14 Reacties

8 maanden geleden

Ik zou om 17u nog een kort dutje aanbieden. Dus dan wakker maken na 30-45 minuten, volgens mij kan dat prima:)

8 maanden geleden

Inderdaad een powernapje laten doen! Half uurtje

8 maanden geleden

Wij bieden dan powernap aan van max 30 minuten. Als ze niet binnen 10 minuten in slaap valt doe ik onze dochter vaak even in de draagzak want dan is ze zo weg!

8 maanden geleden

En ik begreep van het cb en verschillende slaapcoaches dat voor jonge baby’s 18:00 een prima bedtijd is!

8 maanden geleden

Reactie op fk1993

En ik begreep van het cb en verschillende slaapcoaches dat voor jonge baby’ ...
Klopt maar dan moet je vaak wel leven met dat ze dan ook om 6:00 hun dag beginnen 🥲. @ts lekker een powernap van 30min en desnoods bedtijd een half uurtje later. Zou op deze leeftijd nog niet te strikt zijn in de tijden.

8 maanden geleden

Ik vind dit ook lastig. Wij proberen te rekken maar dan valt ze in slaap aan de fles 😅 daardoor ging ze vandaag om 1800 de nacht in.. dan weet ik dat ik 0500 klaar mag staan voor de dagstart want ze slaapt niet langer dan 11 uur (met 1 voeding tussendoor) en ik krijg haar na 0500 dan niet meer in slaap, pas om 0700 weer 🙃 strugglessss haha. Een powernap werkt hier niet want dan valt ze om 1700 al in een hele diepe vaste slaap en is ze niet meer wakker te krijgen haha.

8 maanden geleden

Als ik dit zo lees heb ik t gevoel dat mijn zoontje echt heel veel slaapt haha. Hij is ruim 11 weken en neem bijvoorbeeld vandaag: 8:00 wakker, 9:45 tot 12:00 geslapen. 13:00 weer want ; moe. Pas om 16:30 wakker en dan om 18;00 weer moe en werd om 19;30 weer wakker voor z’n fles en was om 20;45 weer moe en slaapt nu wss tot een uur of 3;00 en dan slaap tie daarna tot 7;00 a 8;00 ongeveer of soms zelfs uit tot uur of 10.

8 maanden geleden

Sorry maar bij ons zit er echt precies nog geen ritme in. Omdat ze gewoon vaak nog maar 45 min slaapt, als begint ze langzaam maar zeker steeds vaker een langer dutje te doen. Oprecht ik neem het allemaal niet zo nauw met de bedtijden e.d. ik hou de wakkertijden in de gaten, ze gaat slapen als ze moe is en krijgt eten als ze honger heeft 🤷🏽‍♀️.

8 maanden geleden

Reactie op LvanB25

Als ik dit zo lees heb ik t gevoel dat mijn zoontje echt heel veel slaapt h ...
Wat - een - leven haha! Heeeerlijk zeg.

8 maanden geleden

Dank voor de reacties. ❤️ Ik ga de powernap proberen de komende dagen!

8 maanden geleden

Reactie op LvanB25

Als ik dit zo lees heb ik t gevoel dat mijn zoontje echt heel veel slaapt h ...
Hahah oei, ja ons zoontje sliep ook heel veel, maar sinds 2 weken wordt het minder. Hij doet in de ochtend nog wel een slaapje hoor, dus uiteindelijk heeft hij ongeveer 5 uur slaap overdag verdeeld over slaapjes (als hij smiddags goed slaapt). Ik zou zeggen geniet er inderdaad van. Komt een tijd dat we af en toe hopen dat ze wat meer sliepen 😂

8 maanden geleden

Reactie op Myrthe25.02

Hahah oei, ja ons zoontje sliep ook heel veel, maar sinds 2 weken wordt het ...
5 uur slaap overdag verdeeld is echt netjes en meer dan voldoende hoor! Onze dochter slaapt rond 17:00 vaak nog +/- 30min. Tussen 18:30-19:00 fles en dan gaat ze naar bed. Met uitbuiken slaapt ze voor 20:30 altijd, om 22:00 krijgt ze de laatste fles en slaapt ze door tot ik haar wakker maak om 06:45!

8 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

5 uur slaap overdag verdeeld is echt netjes en meer dan voldoende hoor! Onz ...
Jaa 5 uur vind ik ook echt top, alleen soms mislukt dan dus dat laatste uurtje in de middag en dan zit ik een beetje te stoeien met wakkertijd, bedtijd, fles! Maar ik ga zeker ook de powernap proberen.

8 maanden geleden

Reactie op Myrthe25.02

Jaa 5 uur vind ik ook echt top, alleen soms mislukt dan dus dat laatste uur ...
Powernap zou dan dikke prima zijn! Wij hebben totaaaal geen ritme in de dutjes 🤣.