7 Reacties

één maand geleden

Wat verschrikkelijk heftig dat jullie dit moesten meemaken! Het is wel zo dat de nipt niet alles kan opsporen en een goede uitslag niet betekent dat je kindje volledig gezond is, enkel dat de 3 grootste chromosoomafwijkingen niet werden gevonden. Bespreek alles goed met je dokter, je twijfels, vragen, zorgen. Zij kunnen je het best informeren of onderzoeken zinvol zijn en welke bestaan. Veel sterkte met die grote verlies! Hopelijk mag jullie 2e kindje gezond geboren worden.

één maand geleden

Heel veel sterkte met het verlies ❤️ Wat je met de NIPT kan vinden staat hier uitgelegd: https://www.pns.nl/nipt/wat-is-nipt/nevenbevindingen Het kan zijn dat je eerste kindje dus een chromosoomafwijking had die niet gevonden is. Niet alles valt uit te sluiten helaas, maar het kan je wel belangrijke informatie geven over de afwijkingen die het wel kan vinden. Wat ik me wel afvroeg: krijg je geen speciale screening aangeboden na wat je hebt meegemaakt, of is er geen reden om te denken dat dat erfelijk is?

één maand geleden

Reactie op ethrym

Heel veel sterkte met het verlies ❤️ Wat je met de NIPT kan vinden staat h ...
Nee tot nu toe hebben ze niks aangeboden En erfelijk weet ik niet want niemand in familie heeft het want hij had lissencefalie

één maand geleden

Reactie op malalai

Nee tot nu toe hebben ze niks aangeboden En erfelijk weet ik niet want niem ...
Heb je het wel besproken met de verloskundige? Ik heb het even voor je opgezocht: het kan komen door erfelijkheid of door een virale infectie. Ik ben geen arts of zo, maar ik zou het als ik jou was misschien nog wel even bespreken met de verloskundige als je dat nog niet gedaan hebt.

één maand geleden

Reactie op ethrym

Heb je het wel besproken met de verloskundige? Ik heb het even voor je opge ...
Dankjewel dat zal zeker doen

één maand geleden

Wat verdrietig zeg! Ik hoop van harte dat dit kindje helemaal gezond is.🍀