17 Reacties

4 maanden geleden

Als jij het wil houden en het kan houden.. Het is en blijft je eigen keus jij bent de vrouw… de vrouw beslist

4 maanden geleden

Blijf vooral bij jezelf! Het is jou lichaam en jou gevoel daarbij is het allerbelangrijkste. Wanneer je er behoefte aan hebt om met iemand te kunnen praten buiten je naasten om, zou je altijd een afspraak kunnen maken bij je huisarts om wat dingen op een rijtje te kunnen zetten. Ik ga je hierin ook geen wel of niet advies geven, omdat ik echt vind dat jou gevoel het belangrijkste is. Zolang je bij je gevoel blijft maak je nooit de verkeerde keuze🥰❤️

4 maanden geleden

Ik ben zelf pas 20 en 5 weken zwanger en aangezien je 2002 achter je naam hebt staan, neem ik aan dat je zelf 22 bent. Wanneer je de behoefte hebt om mij vragen te stellen of even je hart te luchten mag je me altijd een privé bericht sturen😘

4 maanden geleden

Reactie op LolavK0402

Ik ben zelf pas 20 en 5 weken zwanger en aangezien je 2002 achter je naam h ...
Ja klopt ben vrijdag 22 geworden en dankjewel

4 maanden geleden

Ik zou zeker niet zeggen jij bent de vrouw dus beslist. Als je een gezonde relatie hebt zijn jullie beide gelijk en dus ook jullie afwegingen. Als 1 van de 2 er niet klaar voor is dan zou het voor mij een no go zijn geweest omdat je dan irritaties gaat krijgen rondom de zwangerschap die tot niet veel goeds zullen leiden. Dit is een lastig verhaal. Want ik snap ik goed dat jij alles voelt en het anders ervaart. Ook vanuit instinct. Ik zou voorstellen om verloskundige te bellen voor een afspraak en dat ze beide opties, oftewel abortus of houden met jullie bespreken. Wie weet een echo en je vriend veranderd van gedachtes? Ik bedoel dit overigens niet gemeen maar dit is hoe ik er naar zou kijken in jouw situatie

4 maanden geleden

Nogmaals is het er lastig om van buiten over deze situatie te beoordelen. Ik hoop oprecht dat jullie er uit komen

4 maanden geleden

Hey! Ik zou zeggen om hier echt even rustig over na te gaan denken, de klap van ‘wow ik ben zwanger’ moet echt even een paar weken bezinken. Nu zit ik in een soort gelijke situatie waarin het ongepland is en op een vrij jonge leeftijd. Bespreek het met familie en vrienden die je vertrouwt, after all it takes a village. De keuze ligt bij jou maar je gesteund voelen is belangrijk. Ik ben in therapie gegaan met mijn partner om hier echt samen een beslissing over te nemen, misschien zou dat ook helpen voor jou en je vriendje. Ik wens je succes 🤍

4 maanden geleden

Jij bent de moeder en jij draagt het. De rest van je leven spijt hebben, lijkt mij heel verdrietig.

4 maanden geleden

Wat verdrietig dat jij en de vader van je baby niet op 1 lijn zitten samen. Als jij denkt dat je zelf de verantwoordelijkheid kan dragen van solo moederschap en het kindje een fijne stabiele toekomst kan bieden, dan kan je er natuurlijk voor kiezen om ervoor te gaan. Maar wie weet heeft je vriendje even tijd nodig om aan het idee te wennen. Uiteindelijk bepaal jij als moeder (ik heb ooit zelf een abortus gedaan, en daar is de moeder 100% leidend in), maar het is wel heel fijn als je zoiets samen kan beslissen, want het is heel zwaar in je eentje zo’n keus te maken. Sterkte!

4 maanden geleden

Laat je asjeblieft niet ompraten door iemand anders, luister naar je eigen gevoel! Ik was in 2022 ongepland zwanger, en de vader (waar ik pas 5 weken mee aan het daten was) wilde het absoluut niet. Noemde mij een egoïst en het kindje ongewenst. Mijn familie vond het ook allemaal geen goed idee. Uiteindelijk heb ik de zwangerschap afgebroken omdat ik teveel gaf om wat de rest er van vond, waar ik ontzettend veel spijt van heb gehad! Nu net zwanger dmv een donor, omdat ik door mijn afgebroken zwangerschap juist besefte hoe graag ik een kindje wilde.

4 maanden geleden

Herken je verhaal zo erg en zag het toen je de topic opende op de juli groep ... Mijn zwangerschap begon zo en dit is helemaal jou keuze niemand beslist over jou lichaam. Mijn ex vriend besloot een ultimatum te stellen of hem of mijn kind en naja nu een jaar later ben ik zo opgelucht dat ik 100% voor mij en de kleine heb gekozen. Ben zelf 22 was 21 toen ik zwanger werd en als je keer je hart wilt luchten over je situatie kan je me altijd prive berichtje sturen. Het kan namelijk eenzaam voelen om dit te ervaren terwijl andere vriendinnen leeftijdsgenoten meestal in een compleet andere levensfase zitten Heel veel sterkte bij je keuze ❤️

4 maanden geleden

Je geeft zelf ook aan het niet weg te willen halen, dus het antwoord heb je al. Ik zou het ook houden, maar ik weet niet wat jouw situatie is met je vriend. Desondanks, jammer voor hem. Schijnbaar moet het zo zijn. En, echt, je red het ook alleen met een baby. Ik voed mijn dochter ook 24/7 op, het is enig met z’n tweeën! Zou niet anders meer willen. Rustig over nadenken, en volg je eigen gevoelens

4 maanden geleden

Zelf ben ik vorig jaar begeleid door de pop poli in het ziekenhuis. De verloskundige kan je hiernaar doorverwijzen! Dan kun je extra hulp krijgen als je bijv. Single bent of psychische klachten hebt. Heb er zelf echt heel veel aan gehad en van onze groep hebben we nog dagelijks appcontact! Zaten ook 3 single moms in mijn groepje en er was echt veel support:).

4 maanden geleden

Hey! Ik was 21, pas 1 dag getrouwd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. De vader van mijn dochter wilde het eerst ook niet, had spijt etc. Mijn dochter is nu 5, en haar vader is nu mijn ex. En nu, heeft hij spijt dat hij haar nooit genoeg aandacht heeft gegeven. Woon je bij je vriend? En gebruikten jullie wel voorbehoedmiddelen of niks? Kies vooral voor jezelf meisje. Dit is jouw buik❤️ Volg je hart!❤️

4 maanden geleden

Reactie op Mama en Sophie

Hey! Ik was 21, pas 1 dag getrouwd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ...
TS is zwanger geraakt van een one night stand, volgens haar eigen reactie op een ander topic.

4 maanden geleden

TS, je plaatste twee weken geleden in een reactie op een ander topic een foto van je positieve test met "🥳" erbij. Ik ga er daarmee vanuit dat de zwangerschap voor jou gewenst is. Wat je moet doen is aan jou, maar gezien je er zelf wel blij mee bent en je zwanger bent geworden van een one night stand, denk ik dat je vooral moet bedenken of je ermee kan leven om een kind op de wereld te zetten wat niet gewenst is door beide ouders en of je er alleen voor wil gaan. Dat is een keuze die alleen jij kan maken. Ik hoop dat het intussen is gelukt om een keuze te maken. Ik denk het wel gezien je zelf aangeeft het "🥳" te vinden en geen abortus wil. Heel veel succes.