8 Reacties

4 maanden geleden

Als ik het opzoek staat zwangersschapsdiabetes redelijk hoog en anders dat het temaken heeft met je bloedomloop door hormonen. Ik zou zeggen bel voor je zekerheid de dokter als je het echt niet vertrouwd. Veel liefs❤️

4 maanden geleden

Ik heb dat ook, sinds gisteren en vandaag. Deze week 7 weken. Veel dorst. Ik maak me nog geen zorgen maar de verandering valt me wel op

4 maanden geleden

Ik heb het ook wel. Normaal drink ik echt te weinig en moet ik moeite doen om toch wat gedrongen te hebben. Nu heb ik dat helemaal niet meer en merk dat ik steeds denk van: "waar kan ik water kopen" als ik weg ben. Ik heb er nog niet bij nagedacht dat het op een probleem kan wijzen. Ik liet al mijn bloedwaarden nakijken 3 weken geleden en alles was helemaal goed. Denk niet dat het zo snel slecht kan gaan? Gewoon ons lichaam dat hard aan het werk is? Je kan altijd eens vragen bij je huisarts als je je echt zorgen maakt.

4 maanden geleden

Pfff ik hier ook vandaag hoor. Heb al 3l water op en nog was mn urine donker dat ik echt dacht huh hoe dan.

4 maanden geleden

Hey! Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik zwangerschapdiabetes ontwikkeld. Na mijn zwangerschap had ik geen diabetes meer. Nu opnieuw zwanger en enorme dorst net zoals jij. Belde naar de verloskundige en die gaf zelf aan ondanks dat ik diabetes in mijn vorige zwangerschap had, het eigenlijk niet voorkomt in een vroege stadium. Echt pas vanaf 16/20 weken. Je hoeft je nu dus nog geen zorgen te maken zeiden ze tegen mij. Wel goed om te benoemen tijdens intake ect.

4 maanden geleden

Ik had ook heel veel dorst anderhalve week geleden, een paar dagen. Echt zo erg dat ik tijdens een theatervoorstelling bijna in paniek raakte van dat ik niet meteen water kon gaan drinken, en toen mijn collega naast me een flesje water had heb ik die halve liter in drie seconden opgedronken en daarna nog een halve liter water gekocht (terwijl ik bij het eten ook al een halve liter vocht had gedronken haha). Nu is dat weer helemaal weg, geen overdreven dorst meer.

4 maanden geleden

Hi, 7 +2 en sinds een ongeveer een week ook veel dorst. Normaal ben ik een slechte drinker en drink ik altijd te weinig dus het valt extra op. Naast dorst ook trouwens de hele dag door hongerig

4 maanden geleden

Oh meid hier bijna 5 weken en ik kan hele sloten met water drinken. Ik zou een oceaan in een uurtje leegzuipen. Vreselijk