7 Reacties

één maand geleden

Je hebt beide een meter en een peter toch? Meter is een vrouwelijk iemand en leter een mannelijk iemand? Dus je kan je broer als peter vragen? Mis ik iets hier? Het is wil netjes om je broer te vragen als je zelf ook gevraagd werd en ja zei, maar zeker geen verplichting! Jouw kindje, jouw keuzes.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Je hebt beide een meter en een peter toch? Meter is een vrouwelijk iemand e ...
Ik kies iemand en mijn vriend mag iemand kiezen. Maar ik kies mijn nicht als meter

één maand geleden

Reactie op Grietj

Ik kies iemand en mijn vriend mag iemand kiezen. Maar ik kies mijn nicht al ...
Dan vind ik het best normaal toch? Jij kiest de meter, je vriend de peter? Logisch dat je broer dan geen peter wordt.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dan vind ik het best normaal toch? Jij kiest de meter, je vriend de peter? ...
Ja maar mijn vader vind dat ik mij broer moet pakken. En probeert mij echt een schuld gevoel aan te praten

één maand geleden

Reactie op Grietj

Ja maar mijn vader vind dat ik mij broer moet pakken. En probeert mij echt ...
Niet iedereen kan gelozen worden. Je vriend zal iemand van zijn kant kiezen en daar zal je vader mee moeten leven. Misschien bij een eventueel volgend kindje?

één maand geleden

Ik vind dat raar van je vader een meter/ peetouders vragen is super persoonlijk en daar kies je normaliter iemand bij uit wie voor jouw gevoel het best voor je kind kan zorgen wanneer dat nodig is. Dat je voor je neefje en nichtje klaar staat wio niet automatisch betekenen dat dit andersom ook voor je broer geldt, niet eens zozeer om de band of opvoeding verschillen, maar ook bijvoorbeeld om praktische redenen. Zo us mijn vader peetouders voor de kinderen van mijn zusje en mijn zusje de peetouder van mijn kinderen. Onze vader heeft in zijn huis praktisch veel meer ruimte om zijn kleinkinderen op te vangen bij nood t.o.v. van ons veel kleinere appartement. Daar zijn verschillende aspecten om rekening mee te houden. En jullie afweging daarvan moet je vader respecteren.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Dan vind ik het best normaal toch? Jij kiest de meter, je vriend de peter? ...
Als er een volgend kindje komt word het mijn andere nicht. Wij hebben met zijn 3 echt een hele sterke band. Ik kom van een hele slechte thuis situatie. En mijn nicht die meter word is er echt al heel mijn leven voor mij geweest. Mijn andere nicht is 9 jaar jonger. Met haar heb ik nu ook een hele goede band.