8 Reacties

Ă©Ă©n maand geleden

Wat jammer dat ze zo reageren. Het is jouw leven, jij maakt je eigen keuzes! Ik zou ze mooi het tegendeel bewijzen en tonen hoe goed je nieuwe partner is en dat je een gelukkig gezin vormt samen! Zou er verder geen woorden aan vuil maken. Het kan goed zijn dat hun reactie uit bezorgdheid komt dus het tegendeel tonen is het beste om te doen.

Ă©Ă©n maand geleden

Reactie op Ikigai

Wat jammer dat ze zo reageren. Het is jouw leven, jij maakt je eigen keuzes ...
*vind ik

Ă©Ă©n maand geleden

Wat vervelend voor je. Hier hebben we het eigenlijk nog niet verteld omdat ik best bang ben voor negatieve reacties. Heb dat wel in eerdere zwangerschappen ervaren, dus ik weet hoe naar het voelt. Hoe ik er mee om zou gaan, lastig. Ik zou ze proberen toch terug te geven hoezeer dit jou kwetst dat ze zo gereageerd hebben. En misschien proberen te bedenken dat ze het goed bedoelen? Ze zijn misschien bezorgd om je. Soms moeten mensen ook gewoon even wennen aan het idee en reageren ze de eerste keer vrij primair maar daarna wel weer lief. Ik vind het stom dat mensen zo snel hun mening denken te moeten geven over een persoonlijke aangelegenheid zoals zwangerschap. Veel sterkte in ieder geval

Ă©Ă©n maand geleden

Ik ben lomp en iedereen die mij kent weet dat, vandaag kapte ik halverwege de zin "waar moet de nieuwe baby dan slapen?" Af en zei, we hebben nog tijd zat om dat uit te vogelen, vandaag is om blij te zijn met het goede nieuws! Werd bij mij goed geaccepteerd en daarna een super fijn gesprek gehad over hoe fijn het krappe leeftijdsverschil is en hoe leuk het is een tweede 🤷

Ă©Ă©n maand geleden

Ik heb hetzelfde mee gemaakt, mijn familie vind het allemaal super leuk en aardig, en mijn schoonfamilie zat er niet echt op te wachten ofzo. Ik denk dat je je er toch niet teveel van moet aan trekken hoe vervelend het ook is. Aan het einde van de dag is het jullie geluk en jullie kindje, en niemand pakt dat van jullie af❤️

Ă©Ă©n maand geleden

Wat vervelend dat ze zo reageren. Je zwangerschap is zo iets moois maar ook kwetsbaars dus zulke opmerkingen kunnen dan harder binnen komen. Ik heb ook negatieve reacties gehad van iemand, voor mij hielp het om dat te bespreken met diegene en te vragen waar het vandaan kwam en duidelijk te maken dat ik ze onprettig vind. Maar ik zou het alleen aanraden om te bespreken als je verwacht dat het ook kan en ze open zullen reageren. Sommige mensen worden heel defensief en vervelend, dan heeft het geen zin. In dat geval helpt het misschien om die opmerkingen te zien als iets van hun en niet van jou.

Ă©Ă©n maand geleden

Ergens heel herkenbaar. Dit hadden wij na de 1e miskraam. Waar begin je aan? Jullie hebben beide 2 gezonde kinderen (mijn vriend en ik hebben er beide 2 uit een eerder huwelijk. Die van mij zijn 17&14 en die van hem 13&11) Pffft jij liever dan ik, weer slapeloze nachten en poepluiers.... Je hebt nu de vrijheid, waarom begin je weer opnieuw... Etc.... Ook is er bij ons eindelijk rust in de tent zonder rechtzaken met mijn ex. En inmiddels zijn we al ruim 2 jaar aan t proberen, 3 miskramen en een IVF-traject verder. Nu zijn we in verwachting van een tweeling en sinds we dat verteld hebben is iedereen ineens positief ( op de gebruikelijke zorgen na, omdat ik brandwonden, diabetes heb) Dus misschien moeten je moeder en zus even wennen aan t idee. De opmerkingen zijn echt super kut, juist van wie je het niet verwacht. Je wil dat iedereen net zo blij is.... Dus logisch dat je het lastig vind. Hoop dat ze nog bijdraaien. En je met hun ook de leuke dingen kan delen. Liefs

Ă©Ă©n maand geleden

Bedankt voor jullie reactie dames ♡♡. Nu voel ik me niet zo alleen hierin. Mijn jongste zoon van bijna 14 zegt zelfs; waarom kunnen ze niet blij zijn? Ik moet het proberen meer los te laten I know. Mijn vriend en ik en m'n 2 kinderen zijn er blij mee, dat is wat telt ♡♡♡♡♡