91 Reacties

3 maanden geleden

Hee! Ik heb zware hormonale migraine. Altijd bij m’n ei sprong en net voor start ongesteldheid migraine. Dit keer een week na mijn eisprong een migraine aanval gehad (mogelijk bij mijn innesteling) normaal gesproken nooit buiten ovulatie etc om. Tot nu toe geen migraine aanval meer gehad. En jij ?

3 maanden geleden

Oh dus ook normaal gesproken wel veel aanvallen, welke medicatie gebruik je normaal? Ik heb 2 aanvallen gehad, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Nu 2,5 week terug. Twee keer sumatriptan gebruikt…hopelijk gaat dat goed. Sindsdien aanvalsvrij, ik hoop voor een tijd! Normaal heb ik een implanon en 2-3x per jaar een aanval (door geen menstruatie een stuk minder aanvallen)

3 maanden geleden

Ik ben sinds ik zwanger ben nu 5+4 van mijn migraine af !! 🙏🙏

3 maanden geleden

Ik heb normaal veel en erge hoofdpijn, ik ben nu 7+5 en tot nu toe nog geen hoofdpijn gehad

3 maanden geleden

Oh jaloers op jullie zeg!! Lekker van genieten

3 maanden geleden

Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb normaal gesproken veel migrainedagen per maand, waarbij enkel de migraine medicatie helpt. De laatste keer ben ik gaan slapen en daarna was het weg. Dat is al lang niet gebeurd. Ik hoop dat dit betekent dat ik minder tor geen last zal hebben van migraine. Ik gebruik nog wel propranolol dagelijks, dat zou ik graag willen afbouwen. Sumatriptan voor de aanvallen zelf, maar die zouden gebruikt mogen worden tijdens zwangerschap. Ik ga dit nog wel bespreken met de huisarts.

3 maanden geleden

Reactie op Elsa16

Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb normaal gesproken veel migrain ...
Wat fijn! Hopelijk gaat dat zo door. Heb je dan 1 aanval gehad sinds je zwanger bent? Zwangerschap werkt vaak wel positief op de migraine, maar ik vind het zo gek dat ik al 2 aanvallen heb gehad in korte tijd. Wel rond de innesteling ook denk ik. Sumatriptan mag wel maar incidenteel lees ik overal, maarja: hoevaak is dat dan….

3 maanden geleden

Ik heb hormonale migraine. Altijd met de eisprong 1 dag voor ik ongesteld moet worden en de 2de dag en als ik de dag niet meer ongesteld ben. En soms tussendoor ook nog hoofdpijn vanuit mijn nek. Maar mijn vorige zwangerschap heb ik denk ik 2 keer migraine gehad en hoofdpijn eigenlijk ook niet echt. En nu heb ik ook nog steeds geen migraine of hoofdpijn gehad.

3 maanden geleden

Hier 9 van de 10 keer de dag voor mijn menstruatie migraine… Ik had nu op dinsdag positief getest met een early, woensdag extreme migraine en misselijkheid, dus ik was al bang voor toch menstruatie. Die donderdag wat bloedverlies gehad maar sindsdien nog steeds zwanger 😂 en al weer ruim een week verder. Tot nu toe verder nog geen hoofdpijn/migraine gehad 🤞🏼 dus misschien was het wel innesteling of hormonen toen

3 maanden geleden

Het enige dat mij hielp tegen m’n migraine was een daith piercing. Ik weet alleen niet of je die mag zetten als je zwanger bent 😋

3 maanden geleden

Reactie op ovandijk

Het enige dat mij hielp tegen m’n migraine was een daith piercing. Ik weet ...
Ja die heb ik ook, aan beide kanten. Heb daardoor ook nauwelijks aanvallen en heb destijds meteen met de medicatie kunnen stoppen. Ik had voor dat ik een positieve test had wel een lichte migraine aanval gehad, ik denk door de hormonen van de innesteling.

3 maanden geleden

Wel grappig dat dus de innesteling wrs wel bij meerdere voor migraine heeft gezorgd. Heel interessant. Ik hoop dat we nu allemaal lang aanval vrij zullen zijn!!

3 maanden geleden

Reactie op thegeek

Wel grappig dat dus de innesteling wrs wel bij meerdere voor migraine heeft ...
Wel bijzonder want als je op internet hier naar zoekt kan je eigenlijk niks vinden en is het niet bewezen. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik inderdaad migraine heb gehad met de innesteling omdat het gewoon precies een week na m’n ovulatie was en ik nooit buiten die 2x (ovulatie en ongesteldheid om) migraine heb gehad. Werken die piercings voor jullie??

3 maanden geleden

Reactie op annst

Wel bijzonder want als je op internet hier naar zoekt kan je eigenlijk niks ...
Ja ik denk het ook hoor, in die week wel 2 aanvallen gehad. Na de innesteling stijgen de hormonen al wel snel lees ik, dus dat zou wel een trigger kunnen zijn lijkt me.

3 maanden geleden

Nog 1 vraag voor diegene die gereageerd heeft: hebben jullie migraine met of zonder aura?

3 maanden geleden

Helaas is mijn migraine in eerste zwangerschap vele malen verergerd (mede doordat ik mijn gebruikelijke medicatie niet mocht gebruiken). Eerste trimester ging het nog goed maar vanaf 2e trimester tot einde bouwde het op naar meerdere dagen per week inclusief veelvuldig braken.. ben bang voor hetzelfde tijdens deze volgende zwangerschap.. Ik wil uiteraard geen paniek zaaien, maar wel kenbaar maken dat het helaas niet altijd minder wordt tijdens de zwangerschap.. verergering tijdens zwangerschap schijnt zich overigens vaker voor te doen bij migraine met aura begreep ik (dat heb ik ook)

3 maanden geleden

Reactie op Tel123

Helaas is mijn migraine in eerste zwangerschap vele malen verergerd (mede d ...
Klopt inderdaad. Ik heb ook migraine met aura maar mijn eerste zwangerschap maar 3 aanvallen gehad in totaal. Het hoeft dus niet toe te nemen. Konden ze niets met medicatie doen voor jou? Ik dacht dat propranolol wel mocht in de zwangerschap? Zei mijn neuroloog iig…

3 maanden geleden

Reactie op thegeek

Klopt inderdaad. Ik heb ook migraine met aura maar mijn eerste zwangerschap ...
Ik mag helaas geen betablockers (los van zwangerschap) en dus geen propranolol.. maar fijn als dat voor jou wat gedaan heeft !!

3 maanden geleden

Mijn ervaring van vorige twee zwangerschappen is dat ik in het eerste trimester 1/2 aanvallen heb en dan nog 1 aanval in de overige trimesters. Ik zit nu sinds zondagavond in een aanval die nog niet echt wil gaan. Ik lees hier dat sumatriptan dus wel mag, ik ga even de huisarts bellen om te overleggen 😉 Migraine met aura heb ik.

3 maanden geleden

https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Middelen-bij-aanvalsbehandeling-van-migraine-tijdens-de-zwangerschap hier staat meer info over triptanen tijdens zwangerschap en ook sumatriptan, voor mij helaas geen optie aangezien wekelijks gebruik denk ik niet onder incidenteel valt 😅