Lieve mama’s,
Mijn man en ik zijn eigenlijk helemaal uit de naam van ons kleine meisje. We zijn helemaal verliefd geworden op de naam Liya.
Nu zijn we dit jaar oom en tante geworden van een meisje en zij heeft Liva.
Nu vind ik dit te veel op elkaar lijken ook omdat ze te dicht bij elkaar staan.
Nu zijn we vanmiddag verder wezen kijken naar namen maar komen niet verder dan Liya of Lina.
Wat moeten we doen? Gaan voor de naam waar we al zolang verliefd op zijn of toch gaan kijken in een andere hoek?
Ga voor Liya! We maken ons dag van vandaag veel te druk om het vinden van een unieke naam. Het zijn 2 verschillende namen voor 2 verschillende meisjes. Zeker niet veranderen als je helemaal verliefd bent op de naam Liya voor je dochter!
Ik zou gewoon voor Liya gaan 💖 als dat jullie droomnaam is niet wijzigen. Het is niet dezelfde naam als Liva en de zien elkaar neem ik aan niet dagelijks
Zou er lekker voor gaan 😊. De naam die wij in ons hoofd hebben voor onze 2e scheelt ook 1 letter met die van de dochter van mijn beste vriendin. Maar we vinden dit beiden een mooie naam en met die andere letter klinkt en is het toch een andere naam 🤷🏽♀️
Is er een mogelijkheid dat je het met ze doet overleggen? Hoe zou je het zelf vinden als jij eerst zou zijn bevallen? En als je haar een beetje kent, kun je misschien inschatten hoe zij zou reageren? ☺️
Loua/Laurie/Lize past ook nog tussen jouw rijtje. Maar als je er zo over zou gaan nadenken, zou iedere naam eindigend op A erop lijken qua klank. 🩷
Hoe dicht bij staan jullie bij elkaar? Je kan eventueel rechttoe rechtaan vragen wat ze ervan vinden. En bekijk het ook vanuit jezelf: als jij je dochter Simone had genoemd, en je familieleden noemen hun zoon Simon, zou je dat dan erg/vervelend vinden?
Mij zou het geen ruk interesseren dus lekker gaan voor Liya ☺️.
Bespreek het met de ouders. Wij hebben ook een naam die veel lijkt op vrienden hun dochters naam. Lopen niet de deur bij elkaar plat maar zien elkaar regelmatig. Toen we het met hun het er overhadden waren ze heel enthousiast en vonden het juist leuk!