20 Reacties

2 maanden geleden

Ah gadsie, wat een naar bericht.. Ik heb zelf ook gister te horen gekregen niet beschermd te zijn tegen Parvo. Mij werd aangegeven dat als een vd kinderen het zou krijgen ik kon bellen en ze dan beleid zouden kunnen bepalen. Volgens mij kunnen ze een injectie geven, maar weet niet precies hoe dat in zn werking gaat. Mogelijk kan je dat nog voorleggen? Ben je nu al in Frankrijk of moet je nog vertrekken? Veel sterkte! Hoop dat alles goed zal gaan!

2 maanden geleden

Dankjewel! Ze gaan nu niks doen. Er bestaat geen vaccinatie oid voor, dus als het over een aantal weken toch zo blijkt te zijn dat ik het nu heb dan gaan ze dan opnieuw kijken. Waarschijnlijk extra controles, mogelijk doorverwijzen naar het ziekenhuis en blijven monitoren of de baby zich goed ontwikkelt. In het ergste geval wordt de baby ziek, wordt de baby niet binnen afzienbare tijd beter en kunnen ze een bloedtransfusie proberen. Dat zijn eigenlijk dingen waar ze nu nog niet actief met mij over wilde praten, omdat we het maar stap voor stap moeten bekijken. Ben nu al in Frankrijk inderdaad!

2 maanden geleden

Om je even wat moed te geven staat er op de site van het RIVM het volgende: “Bij de meeste zwangeren met vijfde ziekte verloopt de zwangerschap normaal en zijn er voor de baby geen gevolgen. “ Misschien geeft dat een beetje houvast. Verder zou ik proberen wat vaker je handen te wassen en mogelijk, hoe moeilijk ook, minder contact qua kusjes en eten van dezelfde lepel..

2 maanden geleden

Ik heb zelf de vijfde ziekte. Ik wist dit niet, kwam met de uitslag van mijn bloedonderzoek. Ik werk in het onderwijs, dus zei gelijk dat het mij niks verbaasd. Maar ze kunnen niet zeggen wanneer ik het heb opgelopen, het kan ook zijn dat ik het voor mijn zwangerschap al heb gekregen. Ook ik ben nu op vakantie. Ik moet elke week nu naar Utrecht voor extra echo’s tot week 20.

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Ik heb zelf de vijfde ziekte. Ik wist dit niet, kwam met de uitslag van mij ...
Ik werk ook al meer dan 10 jaar in het onderwijs, waaronder ook een aantal jaar kleuters. Dus dat ik het so far nooit heb gehad, verbaasde mij wel. Hoe ver ben jij nu? En vanaf wanneer heb je die extra echo's? Utrecht zal voor mij ook de dichtstbijzijnde locatie zijn als ik medisch word en weer terug ben.

2 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Ik werk ook al meer dan 10 jaar in het onderwijs, waaronder ook een aantal ...
Ik ben morgen 11 weken. Ze hebben bloed afgenomen bij week 7, maar toen ik met 10 weken op controle kwam (vorige week vrijdag) hadden ze alleen de uitslag van parvo niet binnen. Afgelopen maandag werd ik gebeld door de verloskundige en UMC Utrecht had al direct afspraken ingepland voor vandaag, ik ben daar al bekend, toevallig vorige week donderdag een intake had voor de vlokkentest.

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Ik ben morgen 11 weken. Ze hebben bloed afgenomen bij week 7, maar toen ik ...
Fijn dat ze wel snel reageren. Klinkt wel als een heftig traject ook met vlokkentest.

2 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Fijn dat ze wel snel reageren. Klinkt wel als een heftig traject ook met vl ...
Ik ben erfelijk belast. Waren bezig met een traject via het ziekenhuis (Pgt), maar ben ‘spontaan’ zwanger geworden. Ik ben van mijn eerste dochter met heel veel ziekenhuisbezoeken, omwegen etc zwanger geworden. Ik denk dat ik dat tot nu toe heftiger vind. Ik sta mezelf ook nog niet toe om helemaal te genieten/ er helemaal voor te gaan in deze zwangerschap. Wat gaan ze nu met jou doen? Extra bloed prikken om te checken?

