29 Reacties

11 dagen geleden

Lillie lijkt mij heel leuk klinken bij je achternaam.

11 dagen geleden

Lise?

11 dagen geleden

Misschien even heel stom, maar je achternaam wordt vrijwel nooit genoemd of gebruikt. Ik let er vooral op dat de initialen uiteindelijk niet iets geks vormen. Een naam uitzoeken vind ik zelf ook lastig hoor; Wij krijgen een meid en ik weet het ook echt nog niet. We hebben gelukkig nog even de tijd. Het hielp me bij de vorige zwangerschap om er even iets minder mee bezig te zijn, toen we uiteindelijk weer op zoek waren naar namen bleef ik alles vergelijken met de naam die we in eerste instantie bedacht hadden (ik had er nog geen wauw gevoel bij)… Daardoor de knoop doorgehakt en tot op de dag van vandaag ben ik blij met de naam! Evi staat bij ons trouwens ook op het lijstje. Julie is ook heel mooi! Aubrey vind ik zelf wat minder, vooral omdat ik het niet echt lekker vind klinken en moeite moet doen om het normaal uit te spreken. Lillie vind ik te lief en leuk voor een meisje, maar niet zo snel voor een volwassen vrouw. Zelfde als Ottilie. Ik zou het bij Evi of Julie houden 😇

11 dagen geleden

En variaties op de gegeven namen? Ik roep maar wat; - Jade, Jolien - Lise, Laurien, Laure, Laurie - Odille, Odette - Eva, Evelien, Evalien Zelf ook nog geen enkel idee. Bij mn zoon wisten we met 5 weken al een naam dus errrrg het gevoel alsof ik nu achterloop nu we met 18wkn nog niks weten. Zo moeilijk!

11 dagen geleden

Wow, en ik dacht dat ik langdradig was met m'n topics 🤣. Ik ben niet zo bekend met Vlaamse namen specifiek, maar Elvira Abigail Juliette Lisette

11 dagen geleden

Volgens mij ben je het inderdaad wel heel erg aan het overdenken. Vaak klopt je eerste idee !💡

11 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Wow, en ik dacht dat ik langdradig was met m'n topics 🤣. Ik ben niet zo ...
😅 ik ben helemaal niet goed met het kort houden 🙊

11 dagen geleden

Reactie op Lousb12

En variaties op de gegeven namen? Ik roep maar wat; - Jade, Jolien - Lise, ...
Ik dacht echt dat dit het laatste zou zijn waar ik om zoi stressen gezien ik al zo lang een naam in mijn hoofd had. Maar hier zijn we toch echt 😅 fijn dat je het bij je zoon wel snel wist! Heb je al een richting die je uit wil voor een meisjesnaam? Of ook nog echt geen idee?

10 dagen geleden

Lillie vind ik ook super mooi bij jou achternaam passen klinkt ook schattig 🥰

9 dagen geleden

Lize misschien? Lily vind ik ook heel mooi, alleen als je die streepjes niet mooi vind, dan is dat misschien geen goed idee haha. Ik moet ook alleen een naam bedenken en ik heb het gevoel dat de juiste naam zich op een dag openbaart en dan ook bij je blijft hangen. En, als je niet te angstig overdenkt, waarschijnlijk ook goed voelt voor langere tijd. Wat dat betreft hebben we gelukkig nog voldoende tijd te gaan. Heb je ook al op zwangerschap+ gekeken in die naam tool en meerdere landen zo afgespeurd op opties?

9 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik dacht echt dat dit het laatste zou zijn waar ik om zoi stressen gezien i ...
Nee geen idee! Tot dusver vind ik Lina het leukst, maar voelt voor mij nog niet helemaal als "dit is hem!". Ik laat het even een week rusten en dan doen we wel weer een rondje Kinder (die ik eigenlijk al 3x uitgespeeld heb 😅).

6 dagen geleden

Ik kom net de naam Ellis tegen. Wat denken jullie? Of te verwarrend met Alice?

6 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik kom net de naam Ellis tegen. Wat denken jullie? Of te verwarrend met Ali ...
Ik vind Ellis leuk!

6 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik kom net de naam Ellis tegen. Wat denken jullie? Of te verwarrend met Ali ...
Ellis heeel leuk! Ellie/ Elly beetje in dat zelfde straatje maar zonder moeilijkheden qua uitspreken

6 dagen geleden

Ik denk dat je jezelf wel heel erg onnodig veel stress geeft. Hoe ik het lees sla je een beetje door, elke naam die je leuk, mooi of schattig vindt zoek je wel een negatieve verwijzing voor. Je laat je meeslepen met klanken en betekenissen. Je vraagt vreemden om een mening die eigenlijk niet belangrijk is. Een naam moet groeien en soms moet je er aan wennen. Hardop zeggen kan helpen. Kan je het niet eens uit je eigen mond krijgen omdat het in je hoofd anders klinkt, sja dan is het geen match. Laat de overdreven gedachte spinsels achterwege, zoek niet tot in den treuren iets negatiefs want dan zul je altijd spijt krijgen en twijfelen. En misschien is het altijd Evi geweest maar voel je niets meer voor de naam omdat je er zelf een negatieve associatie aan hebt gegeven. Of juist omdat dat de enige naam is waarbij je het niet hebt gedaan voelt het te gewoon.

