19 Reacties

4 dagen geleden

Heb je een foto? Ik kan niet goed bedenken wat je bedoelt. Hier duurde het ook even hoor na 4 dagen was de navelstreng er af, maar het bloeden ging nog weken door. Mooi droog houden. Ik had een soray gehaald bij de apotheek die hier bij hielp op aanraden van de vroedvrouw. Zou dit wel eerst afwachten tot ze ernaar hebben gekeken.

4 dagen geleden

Mijn zoontje had dit ook. Ik moest het 3x daags schoonmaken met alcohol 70%. Dit zorgt ervoor dat het wildvlees (bultje) los laat en dat hierdoor het wondje en de navel sluit:)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 dagen geleden

Bij ons zelfde. 'Moet' na 4 wk eigenlijk genezen zijn. Omdat dit niet zo was heeft arts van cb het nageltjes aangestipt met zilvernitraat. Daarna helemaal droog.

4 dagen geleden

Mijn dochter had een navelgranuloom. Ik moet haar navel 2keer per dag schoonmaken en 20 min met zout behandelen zodat het indroogt. Dit kreeg ik bij het consultatiebureau te horen dus zij zullen het vast controleren voor je.

4 dagen geleden

Bij mn zoon was toen ook nog een klein bultje te zien en dat is met 4wkn aangestipt bij cb met zilvernitraat. Daarna was het weg. Bij mn dochter zat ook heel even een bultjes na het afvallen van het stopje maar die is na een paar dagen wel naar binnen getrokken. Je kunt de navel evt schoonhouden met een nat gaasje uit je kraampakket

4 dagen geleden

Is een navelgranuloom. Bij ons was het met deze methode met 2,5 dag weg 鈽猴笍

4 dagen geleden

Ja inderdaad, wat RomyMM zegt. Hebben wij hier ook gehad en advies van consultatiebureau was ook dat met zout behandelen. Ziet er nu weer keurig uit.

4 dagen geleden

Reactie op Lousb12

Bij mn zoon was toen ook nog een klein bultje te zien en dat is met 4wkn aa ...
Bij ons is het ook aangestipt met zilvernitraat, maar nu 2w later is het wel nog een beetje zichtbaar. Weliswaar minder dan ervoor, maar wel nog zichtbaar als ik het naveltje open trek. Er komt ook nog telkens wat vocht uit. Nu reinig ik dagelijks met fysiologisch water en gebruik ik spray om uit te drogen.

4 dagen geleden

Hier ook aangestipt met zilvernitraat bij cb. Was direct daarna weg.

4 dagen geleden

Bij ons werd wel door de kinderarts gezegd dat als ze het gaan aanstippen met zilvernitraat dat de rest van de navel en eromheen tot een jaar lang donker/zwart kan blijven. Dus als het lukt en kan zou ik het wel eerst met zout proberen 馃檲
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Bij ons werd wel door de kinderarts gezegd dat als ze het gaan aanstippen m ...
Oh huh, nou hier gelukkig niet. Dat grijze was binnen 24 uur weg 馃槵 Gelukkig maar haha, dit had ik wel heftig gevonden.

4 dagen geleden

Reactie op DaanLS

Oh huh, nou hier gelukkig niet. Dat grijze was binnen 24 uur weg 馃槵 Gelu ...
Oh gelukkig maar idd! Ik schrok daar zo van dat ik meteen die middag ben begonnen met het keukenzout 馃槀馃槀

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Oh gelukkig maar idd! Ik schrok daar zo van dat ik meteen die middag ben b ...
Hahaha dat snap ik wel. Hier was het wel n klein bolletje echt nog diep in de navel. Dus dat scheelt ook wel

4 dagen geleden

Reactie op RomyMM

Bij ons werd wel door de kinderarts gezegd dat als ze het gaan aanstippen m ...
Dit heb ik nooit gehad overigens. Mijn oudste dochter heeft een navelgranuloom gehad (extreme vorm) https://community.24baby.nl/forum/baby/navel-granuloom-gQpX0k Die moest ik op gegeven moment elke dag aanstippen, wat totaal niet werkte. Ook zalf voor gehad, deed ook niks. Zij is uiteindelijk na een jaar (dan mocht narcose) behandeld bij de plastische chirurg.

4 dagen geleden

Hier ook een navelgranuloom gehad. Aangegeven bij het cb en werd meteen aangestipt met zilvernitraat. Huid er om heen werd vaseline op gedaan zodat dat niet zwart werd was toen met een paar dagen weg. Lijkt er zo op wat ik hier lees dat het per cb wel verschillend is hoe er mee omgegaan word.

4 dagen geleden

Reactie op Luna 86

Hier ook een navelgranuloom gehad. Aangegeven bij het cb en werd meteen aan ...
Oh dit is wel n goede toevoeging. Hier was de huid eromheen ook met vaseline ingesmeerd

2 dagen geleden

Reactie op Sam182

Mijn dochter had een navelgranuloom. Ik moet haar navel 2keer per dag scho ...
Dit is het idd, vandaag bij het cb geweest en hetzelfde advies gekregen! Dank je 馃槉

2 dagen geleden

Reactie op PinkPowny

Dit heb ik nooit gehad overigens. Mijn oudste dochter heeft een navelgranu ...
Het ziet er exact uit als die bovenste foto die ik bij het topic zie. Hopelijk komt het bij ons niet totaal de plastisch chirurg 馃 Gelukkig is bij jullie alles goed gekomen