10 Reacties

één maand geleden

Ik krijg mijn 1e kindje. Dus ik kan niet spreken uit ervaring, maar de zaken waarvan ik denk dat het overbodige zaken zijn; Wipstoeltje, Babygym, flessenwarmer, luieremmer en babyspeelgoed (ik geloof erin dat baby's in de 1e 3 maanden gewoon moeten eten en slapen en al voldoende prikkels krijgen uit hun omgeving. Als dat speelgoed kan overprikkelen en vaak kan je ze prima vermaken met wat je al in huis hebt. Denk aan diverse structuur van stof of een bak met water en wat items erin.)

één maand geleden

Luieremmer zeg ik een dikke ja. Of je moet voor elke luier naar de container lopen kan ook. Babygym hier veel gebruik van gemaakt (ook leuk kraamcadeau) en baby speelgoed ook leuke cadeau tips. Een lange washand voor het douchen echt zo fijn(als kraamcadeau gekregen). Hier geen wipstoel gehad, maar via vrienden een schommelstoel, dat vond hij wel fijn, zo konden we even snel eten zonder hem op de arm ( eerste weken was hij lastig weg te leggen, gekke grote wereld ineens). Box is ook heel wisselend, ons zoontje heeft er niet heel veel ingelegen. Co sleeper is heel persoonlijk eigenlijk net als vele dingen. Flessenwarmer nooit gehad bv en anderen zweren erbij. Een babybadje hebben we hier maar 2x gebruikt, daarna mee onder de douche. Een fijne draagzak voor als ze veel nabijheid willen , zodat je niet geheel aan de bank/stoel gekluisterd bent.

25 dagen geleden

Hier de box echt heel veel gebruikt bij de 1ste, hadden toen een opvouwbare (zoals een kinderbedje maar dan boxformaat) en konden die dus ook makkelijk in de tuin enzo zetten.

25 dagen geleden

Niet nodig: -Luieremmer, wij deden gewoon de luiers in een luierzakje in een mandje op de commode, en dan elke ochtend mee naar beneden nemen en weggooien. Nooit geen geurtjes gehad! -Co sleeper, wij hadden zijn ledikant naast ons bed staan (gaf wel geen borstvoeding, wellicht dat een Co sleeper dan wel fijn is, of als het ledikant niet naast het bed zou passen bijvoorbeeld) -Muziek mobiel in de babykamer, nooit gebruikt, zelfs weggehaald vanaf hij in de babykamer sliep omdat het alleen maar afleidde van slapen. Ook beneden in de box eigenlijk vrij weinig gebruikt Musthaves: -Babygym (benoem ik omdat hierboven iemand zei dat ze dacht dat het overbodig was). Hier is zóveel mee gespeeld. Of het echt een must is weet ik niet, maar mijn zoontje vond het fantastisch, elke dag de eerste maanden! -Draagzak - Nice to have: -Wipstoel, geen must, maar hier toch veel gebruikt -Flessenwarmer (My Bambini), geen must voor iedereen maar voor ons echt een fantastisch ding die we bij de 2e ook zéker weer gaan gebruiken, geen spijt van gehad -Babynestje: de baby ligt wat meer geborgen in de box, maar een must is het niet. Toch wel veel gebruikt hier op het begin (had hem gekregen) -Babybadje, toch wel fijn op het begin, maar wel echt alleen de eerste maand gebruikt en daarna samen in ons grote bad, daarom een tip; haal die van marktplaats, daar staan er echt veel op voor maar 10/15 euro ofzo Kan zo verder even niets bedenken!

25 dagen geleden

Reactie op Ooievaar2023

Luieremmer zeg ik een dikke ja. Of je moet voor elke luier naar de containe ...
Oh een graden waterkoker wat een uitkomst was dat. Hadden we niet vanaf dag 1 maar echt zo handig, flesjes altijd op de juiste temperatuur.

