35 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb op 4 juni de piek gehad en ben nu 6+1 (volgens eigen berekening) je zou dus inderdaad rond de 6 weken moeten zijn nu. 4 weken zwanger ben je in theorie, maar niet zoals gerekend wordt helaas. Ik heb dus niet per se geruststellende woorden voor je, naar mijn idee zou je sowieso rond de 6 weken moeten zijn nu..

2 maanden geleden

Al zou de gedachtegang van je huisartsin je voordeel werken, je moet weldegelijk 2 weken tellen bij die 4-5 juni om je zwangerschaspduur te bepalen. Het klopt dat je pas zwanger bent vanaf je eisprong, maar de andere 2 weken mag je niet gewoon laten vallen. Als ik reken met je piek en je eisprong 2 dagen later dan ben je vandaag 6+1 weken zwanger. Dan zou er wel een vruchtzakje zichtbaar moeten zijn 😔 was je ovulatietest echt positief? Want met pcos zijn die niet altijd even betrouwbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Al zou de gedachtegang van je huisartsin je voordeel werken, je moet weldeg ...
Ja ik heb op 3 juni echt een positieve ovulatietest gehad.. die overigens op 4 juni weer lichter was.. pfff het geeft me zoveel stress dit 🥺

2 maanden geleden

Hé hoi Eerste dag laatste ongesteldheid hier 20 mei mijn ovulatie was op 7 juni en heb maandag een echo gehad en was 5 weken en 3 dagen er was bij mij wel een vrucht zakje te zien en die meette 2,4/2,6 mm wat dus klopt met die termijn , volgens mijn gynaecoloog had ik al een wat latere innesteling en ik moet 11 juli weer terug komen en ben dus morgen precies 6 weken mijn eigen berekening was 3 a 4 dagen later maar dat kan met deze termijn omdat het heel lastig te meette was zeiden ze Ik hoop dat je straks alsnog een goede echo mag hebben 🙌🙌 ik denk aan je Liefs Nice

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Hé hoi Eerste dag laatste ongesteldheid hier 20 mei mijn ovulatie was op 7 ...
Wat grappig dat we een beetje met elkaar overeenkomen. Ik hoop inderdaad dat ik een late innestelling heb gehad en dat ik minder ben dan 6 weken. Ik testte precies op NOD (19 juni) positief maar deze was heel licht. Pas op 23 juni was de test donkerder 😭

2 maanden geleden

Reactie op Jessie1010

Wat grappig dat we een beetje met elkaar overeenkomen. Ik hoop inderdaad da ...
Ik blijf duimen hoor en dat moet jezelf ook doen 😘😘

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Ik blijf duimen hoor en dat moet jezelf ook doen 😘😘
Ik heb ook op 11 juli me volgende echo. Hoop zo dat daar iets te zien is🍀

2 maanden geleden

Reactie op Fier

Ik heb op 4 juni de piek gehad en ben nu 6+1 (volgens eigen berekening) je ...
Snap ik! Wanneer heb jij je eerste echo?

2 maanden geleden

Reactie op Jessie1010

Snap ik! Wanneer heb jij je eerste echo?
12 juli 🍀

2 maanden geleden

Reactie op Fier

12 juli 🍀
Spannend! Kan je me op de hoogte houden hoe het bij jou is gegaan? Ben benieuwd of de berekening klopt 😬

2 maanden geleden

Reactie op Fier

Ik heb op 4 juni de piek gehad en ben nu 6+1 (volgens eigen berekening) je ...
Wat toevallig! Ik heb ook op 4 juni een piek gehad (ovulatietest). Wanneer heb jij je eerste echo?

2 maanden geleden

Reactie op Jessie1010

Spannend! Kan je me op de hoogte houden hoe het bij jou is gegaan? Ben beni ...
Ja doe ik! Ik weet wel echt 100% zeker wanneer mn eisprong was. Dus hoop dat ze er niet teveel naast zitten 😅 Als ik reken met mn eerste dag van laatste menstruatie dan zou ik al paar daagjes verder zijn, maar ga ik niet van uit

2 maanden geleden

Reactie op Jessie1010

Ik heb ook op 11 juli me volgende echo. Hoop zo dat daar iets te zien is🍀
Hebben ze je baarmoeder wel opgemeten trouwens ?

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Hebben ze je baarmoeder wel opgemeten trouwens ?
Geen idee.. ze heeft daar niks over gezegd. Denk dat het een miskraam word of een bbz. Zie nu net in mijn dossier de uitslag van de bloedtest en hcg waarde 152. Is erg laag voor mijn termijn😔

2 maanden geleden

Ik heb ook pcos en ik had in januari een positieve ovulatietest maar in het ziekenhuis bleek achteraf mijn eisprong pas een week later te zijn geweest. En de maand dat ik zwanger werd had ik 14 dagen een knipperde smiley (verhoogd vruchtbaar) maar geen vaste smiley (piek vruchtbaarheid) en toch zwanger geworden. Met pcos zijn de testen helaas niet heel betrouwbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Jessie1010

Geen idee.. ze heeft daar niks over gezegd. Denk dat het een miskraam word ...
Als je idd 4 weken zou zijn dan komen die waardes wel overeen ik zou nog maar niet meteen de pet erbij neer gooien wellicht ben je toch korter zwanger Meis

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Als je idd 4 weken zou zijn dan komen die waardes wel overeen ik zou nog ma ...
Ik hoop het zo😔 wacht het even af of de bloeding doorzet en anders de echo volgende week.

2 maanden geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ook 11 juni mn volgende echo, zullen we elkaar op de hoogte houden? Mijn eerste echo was met 5+6, ook alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Ik kom de dagen door door maar gewoon afleiding te zoeken en te denken: geen bloedverlies, nog klachten, testen lopen nog op dat zijn allemaal hoopvolle tekenen toch? Denk dat we gewoon minder ver waren dan wel dachten en dat we op 11 juli een goede echo te zien krijgen ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Fier

Ik heb op 4 juni de piek gehad en ben nu 6+1 (volgens eigen berekening) je ...
Ik ook precies op 4 juni het piekmoment! Heb wat bruin bloedverlies al bijna 2 weken maar verder geen gekke dingen. Woensdag de 10e mijn eerste echo, spannend maar afwachten! Vandaag de verloskundige gesproken en die geeft aan dat het geen alarmsignalen zijn 🙏🏼

2 maanden geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ook 11 juni mn volgende echo, zullen we ...
Wat fijn dat ik niet alleen ben🥺 hebben ze bij jou ook bloedgeprikt? Ik moet morgen weer naar het zh om bloed te prikken, dus ben benieuwd of mijn hcg waarde is gestegen of gedaald.