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Ik ben erfelijk belast. Waren bezig met een traject via het ziekenhuis (Pgt ...
Ah joh, wat een traject heb je hiervoor ook al gehad. Ik duim voor je dat alles gewoon goed gaat bij jou en dat je er alsnog van kunt genieten binnenkort! Ik ga over 2 weken als ik terug ben weer prikken om te testen of ik nu parvo heb doorgemaakt. Redelijk snel daarna heb ik ook mijn 13 wekenecho, dus daarna zal wel meer duidelijk worden. Ik heb stiekeme hoop dat het toch geen vijfde ziekte is bij mijn zoontje nu, aangezien het nooit vuurrood is geweest en nu aan het verdwijnen is. Maar ik merk ook wel een zekere terughoudendheid in van deze zwangerschap genieten. Komt door dit parvo-gedoe, nog een nipt die ik wil afwachten, feit dat ik een gezond kindje heb en nu juist spannender vindt en toch ook wel alle slechte verhalen op dit forum...al is dat laatste ook niet echt representatief ;)!

2 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Ah joh, wat een traject heb je hiervoor ook al gehad. Ik duim voor je dat a ...
Heb je al een afspraak staan voor het bloedprikken? Ik hoop heel hard met je mee dat je zoon het toch niet heeft 🤞🏻. Hier weet ik niet of mijn dochter het heeft gehad, die heeft met vlagen warme rode wangen, maar lijkt vaak van vermoeidheid. En deze zomer ook last van eczeem

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Heb je al een afspraak staan voor het bloedprikken? Ik hoop heel hard met ...
Nee, nog niet. Zijn pas 9 augustus weer thuis en eerder dan 2-3 weken later prikken had toch niet zoveel zin. Ik kon de vorige keer snel terecht, dus dat verwacht ik nu ook eigenlijk wel.

2 maanden geleden

Ze gaan mij vanaf week 14 streng onder de controle houden. De ene dokter vindt wekelijks, de ander twee wekelijks. Ze gaan het even uitvechten op de achtergrond en dan krijg ik de afspraken online te zien.

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Ze gaan mij vanaf week 14 streng onder de controle houden. De ene dokter vi ...
Spannend!

2 maanden geleden

Ben je inmiddels geweest voor weer bloed prikken? Onze dochter was vorige week ziekjes met vooral uitslag op billen, handen en voeten, niet echt die rode wangen, maar nu ben ik aan t snotteren en maak me ineens zorgen, zo even de verloskundige bellen of ze mijn uitslag al weten of ik t ooit al gehad heb 🤞

2 maanden geleden

Nog een keer extra geprikt en als ik in mijn online dossier kijk, zie ik nu dat er bij parvo 'positief' staat. Maar ik zie nu ook dat het de vorige keer al positief was? Lijkt nu wel alsof de verloskundige een fout heeft gemaakt en het verkeerd heeft gezien. Alle zorgen en extra geprik om niks? Nja, iig wel de uitslag die voor de baby veilig is en daar gaat het om.

2 maanden geleden

Reactie op LVW 1234

Ben je inmiddels geweest voor weer bloed prikken? Onze dochter was vorige ...
Spannend...hoe is het nu bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op LVW 1234

Ben je inmiddels geweest voor weer bloed prikken? Onze dochter was vorige ...
Dit kan ook hand voet en mond ziekte zijn. Heerst enorm

2 maanden geleden

Bijzonder Janice! Afgelopen dinsdag de 13 weken echo, de echoscopiste zag niks geks, ook niet rondom Parvo. Gisteren, vrijdag met 14 weken voor het eerst voor Parvo in het umc geweest voor een uitgebreide echo. ‘Mooi en prachtig kind.’ De 13 weken echo had me al gerustgesteld, dit topic eigenlijk ook, omdat ik nu weet wanneer de grootste infectie kans is voor mijn baby. Ik denk dat ik parvo al voor mijn zwangerschap heb gehad, maar dat kunnen ze niet uit mijn bloed halen. Toch zal ik wekelijks naar het umc moeten.

2 maanden geleden

Reactie op Esmee2017

Bijzonder Janice! Afgelopen dinsdag de 13 weken echo, de echoscopiste zag ...
Oh wat fijn ook voor jou zeg!!! Alle seinen tot nu toe op groen. Hopelijk krijg je de komende weken steeds de bevestiging dat alles helemaal goed is met jullie kindje.

2 maanden geleden

Reactie op Zjanies

Spannend...hoe is het nu bij jou?
Ik blijk parvo al keer gehad te hebben, bloeduitslag is van voor ik begon te snotteren, dus dat is wel fijn om te weten. Mijn dochter had niet hand voet mond ziekte, maar een ander virus, nu gaat er inderdaad wel hand voet mond ziekte rond