91 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Maritder

Ik heb sinds kleins af aan migraine en sinds een paar jaar chronisch gecons ...
Jeetje wat kut ook! Kunnen ze helemaal niets voor je doen verder? Ook geen andere medicatie? Of alles al geprobeerd?

3 maanden geleden

Oooh verschrikkelijk, 3 weken lang echt mega migraine gehad. Begint nu af te zakken eindelijk maar dit heb ik bij eerdere zwangerschappen niet gehad dus was voor mij nieuw

3 maanden geleden

Reactie op Marielledehaan

Oooh verschrikkelijk, 3 weken lang echt mega migraine gehad. Begint nu af t ...
Sterktee! Zooo vervelend pff. Denk maar zo! Deze keren migraine doen we het voor een goed doel, al die andere aanvallen vroeger niet 😋

3 maanden geleden

Reactie op Maritder

Ik heb sinds kleins af aan migraine en sinds een paar jaar chronisch gecons ...
Zo naar! Ik voel je helemaal. Enige wat we kunnen doen is doorzetten, het jezelf zo ontspannen mogelijk maken en zo rustig mogelijk blijven. Binereal beats, icepack, kamille thee, liggen in bed en wachten tot het over gaat. 🥰 mis mn injecties elke dag pff

3 maanden geleden

Reactie op thegeek

Pff wat een drama he! Hoe is het afgelopen dagen bij jou gegaan? Denk je da ...
Heftig, ik vind de zwangerschap tot nu toe extreem zwaar juist door de migraine en ook heeel veel misselijk.. moet mezelf echt vaak zeggen waar ik het voor doe. Iets rustiger aan en de spanning voor geheim houden op mn werk zijn wel echt weggevallen dus durf iets beter mijn grenzen aan te geven. Ik zeg gewoon elke keer tegen mezelf ik doe het voor een goeddoel en als het niet beter gaat worden dan overleef ik deze maanden heus wel. Heb mn detox tijden bij de neuroloog ook overleefd 🤪

3 maanden geleden

Reactie op thegeek

Ik kan me niet voorstellen dat het vanuit de nek komt eigenlijk. Het begint ...
Pijn in mijn hoofd boven op en dan bij mijn linker oog. Als het te erg wordt moet/ga ik overgeven. Als ik onder de douche ga en de spieren in mijn nek en voel ik mijn hoofdpijn wegzakken

2 maanden geleden

Hoe gaat het bij iedereen nu we (bijna) in trimester 2 zitten?

2 maanden geleden

Reactie op thegeek

Hoe gaat het bij iedereen nu we (bijna) in trimester 2 zitten?
Bij mij een stuk beter! Eerste trimester echt 4 heftige aanvallen gehad met aura en wel 4 dagen tot een week echt plat gelegen na een aanval. Nu af en toe nog wel (hevige) hoofdpijn, maar niet meer zo erg als de migraine in eerste trimester. Kan met deze hoofdpijn opzich wel alles doen. Ben ook benieuwd naar de rest!

2 maanden geleden

Reactie op thegeek

Hoe gaat het bij iedereen nu we (bijna) in trimester 2 zitten?
Hier ook beter! 5 aanvallen gehad in eerste trimester, gisteren zat ik er wel tegenaan, maar met paracetamol weten te inderdrukken. Dus dat is heel fijn!

2 maanden geleden

Goed nieuws! Ik ben zelf nu bijna 2 weken aanvalsvrij! Ik hoop dat dit doorzet voor iedereen 🤞🏻🤞🏻

één maand geleden

Hier nog steeds slecht.. 14 weken nu en de wanhoop is er. Heb zo ontzettend veel paniek en huil momenten.. hoe gaan jullie hiermee om? Hebben jullie dit ook? Denk oprecht soms dat ik het niet ga redden en de baby ook niet. Pff nu net weer een aanval van 5 dagen gehad. Ben helemaal gesloopt

één maand geleden

Reactie op Mm222

Hier nog steeds slecht.. 14 weken nu en de wanhoop is er. Heb zo ontzettend ...
Ik heb dit ook gehad toen ik zoveel aanvallen had rond 9 weken. Durfde haast niet naar bed omdat de aanvallen snachts veelal begonnen… ben daar dus wel weer doorheen gekomen. Ben toen wel pcm spiegel gaan opbouwen, weet niet of dat nog geholpen heeft maar was voor het gevoel fijn dat ik iig iets kon doen. 5 dagen is ook wel echt intens zeg! Snap je paniek en gevoel heel goed…. Maakt het heel lastig om ermee om te gaan en om te ontspannen he?! Las ik het andere topic dat je naar de gyn mag? Hopelijk kan die helpen! Ben erg benieuwd. Lange wachtttijden?

één maand geleden

Reactie op Mm222

Hier nog steeds slecht.. 14 weken nu en de wanhoop is er. Heb zo ontzettend ...
Oh wat naar!! Aan de bel blijven trekken bij je verloskundige/gyneacoloog, als je je zo voelt moet er toch iets gebeuren, sterkte 😘

één maand geleden

Reactie op Lauwiene

Oh wat naar!! Aan de bel blijven trekken bij je verloskundige/gyneacoloog, ...
Jaaa! Ik heb eindelijk een afspraak staan bij de gynaecoloog. Fijn dat er misschien toch iemand kan luisteren/iets kan doen. Niet te doen dit joh..

één maand geleden

Reactie op Mm222

Hier nog steeds slecht.. 14 weken nu en de wanhoop is er. Heb zo ontzettend ...
Hier morgen 15 weken. Nu 8 dagen achter elkaar een aanval. Vandaag gebeld met de verloskundige. Zelfde gevoel als wat jij omschrijft. Zoveel gehuild. Sumatriptan gekregen uit nood, weinig gedaan. Als het aanhoudt, moet ik bellen krijg ik ook een afspraak met de gynaecoloog. Ik stuur je even een verzoek, als je het fijn vindt, kunnen we contact houden.

één maand geleden

Reactie op Lisaaa-

Hier morgen 15 weken. Nu 8 dagen achter elkaar een aanval. Vandaag gebeld m ...
Wat heftig ook! Laten jullie weten wat de gyneacoloog zegt? Ben nieuwsgierig. Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter met jullie 🤞🏻

één maand geleden

Hoe doen jullie het met werk??

één maand geleden

Reactie op Mm222

Hoe doen jullie het met werk??
Ik werk nog steeds halve dagen, bedrijfsarts vind alles goed. Dus ik blijf dat de komende tijd gewoon doen. Werkt goed voor mij! Wanneer mag jij naar de gyn? Of al geweest? Hoe is het de afgelopen weken met je aanvallen?

één maand geleden

De gynaecoloog zei bij mij dat ik 2 dagen 2 tabletten per dag naproxen mag slikken, daarna 4/5 dagen niet. Vanaf week 20 mag dit niet meer. Dus ik heb volgende week een gesprek met de neuroloog om een nieuw plan te maken.

één maand geleden

Reactie op Lisaaa-

De gynaecoloog zei bij mij dat ik 2 dagen 2 tabletten per dag naproxen mag ...
Nog steeds zoveel last dus? Wat naar! Naproxen wel wat geholpen in de tussentijd?