moet het samen doen.

6 dagen geleden
Hier ook last van. Ik doe nu al 10 weken de nachten helemaal alleen. Met borstvoeding kan hij ook niet heel veel doen, maar ook als de kleine om andere redenen onrustig is staat hij alleen sporadisch op onder veel aansturing. Gaat wel zelfde tijd als ik naar bed en staat dezelfde tijd op..krijgt makkelijk 8 a 10 uur slaap per nacht. Heeft de eerste 8 weken vrij gehad, toen deed hij wel veel in het huishouden. Maar nu hij weer moet werken vind hij dat ik hem ook niet meer sporadisch moet vragen. En dat terwijl ik 3 tot 6 keer op een nacht opsta.
Hij verschoont maximaal 1 luier op 24 uur. De leuke dingen doet hij wel. Als ik het er met hem over heb zegt hij dat ik hem gewoon moet vragen..maar is vervolgens verontwaardigd dat hij niet lekker rustig kan gamen, terwijl hij kan sporten, met vrienden kan afspreken en gamed en ik nog geen moment voor mezelf heb gehad.

6 dagen geleden
Reactie op Mm2025
Hier ook last van. Ik doe nu al 10 weken de nachten helemaal alleen. Met bo ...
Echt bizar. Mannen denken er vaak ook te licht over en onderschatten hoe zwaar het kan zijn. Mijn vriend dacht bij de eerste ook nog te kunnen werken op zijn papadag maar hij is hier heel snel van teruggekomen. Eigenlijk zou je je partner eens een nachtje moeten laten doen met afgekolfde melk. Door ervaring leren ze het snelst en misschien dat hij dan uit zichzelf wel meer taken op zich neemt.
Bij de 2e is het anders. Hij zorgt nu meer voor de oudste en ik voor de jongste. En ik weet dat als het nodig is hij ook klaar staat voor de jongste/voor mij.

6 dagen geleden
Hier niet anders hoor. Laat ik haar wel thuis als ik even weg moet dan is er gelijk een huilbui van zowel mijn man die niet meer weet wat hij moet, als de kleine meid waarvan de signalen niet begrepen worden 🙈
De vaders weten op deze leeftijd gewoon niet wat ze ermee moeten, nu ze nog zo jong zijn hebben ze vooral mama nodig. Het komt wel, gewoon met elkaar in gesprek blijven en aangeven waar je tegen aan loopt.
Zowel hij als jij verdienen een moment om tot jezelf te kunnen komen.

5 dagen geleden
Reactie op Grietj
Soms als ik iets vraag is het tegen zijn goesting. Of ik vraag of hij effe ...
Wauw, via de hond of je kind praten naar de ander is al helemaal niet oke. Daar zou ik direct wat van zeggen. Hij mag wel wat inlevingsvermogen tonen. Manmanman

5 dagen geleden
Wat vervelend zeg.. ik herken het een heel klein beetje, maar niet zoals hier vermeld word.. ik doe doordeweeks de nachten, omdat mijn vriend werkt overdag. Als hij thuiskomt verzorgt hij haar gelukkig wel gewoon. Alleen heb ik dus van de week gevraagd of hij een keer een hele nacht wil doen in het weekend (weekenden doen we altijd samen 1 flesje de ander verschonen ) zodat ik ook een hele nacht kan doorslapen een keer. Dit was geen probleem voor hem, maar vervolgens deed hij volle licht aan, en ging haar een flesje geven en praten tegen de kleine meid naast me in bed 😅 waardoor ik alsnog niet kon doorslapen.. goed bedoeld maar even uitgelegd dat mijn slaap anders is dan dat van hem(bij hem kun je een bom afgooien en hij word nog niet wakker) 😂

5 dagen geleden
Ik herken je helemaal. Ik doe ook alles alleen m.b t. de baby. Partner werkt en is vaak bij z'n moeder, hij pakt soms wel de baby op, maar daar houdt het dan ook bij op.

5 dagen geleden
Ons dochtertje krijgt flesvoeding en we doen de nachten om en om nu mijn partner nog vrij is. We slapen overigens tijdelijk apart zodat één van ons echt een goede nachtrust heeft. Dochter van 2 is in de nacht ook vaak nog een keer wakker en doet mijn partner ook. Als hij straks gaat werken ga ik de nachten doen maar in het weekend wisselen we het weer af. Ik slaap tussen de middag vaak nog een uurtje en dan zorgt hij ook voor de kleine meid.
Blij dat hij zoveel doet!

5 dagen geleden
Wij hebben dit van te voren goed door gesproken, ik wist dat alles op mij zou komen want hebben een eigen zaak en partner is 7 dagen per week zich in het zweet aan het werken voor ons.
Zodra hij thuis is, doet hij ook echt niet veel met ze meid omdat die haar klein vindt en ik vind het prima .. wij praten veel met elkaar wat echt alles scheelt 😬