8 Reacties

2 maanden geleden

Anderhalve week werd je op 4+5 geschat? Dan kan je nu toch geen volle 2 weken verder zijn? Hoeveel dagen zitten er tussen de echo's? Mij lijkt de 6+1 dan toch eerder te kloppen en een hartslag hoeft dan nog niet per se. Ik wil je geen valse hoop geven natuurlijk, maar ik zie het nog niet so somber in? Wanneer mag je naar de gynaecoloog?

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Anderhalve week werd je op 4+5 geschat? Dan kan je nu toch geen volle 2 w ...
Ja nou zij had me op de afspraak op 5 weken en 3 dagen geschat en de computer op 4 weken en 5 dagen. Ze zei toen zelf ook dat ze dacht nog minder dan 5 weken. Maargoed ik heb aan de vk gevraagd en zij zegt dat er ook met 6 weken en 1 dag al hartactiviteit te zien zou moeten zijn. Maar ik vind het toch vreemd. Wil inderdaad geen hoop hebben en ik denk dat ik maar moeten vertrouwen op haar expertise. Maar ik heb wel een stemmetje die blijft zeggen ben je niet gewoon echt pas 6 weken en 1 dag Geen idee helaas. Het kan even duren tot we terecht kunnen bij de gynaecoloog zei de vk.

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn dochter ook met 6.1 nog geen hartslag gehad, en 2 weken later was er een mooie hartslag te zien. Ik heb geen idee hoe het bij jou gaat lopen, en ik kan me voorstellen dat je in super veel spanning zit, maar mijn advies zou toch zijn om nog even 1 a 2 weken af te wachten. Heel veel sterkte

2 maanden geleden

Reactie op soofjes

Ik heb bij mijn dochter ook met 6.1 nog geen hartslag gehad, en 2 weken lat ...
Ik ben zo blij dit bericht te lezen! Ik heb ook een echo gehad bij 6+1, omdat ik zo bang was voor een BBZ en zagen geen hartje. Maar de arts was hartstikke positief! Maar hier las ik dat bijna iedereen bij dat termijn wel een hartje zag, ik maakte me al zorgen. Dus dankjewel! 🤍🫂 Ik heb vrijdag weer een echo met 7+2 🤞🥺🙏

2 maanden geleden

Reactie op kimmerd1992

Ik ben zo blij dit bericht te lezen! Ik heb ook een echo gehad bij 6+1, omd ...
Wat spannend! Gelukkig was de arts positief. Komt vast wel goed 😘

2 maanden geleden

He, allereerst wat super jammer voor je, je had je hier helemaal niet op voorbereid, dan valt zoiets heel rauw op je dak kan ik me voorstellen. Heel verdrietig. Ik heb zelf dit jaar een miskraam gehad met 6weken, maar toen had ik al bloedverlies voor ik een echo had. Dus dat is wel wat anders dan bij jou. Als ik de verhalen mag geloven is er nog een kans dat je over een paar dagen wel een knipperend hartje ziet. Ik hoop dat je snel bij de gynaecoloog terecht kan! Je zou denken dat als het echt niet goed zou zijn, je ook al wel klachten zou hebben als krampen en bloedverlies. Maar ja,. Het blijft speculeren. Ik hoop met je mee op een goede uitkomst! 🤞🏼

2 maanden geleden

Bij mij heeft de verloskundige een fout gemaakt. Ze wist zeker dat het niet goed zat en dat ik kon rekenen op een miskraam. Ik dacht zelf rond de 7/8 weken te zijn maar ze dacht dat het vruchtje al heel vroeg was gestopt met ontwikkelen. Ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog om het vervolg te bespreken (medicatie of curretage). Daar kreeg ik, anderhalve week later, nog een echo aangeboden en toen was er een hartslag. Ze had het gemeten op 7 weken en een paar dagen. Het gebeurde vaker zei ze. Ook professionals maken soms een foutje. Fijn als je bij de gynaecoloog nog een echo krijgt! Maar ik wil je geen valse hoop geven. En als de gynaecoloog kan bevestigen dat het niet goed zit, dan helpt het misschien ook om dat te accepteren.

2 maanden geleden

Allereerst wat een rot nieuws is dit en herken je gevoel van ongeloof ook. Ik heb in feb een miskraam gehad maar toen was het hartje gestopt met kloppen kreeg een figuurlijke klap in mijn gezicht en geloofde het ook niet , bij mij helaas bij de gyn bevestigd dat het vruchtje niet meer in leven was. In jou gevoel vraag ik mij af of ze niet te vroeg conclusies trekken maar je zou zoals je zelf ook aangeeft denken dat het een kundig iemand is die dit weet. Ik hoop dat je alsnog bij de gynaecoloog straks mooi nieuws mag horen ik duim voor je 🙌