11 Reacties

15 dagen geleden

Hallo Marle, ik weet natuurlijk niet waarom je ontslag wil nemen en hoe goed je band is met je huidige werkgever, maar ik zou het bespreken met hun. Dan kunnen ze wellicht iemand vinden om je te vervangen permanent ipv een tijdelijke vervanger. Wellicht een VSO aanbieden, dan heb je recht op WW. Of met ze overleggen dat je je ouderschapsverlof nog wel graag wil opnemen 9 weken a 70% en dan wil stoppen. Als je op goede voet staat zijn er wellicht mooie mogelijkheden.

15 dagen geleden

Hey hoi, ik lees even mee. Zit in een soortgelijke situatie. Heb 2 banen, en wil een van de twee stoppen (gemeente). Klinkt asociaal maar wil het beste er voor me zelf uit halen. In mijn geval moet ik alleen voor de dagen dat ik naar de gemeente ga, mijn kind naar een kinderdagverblijf brengen. De kosten hiervoor, na de toeslag, is net zo veel als m'n loon... dit maakt voor ons dat ik liever zelf voor mn kindje zorg en die baan wil opzeggen. met m'n andere werk kan m'n kindje gewoon mee (boerderij). Ik ben ook opzoek naar de juiste manier om dit te brengen, en wat de mogelijkheden voor me zelf zijn.

15 dagen geleden

Reactie op jitte2

Hallo Marle, ik weet natuurlijk niet waarom je ontslag wil nemen en hoe goe ...
Ah ja, dat zijn wel ideeën om mee te nemen, Dankje. Ik wil niet terug omdat ik niet meer op mijn plek ben. Vele collega’s hebben de afgelopen maanden afscheid genomen en het werk past niet meer bij mij. Ik wil echt iets anders na mijn verlof. We staan op goede voet, er spelen geen conflicten of dergelijke. Alleen ik weet niet of ze zo meedenkend zijn 😌.. Ze hebben hún eigen financiële plaatje wel voorop staan. Daarom twijfel ik hoe en vooral wanneer ik het moet aangeven.

15 dagen geleden

Reactie op K120225

Hey hoi, ik lees even mee. Zit in een soortgelijke situatie. Heb 2 banen, e ...
Ja, ik begrijp dat je in deze situatie liever zelf voor je kindje zorgt.

14 dagen geleden

Hi! Ik kom ook na mijn bevalling niet meer terug bij mijn huidige werkgever. We hebben dit samen besproken en hebben hier allebei vrede mee. Mijn werkgever dacht heel erg goed met mij mee en gaf dus aan dat ik het beste nog even kan wachten met opzeggen tot na m’n verlof omdat ik anders ook niet meer verzekerd van een uitkering ben mocht er iets met mij gebeuren tijdens m’n verlof. Hij gaf ook aan dat ik recht heb op 9 weken ouderschapsverlof 70% van m’n loon, deze gaan we vast plakken aan het bevallingsverlof. Het is ook zo dat het ouderschapsverlof pas kan aanvragen bij uwv na het bevallingsverlof dus ik denk als je voor die tijd al met ontslag bent dat je daar geen recht meer op hebt… wat erg zonde zou zijn. Je zwangerschapsverlof, bevallingsverlof en ouderschapsverlof wordt betaald door de overheid dus voor je werk heeft dit geen financiële gevolgen. Hou er ook rekening mee dat jouw werkgever jou niet zomaar mag ontslag, zeker niet omdat je nu zwanger bent. Je kan prima aangeven dat je er straks mee wilt stoppen en zolang jij geen officieel ontslag hebt ingediend kunnen ze jou niet eerder ontslaan mits je een voorlopig contract hebt die afloopt, dan kunnen ze er voor kiezen om niet te verlengen.

14 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Hi! Ik kom ook na mijn bevalling niet meer terug bij mijn huidige werkgever ...
Bedankt voor je reactie, heldere uitleg 🙂. !!

14 dagen geleden

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, maar ik was van plan aan het eind van mijn verlof te gaan solliciteren en dan gewoon niet meer terug te keren. Desnoods door nog mijn ouderschapsverlof wel 9 weken aaneengesloten op te nemen

14 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Hi! Ik kom ook na mijn bevalling niet meer terug bij mijn huidige werkgever ...
Ik heb dit trouwens bij hr nagevraagd en ouderschapsverlof neem je wel mee naar nieuwe werkgevers. Dus wat je niet opneemt bij je oude werkgever blijft staan. Dit loopt namelijk via uwv. Of een nieuwe werkgever er vrolijk van wordt is een tweede haha

14 dagen geleden

Reactie op ItsB

Ik heb dit trouwens bij hr nagevraagd en ouderschapsverlof neem je wel mee ...
Ja als je inderdaad naar een nieuwe werkgever gaat hou er natuurlijk recht op. Ik ga voorlopig niet meer voor een werkgever werken dus voor mij zou het dan zonde zijn om er gewoon gebruik van te maken. Nou het idd dan wel goed overleggen met een nieuwe werkgever haha of verdeeld opnemen dat kan natuurlijk ook

12 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Hi! Ik kom ook na mijn bevalling niet meer terug bij mijn huidige werkgever ...
Ah fijn dat je dit hebt uitgezocht en zo uitgebreid reageert.. Ik zit er ook overna te denken, heb alleen onvoldoende vertrouwen in mijn leidinggevende en wil na mijn verlof als zelfstandige verder. Ik zit er aan te denken om het ouderschapsverlof aan mijn bevallingsverlof te plakken en dan gedurende mijn ouderschapsverlof mijn ontslag in te dienen. Om er zo het beste voor mezelf uit te halen en geen risico’s te lopen dat ik geen beroep meer kan doen op ouderschapsverlof. Het voelt niet helemaal ethisch en knaagt af en toe… Maar er is genoeg gebeurd voor mezelf om dit wel zo aan te vliegen. Maar welke week ouderschapsverlof zouden jullie dan ontslag indienen?

12 dagen geleden

Reactie op LauraWS

Ah fijn dat je dit hebt uitgezocht en zo uitgebreid reageert.. Ik zit er oo ...
Afhankelijk van je opzegtermijn zou ik dan 1 of 2 maanden voor het einde van je ouderschapsverlof je ontslag indienen, dan zit je altijd goed. Wellicht heb je ook nog wat vakantiedagen staan die je er aan vast kan plakken. Ik weet niet wat de situatie is met je werkgever maar je zal er een goede rede voor hebben om dit zo aan te pakken, zoals ik al eerder schreef is het de overheid die je verlof betaald dus hier hoef je je schuldig over te voelen.