6 dagen geleden

Zelf zou ik Aubrey niet doen. Ik vind het vreemd om een Engelse naam (met Engelse R) uit te moeten spreken in een Vlaamse zin. Tenzij je hem Vlaams gaat uitspreken? Alice is mooi, ook met Engelse uitspraak in een Vlaamse zin. Zou niet kiezen voor Ellis want dat is geloof ik een jongensnaam? Alice, uitgesproken op z’n Engels. De meeste mensen hebben die info maar 1 keer nodig en zullen het dan verder volgens gewenste uitspraak zeggen. Ellie lijkt me ook wel wat in plaats van Ellis, of Odette in plaats van Ottilie. Geen idee hoe je die laatste naam uit zou spreken trouwens, waar ligt de klemtoon? Of Ellen, en als ze nog klein is verschattigen naar Ellie. Julie is een lastige, de meesten in Vlaanderen leggen de klemtoon op de JU, maar als je de Franse uitspraak wil is het juLIE. Daar ga je mensen wel op kunnen blijven corrigeren, denk ik. Ik zou geen voornaam kiezen met L, als je achternaam ook al begint met L. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk 😄 Een tweede voornaam is ook niet echt gangbaar bij ons, toch? Lijkt me meer Nederlandse gewoonte? Ik heb 3 voornamen (2 en 3 zijn de namen van mijn meter en peter) en heb ik letterlijk nog nooit uitgesproken. Ik heb die naam enkel nog maar zien staan op mijn notariële akte van mijn huis haha. Ik zie de meerwaarde er dus eigenlijk ook niet echt van, maar is opnieuw persoonlijke smaak uiteraard 😊 Namen zijn lastig, ik snap uw langdradige verhaal dan ook 110% want zo gaat dat ook in mijn hoofd 😂

6 dagen geleden

Reactie op Oostende

Zelf zou ik Aubrey niet doen. Ik vind het vreemd om een Engelse naam (met E ...
Wij hebben een naam die begint met dezelfde beginletter als de achternaam! De combi die wij hebben juíst ook complimenten gehad in combi met de achternaam! Ligt natuurlijk dan wel heel erg aan de specefieke combi voornaam/achter wellicht

6 dagen geleden

Reactie op Oostende

Zelf zou ik Aubrey niet doen. Ik vind het vreemd om een Engelse naam (met E ...
Blij dat ik niet de enige ben haha Ja dat is ook een beetje mijn "probleem" bij Aubrey. Ik zag Ellis gisteren via instagram. Was de verjaardag van een 2 jarig meisje genaamd Ellis. Volgens google is het unisex, volgens kind en gezin zijn er afgelopen jaar 65 meisjes zo genoemd en 8 keer aan een jongen gegeven. Alice vind ik ook leuk, maar zo heet een achternichtje van mij al (is intussen al een tiener en zie haar echt nooit) en vind Ellis dan net ietsje leuker, maar komt wel enorm in de buurt van elkaar. Ottilie, ik doe de klemtoon op de O. Wel ook weer heel Engels, maar vind het goed uitspreken hier? Odette is ook leuk, maar vind ik wat zwaar. Is Ellen niet wat gepasseerd? Anders wel leuk ja met koosnaampje Ellie. Ik doe Jullie echt op z'n frans, woon ook redelijk dicht op de franse grens dus denk niet dat dit meteen een probleem is. Vind klemtoon missen ook niet meteen een probleem. Ik snap het ding nooit helemaal met eenzelfde beginletter. Hoor het probleem niet 😅 2e voornaam/ middenaam heeft iedereen in mijn familie. Kindje van mijn nichten ook. Een vriendin gaf haar kindje 3 namen. Voor mij hoeft het niet, maar wel leuk als het de naam voluit goed laat vloeien. Gebruikt wordt het inderdaad nooit, behalve op papier dan. Ik was vernoemd naar een tante en zag de naam toch vaak genoeg om het op mijn systeem te laten werken en officieel te laten verwijderen 🙈 is niet echt iemand waarnaar je vernoemd wil zijn... probeer daar ook van weg te blijven, maar een mooie 2e naam met leuke betekenis vind ik wel een plus?

6 dagen geleden

Reactie op Jnnhdn

Ik denk dat je jezelf wel heel erg onnodig veel stress geeft. Hoe ik het le ...
Ik ben wat goed in overdenken helaas 🤪 Ik vind het wel leuk als iemand meedenkt. Heb geen partner om mee te breinstormen. Mijn lijstje krijg in elke geval vorm wat ik wel leuk vind. En wie weet wordt het alsnog Evi, ze is nog niet weg van mijn lijstje 😊

6 dagen geleden

Ik haak even enkel in op de naam Ottilie. Ik denk namelijk dat dit je naam is. Ik ben je profiel in meerdere topics over namen tegengekomen en heb meerdere keren gezien dat je deze naam opperde. Je kan er altijd voor kiezen om dan Lillie te nemen als roepnaam. Zo heb je een beetje van beiden.