25 dagen geleden

Wat ik overbodig vond: - Zo’n bakje waar je de luier doekjes in kan doen. - Luier emmer maar heel kort gebruikt - Wipstoel (gekregen tijdens m’n babyshower maar dochter vond het niks en heeft er welgeteld 2x in gelegen) - Haar borsteltje (heel schattig maar die zachte dons haartjes hoef je niet te kammen want het is al zo plat 😂) Wat ik wel top vond: - De cosleeper - Zwangerschapskussen (na de geboorte heb ik er een soort baby nestje van gemaakt dmv een hydrofiele doek eromheen te knopen) - Elektrisch nagel vijltje, die nageltjes groeien met de minuut lijkt wel en vijlen vond ik rot om te doen omdat je 1 kant op moet vijlen (dit moet overigens eigenlijk ook bij onze eigen nagels maar dat ter zijde) Kan zo verder niet 123 meer iets verzinnen 😂

25 dagen geleden

Wat ik overbodig vond: - luier emmer - wipstoel - luiertas (gebruik een gewone) - cosleeper (beter een ledikant cosleeper. Scheelt een hoop geld op aanschaf + beddengoed. Maar kan alleen als het past natuurlijk) - badverkleiner Wat ik heel handig vond: - baby nestje - lange was handschoen - draagdoek - hands free borstkolf - bladvergroter voor de commode - puckababy piep

25 dagen geleden

Ik vind dit soort topics altijd heel grappig. Heel veel dingen zijn heel persoonlijk voor de ouders en baby en afhankelijk van je woonsituatie! Voor mij waren dit een must: - draagzak, baby wilde altijd bij mama en zo kon ik nog dingen doen en vond het zelf ook erg gezellig - luieremmer, heb boven en beneden een verschoonkussen liggen en boven de luieremmer staan. Zak verwissel ik 2x per week en later gaan de poepluiers echt stinken. Dan vind ik het fijn als ik die niet beneden moet weggooien als ik bijvoorbeeld boven bezig ben en daar wil blijven - zwangerschapskussen, profijt van gehad met slapen toen ik zwanger was, mee gevoed voor ondersteuning van mijn armen om beter rechtop te zitten zelf (borstvoeding) en met een wieghoeslaken gebruikt als babynestje zodat de kleine tussen onze hoofdkussens in kon slapen in de eerste weken of mee in de box kon liggen voor meer geborgenheid - co-sleeper, i.c.m. borstvoeding echt fantastisch ook dat de zijkant open kon en ik dus niet onder de warme dekens weg hoefde als ik niet moest plassen - elektrische nagelvijl, echt zoooo meer praktisch als de vingertjes echt klein zijn dan knippen (nu met 1 jaar knip ik wel) - lange washand voor het douchen, je kindje is snel glibberig en die washand is echt een must met samen douchen! - ik vind persoonlijk de Little Dutch swaddle 120x120 echt heeeeel fijn. Ze zijn lekker groot en drogen heel goed af en ook weer snel droog. Gebruik ze nog dagelijks nu met 16 maanden en neem ze mee op vakantie voor naar het strand/zwembad. Veel fijner dan een hydrofiel

25 dagen geleden

3e kind hier: Must - ligzitje voor in het badje zodat je de handen vrij hebt - babynestje, zette die letterlijk overal (had geen box) - indien kolven, handsfree - speelboog met geluid (kunnen ze al vrij snel onder) Geen must - kommode, nooit gebruikt. Wisselen kun je letterlijk overal. - bedkruik, volgensmij is dat echt iets nederlands - luiertas, niet gebruikt - ledikant lakens, nooit gebruikt. Mijn kinderen gingen eigenlijk vrijwel direct in een slaapzak.

25 dagen geleden

Xxl hydrofiele doeken. Mijn oudste is nu 6 en gebruik het nog 😂 Voor baby als beschermhoesje over matras, bij spugen alleen dat verschonen ipv heel het bedje. Voor afdrogen ideaal, in de zomer in de kinderwagen etc.