21 Reacties

2 maanden geleden

Wat vervelend! Hopelijk voel je je snel beter 😢. Hier nog niet, wanneer begon de misselijkheid bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op Febr2025

Wat vervelend! Hopelijk voel je je snel beter 😢. Hier nog niet, wanneer be ...
Bij mij is het sinds 3 dagen! Maar op en af, nu geen last. Maar gisteren was verschrikkelijk. We gaan zondag op vakantie, heb het voorzekerheid alvast aangevraagd.

2 maanden geleden

Ik lees mee voor tips. Bij vorige zwangerschap 6mdn moeten overgeven en nu gelukkig alleen maar misselijk. Mr echt niets lijkt te helpen.

2 maanden geleden

Reactie op Febr2025

Wat vervelend! Hopelijk voel je je snel beter 😢. Hier nog niet, wanneer be ...
Ongeveer een week geleden (rond 6 weken) en van t weekend begon het sterker te worden. Vandaag echt erg. En ook zo moeee. En helemaal geen zin in eten hierdoor maar wel honger

2 maanden geleden

Probeer vanille vla! Dit heeft bij mij echt geholpen de vorige zwangerschap tegen misselijkheid…. Vreselijk is dat hè …. Je bent niet alleen ❤️ Je doet het super goed 💐

2 maanden geleden

Hier ook vreselijk beroerd, ook niet overgeven maar wel continu misselijk en een brandend gevoel. Ik ben er zelf ook nog niet achter wat helemaal werkt, maar wat mij soms helpt: - juist iets met prik drinken - om het uur een rijstwafel eten - acupressuur bandjes (sea band, bij drogist te koop) - kauwgom - wortels eten

2 maanden geleden

Oja, en een hele volle voorraadkast + koelkast hebben zodat er altijd wel iets is waar je van het idee om te eten niet misselijk wordt😅 Verschilt echt per moment wat ik weg kan krijgen.

2 maanden geleden

Heyhey. Ik ben nu 8 weken. En ik ben al anderhalve 2 elke dag de hele dag zo ziek als t maar kan. Overgeef smorgens alleen maar soms wel tot 10 keer. Verder kan ik heel slecht eten ik word dan eigenlijk altijd misselijk. Het enige wat mijn maag rustig kan maken is een blikje red bull, wat ik eigenlijk niet mag. Dit drink ik tot 1 blikje per dag om me even goed te voelen. Verder slapen gaat goed maar smorgens vroeg word ik wakker om over te geven. Dan moet echt al me maagzuur er uit.

2 maanden geleden

Sinds 2 weken bedoel ik*

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Heyhey. Ik ben nu 8 weken. En ik ben al anderhalve 2 elke dag de hele dag z ...
Oei dat klinkt niet fijn. Kan je niet de huisarts bellen voor medicatie? Straks droog je anders nog uit.

2 maanden geleden

Reactie op Jesssz

Oei dat klinkt niet fijn. Kan je niet de huisarts bellen voor medicatie? St ...
De medicatie had ik geprobeerd. En toen kreeg ik een allergische reactie er op. Helaas geen optie 🥺

2 maanden geleden

Reactie op sunandmoon

Probeer vanille vla! Dit heeft bij mij echt geholpen de vorige zwangerschap ...
Daar heb ik ervaring mee dat ik ervan moest kotsen in het ziekenhuis een keer. Dus heb er een aversie tegen. En hou er ook niet zo van🙈

2 maanden geleden

Bij mij helpt gember thee, ik drink het de hele dag door. Warm en koud

2 maanden geleden

Ik ben al een paar dagen best misselijk maar vandaag was wel het toppunt... Ik ben niets meer waard maar wel dankbaar dat ik 'nog' niet heb overgegeven.... Ik ben wel erg gestresst en bezorgd over het werk, ik moest vandaag al vroeger weg maar heb geen idee hoe ik terug zal gaan morgen... Hoe doet de werkende mens dit 😭

2 maanden geleden

Reactie op Ilkem

Ik ben al een paar dagen best misselijk maar vandaag was wel het toppunt... ...
Ben ook erg angstig vooral omdat ik er tegenop kijk dat dit zo lang kan duren

2 maanden geleden

Reactie op Ilkem

Ik ben al een paar dagen best misselijk maar vandaag was wel het toppunt... ...
Dat begrijp ik heel goed. Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook vervelend dat ik niet weet hoe erg het de rest van de dag is. De ene dag is beter dan de andere. Vooralsnog veel zeurend misselijk maar niet overgeven. Lijkt me verschrikkelijk als dat opeens op het werk gebeurt. Verder ook de vermoeidheid. Bij andere vrouwen krijg je de eerste weken vaak niet mee, ik had geen idee dat werken in de eerste weken zo zwaar zou zijn.

2 maanden geleden

Mij helpen Smintjes

2 maanden geleden

Reactie op Margriet456

Dat begrijp ik heel goed. Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook vervelend ...
Als het nu kon om zonder schuldgevoelens thuis miserabel te zijn zou dat al geweldig zijn he

2 maanden geleden

Bij mijn andere zwangerschappen hielp het om de dag te beginnen met een glas optimel. Kalmeert je maag

2 maanden geleden

Reactie op Margriet456

Dat begrijp ik heel goed. Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook vervelend ...
Maar precies dit. Dat de eerste weken al zo zwaar kunnen vallen, dat hoor je bijna nooit.. Ik ben ook echt misselijk de hele dag door, geen eetlust (eet wel gewoon hoor!). Maar alleen kokhalzen voor een flinke, verder niets 🤷🏻‍♀️