20 Reacties

6 dagen geleden

Hij krijgt de banaan en vind het super lekker. Hij krijgt elke dag 1tje, weet niet of dat goed is.
Ik zou even kijken hoeveel toegevoegde suikers erin zitten. Wij geven gewoon een bakje yoghurt. Dat vindt ze heerlijk. Maar je kan ook een beetje yoghurt met wat fruit doen natuurlijk

5 dagen geleden

Hi Anoeska, in de basis zijn dit soort ultraprocessed producten nooit de beste keuze voor een baby, hoe leuk het er ook uit ziet. Er zit toegevoegde suiker in verstopt en allerlei andere verdikkingsmiddelen en aroma’s die de smaak ontwikkeling van je kind averechts kunnen beïnvloeden en het beetje gezonde dat hierin zit, kan je uit andere producten veel beter en goedkoper halen (denk aan biologische yoghurt met een beetje biologische banaan). Je betaald voor dit product vooral meer dan het dubbele vanwege de verwerking, verpakking, gemak, marketing en merk, maar niet voor de bijzondere voedingswaarde voor je baby - in tegendeel dus zelfs (helaas).

5 dagen geleden

Reactie op GetalenteerdeAnemoon819214

Ik zou even kijken hoeveel toegevoegde suikers erin zitten. Wij geven gewoo ...
Welke yoghurt gebruiken jullie?

5 dagen geleden

Mijn dochter geef ik deze al hele poos is ook 11 maanden ze is er dol op. Ik geef haar er 1 per dag vaak gewoon als toetje na het avond eten. Overal zit suiker in je ontkomt er niet aan. Verder krijgt ze niks van suiker lichaam is toch suiker nodig. Ze krijgt ook alleen maar water.

5 dagen geleden

Ik geef mijn zoontje gewoon bio yoghurt met gepureerd fruit erdoorheen. In de yogolino zit suiker aan toegevoegd. Dit is het derde ingrediënt, dus zit best een hoeveelheid in. Daarnaast is het fruit percentage heel laag (8%). Ik zat er ook al naar te kijken, voor het gemak. Alleen werd er niet blij van, dus ik hou het toch maar gewoon bij yoghurt en gepureerd fruit.

Reactie op Anoeska91

Welke yoghurt gebruiken jullie?
Biologische griekse yoghurt van AH

5 dagen geleden

Reactie op PientereBeuk199568

Mijn dochter geef ik deze al hele poos is ook 11 maanden ze is er dol op. I ...
In heel veel dingen zit suiker maar ik vind dat geen reden om dan maar suikerhoudende producten aan je baby te geven. We hebben inderdaad suikers nodig in ons lichaam maar dan het liefst fruitsuikers of koolhydraten die door het lichaam worden omgezet in suikers. Geen toegevoegd suiker, dat heeft je lichaam niet nodig. Een baby al helemaal niet. En bij yoghurt is het al helemaal onnodig! Je kunt gewoon biologische volle yoghurt kopen, waarschijnlijk nog goedkoper ook. En zo wennen ze aan pure smaken.

5 dagen geleden

Je ontkomt wel degelijk aan toegevoegde suikers, door ze simpel weg niet aan te bieden aan je baby. Het is ongezond, onnodig en duur. Het vergt weinig inspiratie om voeding aan te bieden die lekker is, zonder toegevoegde suikers.

5 dagen geleden

Fijn dat ze het zo lekker vindt 😊. Wel even ter nuance: het lichaam maakt zelf glucose aan, toegevoegde suiker is dus niet nodig of nuttig — zeker niet dagelijks. “Overal zit suiker in” klopt, maar dat gaat dan om natuurlijke suikers in fruit en melk, niet om extra toegevoegde suiker, waar denk ik de meesten in deze discussie het over hebben. Af en toe als toetje kan een keuze zijn als je voordelen ziet aan extra suiker aan je baby te geven, dagelijks is vooral een gewoonte, maar geen noodzaak. Verder is de marketing van dit product er natuurlijk helemaal op gericht dat je als ouder een gevoel krijgt dit dure product te geven, terwijl dat (helaas) in de praktijk anders ligt.

5 dagen geleden

Dit is echt onzin, sorry. Toegevoegde suikers zijn helemaal niet nodig, zeker niet op die leeftijd. Je kan ook gewone yoghurt geven, vinden kids vaak heerlijk

5 dagen geleden

Ik zou het zelf niet te vaak geven. Er zit toegevoegde suiker en is niet beter dan de danoontjes uit de koeling. Onze kleine is niet dol op yoghurt maar met wat gepureerd fruit er doorheen eet hij het gewoon op! Misschien zoiets proberen als je een alternatief zoekt?🫣

5 dagen geleden

Reactie op mynameissen

Ik zou het zelf niet te vaak geven. Er zit toegevoegde suiker en is niet be ...
Wat voor yoghurt geven jullie?

5 dagen geleden

Jidde krijgt de biologische Griekse yoghurt van de jumbo met 10% vet en vind dat heel lekker. Maar hij zal alle soorten yoghurt wel lusten. Hij is gek op yoghurt.

5 dagen geleden

Hier geven we ook gewone yoghurt en soms Griekse yoghurt (10% vet). Bij de opvang roerden ze er eerder gepureerd fruit doorheen ‘om het zuur eraf te halen’ maar heb ze gevraagd dat niet te doen. Ik ben zelf dol op yoghurt en kwark zonder zoetigheid erin of erop. En m’n zoontje smult er ook van :-) Het is echt bizar wat we als ouders allemaal moet weerstaan aan zogenaamd gezonde voeding voor onze kinderen. Van babykoekjes, pyjamapapjes tot dit soort gekkigheid. Goed om elkaar scherp te houden!

5 dagen geleden

Reactie op Anoeska91

Wat voor yoghurt geven jullie?
Bio griekse stijl yoghurt met 10% vet en af en toe wisselen we dat af met kokosyoghurt

5 dagen geleden

Wij vinden deze yoghurt wel handig om op uitstap ofzo mee te nemen aangezien die niet in de koelkast moet worden bewaard. Binnen de verschillende smaken verschillen de hoeveelheid suiker ook heel sterk, door naar de verpakkingen te bekijken van de verpakkingen.

4 dagen geleden

Yoghurt met een klein beetje kaneel erdoor is hier ook een hit, maakt het net iets minder zurig. Maar zonder vindt ze het ook lekker, doe het denk ik meer voor mezelf haha

gisteren

Onze dochter van 11 maanden krijgt elke dag zo’n yoghurtje, ze is er dol op!