11 Reacties

één maand geleden

Hi! Wat bij mij heel erg helpt is om een voetenbad met magnesiumvlokken te nemen voor ik naar bed ga, of magnesium olie op mijn kuiten te smeren. Beide te koop bij de Kruidvat bijv :) hopelijk helpt het jou ook!

één maand geleden

Reactie op Motherin2025

Hi! Wat bij mij heel erg helpt is om een voetenbad met magnesiumvlokken te ...
Dankjewel voor de tip. Ik ga het vanavond gelijk proberen 😊

één maand geleden

Magnesiumtabletten slikken helpt bij mij enorm. Ook gewoon bij de Kruidvat :).

één maand geleden

Hier helpt magnesiumolie smeren ook heel goed tegen de kramp! Je kan eventueel ook nog magnesium blijslikken, en dan de olie op je kuiten smeren voor je gaat slapen.

één maand geleden

Wat ik toevallig nu net lees

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Hier helpt magnesiumolie smeren ook heel goed tegen de kramp! Je kan eventu ...
Smeren ga ik sowieso proberen. Pillen gaan er momenteel erg moeilijk in. Ik slik ook calciumtabletten en sinds deze week komen die steeds weer omhoog 🫣

één maand geleden

Reactie op cynthiaaaa

Wat ik toevallig nu net lees
Oh wat grappig. Is ook het proberen waard 😊

één maand geleden

Magnesium olie of vlokken! (Olie van Zechsal is kwalitatief heel goed, en Nederlands product, niet het duurste op de markt ook nog) En mocht je ook rusteloze benen hebben: blijf voldoende water drinken, het is irritant om er ‘s nachts uit te moeten om te plassen maar als je een vocht tekort hebt krijg je ook sneller kramp! Wat ook nog wel wil werken: warm maken (voetenbad, warme douche, massage voor het slapen gaan, en/of voor het slapen de kuiten nog even goed in beweging zetten (wandelen, traplopen, zittend met elastiek op en neer bewegen) om de doorbloeding even goed te stimuleren. Kramp is geen pretje, succes!

één maand geleden

Magnesium kan je het beste slikken. Het word in het lichaam maar moeilijk opgenomen (ook als je slikt). En door de huid al eigenlijk helemaal niet. Het effect van de vlokken en olie zit 'm dus meer in dat we spieren warm worden door de massage of voetenbad.

één maand geleden

Ik kreeg juist te horen dat het via de huid direct in de bloedbaan en cellen komt.

één maand geleden

Reactie op LinVogeltje

Magnesium kan je het beste slikken. Het word in het lichaam maar moeilijk o ...
Dit klopt niet hoor. Het is wetenschappelijk onderzocht dat magnesium prima via de huid kan worden opgenomen en dat dus een voetenbad met magnesiumvlokken goed kan werken. Het is alleen de vraag of het een tekort is aan magnesium…