7 Reacties

2 maanden geleden

Als je graag een verhoogd risico wil op schimmelinfecties moet je dat zeker blijven doen. De douche zelf is niet schadelijk voor de zwangerschap

2 maanden geleden

Waarom zou je überhaupt een vagina schoon maken? Dat is niet heel goed voor de ph waarde binnenin. Dus nee; zowel tijdens als na de zwangerschap NIET (meer) doen

2 maanden geleden

Reactie op Greidanus1991

Waarom zou je überhaupt een vagina schoon maken? Dat is niet heel goed voor ...
Niet met zeep of andere middelen inderdaad, maar TS zegt dat ze alleen water gebruikt, daar is helemaal niets mis mee en het lijkt me heel normaal voor je persoonlijke hygiëne dat je het schoonhoudt daar beneden 🤔

2 maanden geleden

Reactie op KVS95

Niet met zeep of andere middelen inderdaad, maar TS zegt dat ze alleen wate ...
Oke even een toevoeging omdat ik misschien te snel las: hangt er inderdaad wel vanaf of ze echt haar vagina bedoelt, dus de binnenkant, of het wassen/spoelen van de buitenkant zoals de schaamlippen e.d. Ik doelde op dat laatste, dat moet gewoon kunnen. @TS: De vagina spoelen is niet nodig, die is zelfreinigend.

2 maanden geleden

Reactie op KVS95

Oke even een toevoeging omdat ik misschien te snel las: hangt er inderdaad ...
Als ik kijk wat een multi gyn douche is, neem ik wel aan dat het van binnen vanaf de baarmoedermond tot buiten de schaamlippen schoongespoeld wordt. Vagina douches verstoort de natuurlijke balans en is dus niet verstandig! Deze veranderingen maken de omgeving gunstiger voor de groei van bacteriën die infecties veroorzaken. Studies hebben aangetoond dat vrouwen die stopten met douchen minder kans hadden op bacteriële vaginose. Bacteriële vaginose kan het risico op vroeggeboorte en seksueel overdraagbare aandoeningen verhogen.

2 maanden geleden

Reactie op Greidanus1991

Als ik kijk wat een multi gyn douche is, neem ik wel aan dat het van binnen ...
Klopt! In dat geval heb je helemaal gelijk! Ik was iets te snel met mijn eerste reactie.

2 maanden geleden

Reactie op Greidanus1991

Waarom zou je überhaupt een vagina schoon maken? Dat is niet heel goed voor ...
Nee inderdaad. Die douche gebruikte ik omdat ik na de ongesteldheid vaak een naar geurtje had. Die douche haalde de nare geurtjes weg en op een gegeven moment gebruikte ik het een paar keer per week omdat ik het fris vond. Maar het kan inderdaad zo zijn dat het de kans op bacterie verhoogd. Ik stop ermee 🙊