9 Reacties

gisteren

Misschien kan je even hulp vragem bij het CB. 10 maanden is best wel laat om dit nog niet te kunnen, ik zou kijken of er een oorzaak voor is. Oefenen heb ik nooit echt gedaan, maar ik las wrl vaak dat ouders van onder het verste armpje zeg maar namen en zo hielpen met rollen.

gisteren

Onze dochter (heb ik gister toevallig in haar eerste jaarboek gelezen) had ditzelfde probleem en leerde ook pas rond deze tijd weer terug te rollen, smachts vaak naar haar toe moeten gaan om terug te draaien omdat datz elf niet lukte. Nu is ze 4.5 jaar en alles is goedgekomen haha. Broerlief is 10 maanden en kon het al eerder maar zat weer wat later los. Komt allemaal goed, niet te bang zijn want in buiklig kunnen ze wel gewoon hun koppie opzij neerleggen en zullen dis niet zo snel stikken. Wel gaan helpen als je wakker wordt natuurlijk en kijk eens op instagram bij babyskills voot hulp. Succes!

gisteren

Reactie op Ikigai

Misschien kan je even hulp vragem bij het CB. 10 maanden is best wel laat o ...
Lekker ieder kind op eigen tempo. Laat je niet gek maken :)

gisteren

Hier hetzelfde! Zoontje is 10 maanden en wordt telkens boos al hij op zijn buik terecht komt/drukt zich op. Maar hij slaapt ook regelmatig op zijn buik. Gaat prima. Grote sprong ook rond deze fase, dus zal binnenkort vast lukken en dan is de rust teruggekeerd 😂

gisteren

Reactie op IreneEmma

Lekker ieder kind op eigen tempo. Laat je niet gek maken :)
Of je kan voor de zekerheid kijken of er niet ergens wat vast zit waardoor het niet lukt, als je googled vind je veel topics waar dit de oorzaak was die makkelijk verholpen werd. 10 maanden is volgens elke site laat, ook op eigen tempo.

gisteren

Hier 10 maanden en ook nog niet van buik naar rug. ze wordt nu altijd wakker op haar buik. Een baby van 10 maanden kan dit vaak wel zelf regelen. Het is alleen dat ze gefrustreerd wakker worden dat het niet lukt

gisteren

Ik denk dat het niet per se kwaas kan. Ik neem aan dat zijn nekje sterk genoeg is. Onze kleine sliep heel lang op zijn rug en besloot van de een op andere dag op zijn buik te slapen.

gisteren

On topic; want volgens mij is je vraag vooral hoe gaan we om met draaien in de slaap :) Onze heeft dit ook gehad en vond buikslapen eerst niet lekker maar draaide wel steeds. Dus wij hebben 2 weken slechte nachten gehad want steeds terugdraaien.. na 2 weken vond ze buikslapen ineens prima. Dat doet ze nu nog steeds vaak. Slaapt ook wel op haar rug maar ook op haar buik. Je kleine heeft waarschijnlijk een nekje dat inmiddels sterk genoeg is om omhoog te komen dus stikgevaar zou ik niet verwachten. Je zou wel bijv. een aerosleep matrasje kunnen aanschaffen, dan kan je kindje beter ademen. (Hebben wij ook). https://www.aerosleep.com/nl-nl/collections/matraspaketten?glid=CjwKCAiAmKnKBhBrEiwAaqAnZ6w1AWxrp5Rtgkz6hHURsOfGc_dpvhvDk6tajxIic9hhMxiKY53J4RoCAj4QAvD_BwE&tw_source=google&tw_adid=715588479490&tw_campaign=23349278134&tw_kwdid=kwd-301551774361&gad_source=1&gad_campaignid=23349278134&gbraid=0AAAAADm5ei7rZQGJR4tqCXqnLDMamuVK6&gclid=CjwKCAiAmKnKBhBrEiwAaqAnZ6w1AWxrp5Rtgkz6hHURsOfGc_dpvhvDk6tajxIic9hhMxiKY53J4RoCAj4QAvD_BwE

3 uur geleden

Ik heb zelf een aerosleep topper op het matras liggen. Daar zijn ook wel de meningen over verdeeld of het wel of niet werkt. Maar misschien geeft het wel meer rust om zelf dan te kunnen slapen.