12 Reacties
10 maanden geleden
Ik associeer de naam Mies met meisjes. Dat komt vooral ook door afkortingen van vriendinnen die ik Mies noem, en omdat ik geen mannen ken die Mies heten. Toch denk ik, als jullie graag die naam willen geven moet je dat lekker doen. Er zijn altijd mensen die wat zullen vinden van een naam, maar uiteindelijk wennen die er wel weer aan en gaat het erom dat jullie het een mooie naam vinden voor jullie zoon. Volg jullie gevoel 馃榾.
10 maanden geleden
Ik ken wel een Mischa en hem noemen we ook altijd Mies. Ik associeer Mies dus als jongens naam.
10 maanden geleden
Mijn man heet Michel en die noem ik eigenlijk ook altijd Mies
Misschien kan je het inderdaad op die manier insteken. Met Mischa/Michel
10 maanden geleden
Ik zou bij Mies eerder aan een jongen denken dan aan een meisje, denk dat eigen ervaring een grote rol speelt in hoe namen gezien worden.
Ons derde zoontje heet Nova, we wisten de naam al zeker voordat we het geslacht wisten. De meeste mensen denken bij Nova aan een meisje, dus we moeten mensen wel eens corrigeren. Dat nemen we voor lief, zijn naam hoort bij hem, nog geen moment spijt van gehad 馃槉
10 maanden geleden
Bijzonder he, hoe iedereen een andere associatie heeft. Ik denk juist bij Mies aan een meisje omdat ik een dame ken die Mies heet.
Jullie moeten vooral kiezen wat jullie leuk vinden!!! 馃グ
10 maanden geleden
Wat grappig om dit topic nu tegen te komen. Mijn man vindt/vond dit een leuke naam voor een jongen. Ik heb hem ongeveer voor gek verklaard, omdat dit toch echt een meisjesnaam is in mijn ogen en ik het op geen andere manier kan horen. Had ook nog nooit iemand dit als jongensnaam horen overwegen. Maar blijkbaar was hij toch zo gek niet haha.
Voor mij dus echt een meisjesnaam, maar als de naam voor jullie goed voelt, lekker doen toch? Blijkbaar is de naam wel wat neutraler dan ik zelf dacht :)
10 maanden geleden
Ik kreeg een vrouwelijke collega die heette Arno. Dat was even een dagje interessant onder de andere collega's, en daarna doodnormaal. Alleen telkens als we een nieuwe collega kregen en we zeiden diegene te zoeken naar Arno, zocht ie urenlang naar een man. Kun je best wat lol mee hebben 馃槅. Alleen denk dat het in haar jeugd wat minder leuk is geweest, dat weet ik niet.
Wat betreft Mies voor een jongen: zou voor mij een absolute no go zijn. Ik vind het echt 100% een vrouwennaam. Mies lijkt ook nog eens op meis/meisje, dus een kwestie van tijd voor hij gepest gaat worden. Maar da's mijn persoonlijke mening. Het feit dat je twijfelt zegt al genoeg, toch?
10 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Ik kreeg een vrouwelijke collega die heette Arno. Dat was even een dagje in ...
Scheelt dat wij over iedere naam twijfelen dus zegt zeker niet genoeg wat dat betreft haha. En pesten.. Tja ik ken ook mannen met de naam Anne (origineel van Belgi毛) en mannen en vrouwen die Auke heten. Pesten lijkt me overdreven, mijn opa en de jongen die ik ken zijn er nog nooit om gepest. Er zijn veel gekkere namen denk ik
10 maanden geleden
Reactie op CreatieveVlot015745
Scheelt dat wij over iedere naam twijfelen dus zegt zeker niet genoeg wat d ...
Logisch dat je over iedere naam twijfelt, maar over Mies twijfel je omdat het over het algemeen een meisjesnaam is :). Dus ik vind dat wel degelijk wat zeggen. Bij zulke twijfel zou ik het niet doen.
En ja, er zijn gekkere namen maar het gaat nu over deze. En natuurlijk, pesten hoeft zeker niet! Laten we hopen van niet. Maar je weet ook niet hoe je kindje wordt. 脕ls hij gepest wordt, is zijn naam het eerste waar de pesters mee aan de haal gaan. Daarnaast op lange termijn: bij bijv. aanmeldingen op school of bij sollicitatiegesprekken, denkt iemand ongetwijfeld een vrouw te ontvangen, tot blijkt dat het een man is. Nu hoeft dat allemaal geen ramp te zijn natuurlijk, maar ik zie gewoon een hoop beren op de weg..
Als jullie dat niet zien, prima toch, go for it 馃槈.