14 Reacties

4 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg. Ik zou persoonlijk aangeven de nachtdiensten niet te draaien. Maar zo moeilijk als je het natuurlijk nog niet bekend wil maken.. nachtdiensten zijn wel echt slecht voor je lichaam laat staan zwanger…

4 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg en heb een contract voor alleen maar nachtdiensten. Verloskundige zei mits je het vol houd is het tot 20 weken goed om te werken, daarna liever geen nachten meer.

4 maanden geleden

Hoe gaat het werken in de zorg jullie trouwens af? Ik werk op een PG afdeling en struggle best wel, vooral met geuren🤢 echt afzien!😂

4 maanden geleden

Reactie op Cristel1991

Ik werk ook in de zorg en heb een contract voor alleen maar nachtdiensten. ...
Oh heftig! Nouu ik heb ze nu gelukkig al niet meer vanaf aug zag ik! Dus dat scheelt.. heb er nog 6 dus.. maar niet dat ik opeens een miskraam krijg erdoor

4 maanden geleden

Reactie op naadhend

Hoe gaat het werken in de zorg jullie trouwens af? Ik werk op een PG afdeli ...
Jaaaa pfff alle geuren komen wel binnen he! Ik heb vooral 1 op 1 begeleiding met iemand en dat vind ik wel te doen!

4 maanden geleden

Reactie op naadhend

Ik werk ook in de zorg. Ik zou persoonlijk aangeven de nachtdiensten niet t ...
Jaaa precies.. ik heb er nu dan nog 6 ofzo.. dat is nog te overzien! Maar niet dat je een miskraam krijgt ofzo..

4 maanden geleden

Reactie op imke199230

Oh heftig! Nouu ik heb ze nu gelukkig al niet meer vanaf aug zag ik! Dus da ...
Snap ik, nu werk ik niet veel.. altijd 2 achter elkaar en dan weer 4 ofzo vrij dus is minder belastend tot nu toe 🤗

4 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg, en al zegt de CAO anders heb ik toch kunnen regelen met de roosteraar dat ik per direct geen nachten meer draai. https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/artikel/verhoogd-risico-op-miskraam-door-nachtdiensten

4 maanden geleden

Ik werk zelf ook in de zorg bij de eerste ook nachtdiensten gewerkt tot 25 weken (kwam mij erg goed uit aangezien ik tot 15;00 misselijk was en me in de avond en nacht het beste voelde haha!) bij ons binnen de organisatie was het mits je het lichamelijk aankon tot 20 weken.

4 maanden geleden

Reactie op ElinevdA95

Ik werk zelf ook in de zorg bij de eerste ook nachtdiensten gewerkt tot 25 ...
Oh dat vind ik wel een fijn idee! 😁

4 maanden geleden

Reactie op Reneex

Ik werk ook in de zorg, en al zegt de CAO anders heb ik toch kunnen regelen ...
Brrr... ja precies.. zal je het nu al doorgeven?

4 maanden geleden

Reactie op imke199230

Brrr... ja precies.. zal je het nu al doorgeven?
Nou mijn teamleidster is goed op de hoogte wat er allemaal heeft gespeeld de afgelopen jaren. Hoe lang het duurde voor ik weer regelmatig ongesteld was na de pil, en toen na 1.5 jaar het eindelijk regelmatiger was en ik dus nog steeds niet zwanger was was mijn uitstrijkje afwijkend en moest ik voor een lisexcisie.. Voor mij is het dus niet heel gemakkelijk gegaan en daarom wilde ik het zekere voor het onzekere en heb ik verteld dat het nog heel pril is maar ik graag van de nachten af zou willen. Snap dat het voor iedereen anders is hoor en dat je zekerheid wil hebben maar voor mij voelde dit beter

4 maanden geleden

Reactie op Reneex

Nou mijn teamleidster is goed op de hoogte wat er allemaal heeft gespeeld d ...
Begrijp ik.. vind het zo lastig.. maar misschien ga ik het toch al wel benoemen

4 maanden geleden

Bij ons in de CAO zoetwaren, hoef je geen ploegen meer te werken als je kan aantonen dat je zwanger bent. Plus 6 maanden na de bevalling