5 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook sinds 5,5/6 weken ontzettend misselijk en kan amper wat binnen houden. Ik heb het enkel tegen leidinggevende verteld en ik blijf thuis in ziektewet tot ik de misselijkheid volledig weg is.. gelukkig zijn ze bij mij best begripvol hierin. Verloskundige gaf ook aan bij me om zeker niet eerder te gaan werken

2 maanden geleden

Je bent echt geen aansteller! De misselijkheid kan echt heel heftig zijn, zelfs zo erg dat sommige vrouwen ervoor moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Dat je je ziekmeldt is dus echt heel logisch. Ik ben zelf ook behoorlijk misselijk, en ik probeer met thuiswerken te doen wat ik kan. Rustig aan!

2 maanden geleden

Als je je er zelf oke mee bent kun je het al melden bij hr of je leidinggevende. Uwv vult namelijk jouw ziekte uren aan vanuit een speciale ziektewet. Kan voor het bedrijf waar je voor werkt ook gunstiger zijn dan dat je ineens veel verzuimt. Ik werk nu bijv in overleg halve dagen

2 maanden geleden

Dankjewel voor jullie reacties ❤️ Ik zal toch wat meer naar mijzelf moeten luisteren en inderdaad even met werk overleggen wat het beste is in mijn situatie

2 maanden geleden

En, het is niet verplicht om je werkgever te melden waarom je je ziek meldt. Dus je mag jezelf ook ziekmelden zonder te zeggen dat je zwanger bent. Evt kun je het altijd (in vertrouwen) aan je bedrijfsarts vertellen.