27 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb zelf geen ervaring met nachtdiensten, maar je bent wel beschermd tijdens de zwangerschap. Ze mogen je in principe niet verplichten nachtdiensten te draaien. https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/werktijden-tijdens-zwangerschap Ik zou het vertellen zodra dat voor jou goed voelt. Vorige zwangerschap heb ik het bij 5/6 weken verteld op het werk. Ik wil het nu ook weer snel gaan vertellen omdat ik wat problemen voorzie mocht de vlokkentest weer niet goed zijn. Dat zou precies samenvallen met de drukste periode in het jaar op mijn werk namelijk. Dan heb ik liever dat ze daar nu alvast voorbereidingen voor kunnen treffen. En daarnaast: mocht het een miskraam worden of er is iets anders niet goed (laten we dat niet hopen!), dan zou je ook een tijdje uitvallen en ik vind het dan prima dat ze weten wat er is zonder dat ik het op dat moment hoef uit te leggen.

2 maanden geleden

Hi! Ik heb zelf op mijn werk het al een dag na de positieve test verteld. Dit omdat ik met straling werk en mijn werk dus niet meer veilig voelde om te doen. Vond het eerst heel vervelend, maar merkte juist alleen maar blijdschap en begrip van iedereen :-). Al mijn nachtdiensten zijn om die reden ook geschrapt. Ook hier voelde ik me eerst schuldig over naar de rest van het team; maar nu ik 8 weken ben ontzettend blij mee, want ik ben zó misselijk en moe, zou niet weten hoe nu een nachtdienst te draaien. Volg dus je gevoel, maar kan niet anders zeggen dan dat ik blij was met de keuze. Wel tegen iedereen gezegd dat ik het onwijs spannend vond omdat we nog geen echo hadden gehad; maar ook dat begreep iedereen en daardoor ook niet te veel vragen :-). Succes!
Ik werk als zzp’er in de terminale en palliatieve nachtzorg dus ik werk alleen maar nachten. Ik vond de nachten juist heerlijk vooral omdat het lichamelijk niet zo zwaar is. Echter door problemen in beide zwangerschappen optijd moeten stoppen. Maar doe wat zelf goed voor je voelt!

2 maanden geleden