32 Reacties

één maand geleden

Reactie op DGS

Hey, ik heb in 2018 de diagnose gehad na een schub, daarna nooit meer gehad ...
Ik krijg 72u infuus van immunoglobuline is het plan. Dit kan in combi met borstvoeding en borstvoeding zou er dan ook voor zorgen dat de kans kleiner is op een schub heb ik me laten vertellen. Van mijn eerste schub ben ik hersteld maar dit heeft tijd nodig gehad.

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Hoi! Ik heb me nooit eerder gemeld omdat ik bang was dat mensen we herkende ...
Up

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Hoi! Ik heb me nooit eerder gemeld omdat ik bang was dat mensen we herkende ...
Ik heb zelf begrepen bij mijn eerste zwangerschap dat met ms een bevalling en zwangerschap niet anders is dan bij mensen zonder ms. Dus zelf geen idee. Ik snap wel als dat je geadviseerd word je misschien liever je controles bij het ziekenhuis wil. Van mijn eerste wee tot de geboorte heeft bij mij 3uur geduurd. Ik was 1 week overtijd en had een baby van 4 kilo. Maar dat is natuurlijk maar slechts 1 verhaal. Misschien zijn er artikelen over te vinden wat de impact is . Ik ben vandaag bij mijn verloskundige geweest, mijn bevalling is medisch (niks met ms te maken). Ik volg hele traject bij de verloskundige en ik wordt bij aankomst in het ziekenhuis voor de bevalling overgedragen aan de gynaecoloog. Vooral belangrijk om naar je eigen gevoel te luisteren.. waar jij je het meest fijn bij voelt!

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik krijg 72u infuus van immunoglobuline is het plan. Dit kan in combi met b ...
Ah dat klinkt opzich heel goed!

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik krijg 72u infuus van immunoglobuline is het plan. Dit kan in combi met b ...
Hi! Bedoel je 72 u postpartum? En wat voor medicatie krijg je dan?

één maand geleden

Reactie op juul1407

Hi! Bedoel je 72 u postpartum? En wat voor medicatie krijg je dan?
Direct na de bevalling inderdaad een infuus van immunoglobuline. Dit doen ze zover ik weet enkel als je kiest voor borstvoeding.😊

één maand geleden

Reactie op annie2025

Spannend en veel succes. Heb jij momenteel medicatie? Diagnose is bij mij i ...
Begrijpelijk. Ik vind het ook heel erg spannend. Ik heb tot op heden Ocrevus toegediend gekregen. Momenteel on-hold vanwege de kinderwens en om te kijken of het wellicht zonder kan (een aantal jaren stabiel door het gebruik van Ocrevus). Ik heb helaas een miskraam gehad maar nu weer 5 weken zwanger. Ik heb voornamelijk veel last van m’n darmen (dit komt niet alleen door de zwangerschap) maar ik heb ook de hele dag door een katergevoel, alleen dan zonder drankgebruik natuurlijk. Hoe voel jij je?

één maand geleden

Ik kreeg in maart mijn eerste aanval, ofja de eerste die zo duidelijk was. Week in het ziekenhuis gelegen totdat ze de diagnose gesteld hadden. In april en mei bloedonderzoek gehad voor medicatie, in mei geprobeerd om zwanger te worden omdat we bang waren dat ik alleen ocrevus mocht, wat uiteindelijk ook bleek. Wonder boven wonder, is onze kleine meid een doorzetter en is het gelukt in mei. Vind het nu spannend zonder medicatie maar ik weet dus ook niet hoe ik mij met of zonder medicatie moet voelen of hoe mijn symptomen gaan zijn na de bevalling. Neuroloog wilt met ocrevus infuus beginnen, liefst direct na de bevalling in het ziekenhuis, om een eventuele nieuwe aanval te beperken of voorkomen. Gekke ziekte blijft het met zoveel onduidelijkheid. Voel me tijdens de zwangerschap nog goed maar blijf wel last houden van mijn voeten/benen/buik, wat de beschadiging is van mijn aanval in maart. Bedankt voor alle persoonlijke verhalen en berichtjes, doet me veel. Wens jullie allemaal het beste de komende tijd en zeker de periode na de bevalling.